Page 1 of 1

Mitä vermeitä sadekelille?

Posted: 02 Jun 2012, 19:06
by Tero Harju
Kun on ajellut toistakymmentä vuotta koppiautoilla, pisti vähän miettimään nämä sadekelit että mitä sitä sitten kisoissa vetäistään päälle... vai vetäistäänkö lähdöt matkan mukaan kasvavan rangaistuspainon kera (kastuva ajopuku) ..?

Eli oletteko vetäisseen ajopuvun päälle normi sadetakkia vai mitä?

Kysyy nimim. "epätietoinen"

:roll:

Re: Mitä vermeitä sadekelille?

Posted: 02 Jun 2012, 22:13
by Mika Hirvonen
Kisoissa on käytettävä määräysten mukaisia ajovarusteita. Harjoituksissa kuminen sadeasu on ihan toimiva.

Re: Mitä vermeitä sadekelille?

Posted: 03 Jun 2012, 20:21
by Tomi Jutila
yksinkertaisesti:sateella ajaessa kastuu ja pahasti

Re: Mitä vermeitä sadekelille?

Posted: 03 Jun 2012, 21:50
by kippo
kyllä lauantain sadekisan jälkeen oli lievästi sanottuna jätkä märkänä pienimmistäkin a-housuista sai puristettua ainakin kahvikupillisen vettä niin paljokohan kakskerros ajopuvusta olisi tullut tää on kyllä kieltämättä tämän avoautoilun haittapuolia mutta kivaa oli koko rahalla ja läheltäpiti tilanteilta ei taaskaan vältytty :)

Re: Mitä vermeitä sadekelille?

Posted: 05 Jun 2012, 22:37
by Tero Harju
Testattu botniaringillä märän kelin pidottomuus tänään 718:n kanssa, onneksi oltiin eri puolilla rataa niin ei päässyt innostumaan enempää :P

Kun ekat pisarat ilmestyi visiiriin, ei pitänyt sitä vielä mitään - ennen kuin yritin jarruttaa normilinjalla 2. mutkaan. Vielä kun yritti pikku kisaa tulla jonkin legendsin kanssa niin puolikas spinnaushan siitä kaiken luisuttelun jälkeen lopuksi seurasi.

Näin ensimmäisen ajanotollisen testin perusteella todettakoon että kärki saa olla jatkossakin suht. rauhassa, mutta kyllä sitä hyvänä päivänä porukan puolta väliä jo kovasti hätyytellään :wink:

Tuntuisi vaimennuksen ääripäitä ja puoltaväliä testattuani siltä, että parhaiten taittuu omaan makuun melko pehmeä takapää, mutta tuota pirkaleen lukkoa on pakko saada löysemmäksi ettei tartte perhana joka mutkassa odottaa apeksin yli ennen kuin voi kunnolla siirtyä vedolle.

Pitänee vielä ennen kisaa pikkuisen paloitella tuota katiskaa, huoltaa rusahtava synkro nelosvaihteesta ja ihmetellä sitä perää.

EDIT: huima tilanne pariin otteeseen seurasi uusista kisamonoista, jotka ovat kärjestään minulle aivan liian suuret - kyllä kylmäsi kun jarrupoljinta ei meinannut välillä löytyä ollenkaan kun kengän kärki jumittaa jalan polkimien yläpuolisiin rakenteisiin. Ja kaikki tämä vain kun ei sattunut olla sitä "numeroa liian pientä" kokoa joka vanhoissa tossuissa toimi ahtaassa tilassa ihan ok.

Eli myydäänkin edullisesti kerran jalassa olleet uudet ompin mustat kengät...