honda tybe r
Posted: 03 Sep 2012, 18:27
hondan tybe r konetta on suunniteltu useammassa tallissa locostin pellin alle. meilläkin asiaa koneen tekijä ehdotti. hondan boxinkin saa kuulemma hyvin muutettua. civikin 2l moottoria on 197hv mallina. joten tehtaan ilmoittaman tehon puolesta olisi laillinen. ongelmaksi tulee tuo meidän laskentakaava jossa ei saa poistaa muuttuvaa nostoa ja nokan ajoitusta (+30%). 2litran koneen laskennallinen teho näin ollen ylittää 200hv. 2x125hv-30%+30%=250hv. jotenka tybe r muuttuu laittomaksi
.
säännöistä:
18. Painonlaskentakaavat
Lista painonlisäyksistä ja vähennyksistä, sekä perusteet laskuille:
Autonmoottori:
Moottorit 2 vent / syl. Litrateho on 100 hv.
Moottorit enemmän kuin 2 vent./ syl. litrateho on 125 hv.
Vakiolla puristussuhteella, saa tehosta vähentää 10%.
Vakiolla nokka-akseliilla ja ajoituksella, saa tehosta vähentää 10%.
Vakiolla venttiilikoolla, saa tehosta vähentää 10%.
Moottorit joissa on muuttuva venttiilien ajoitus saavat 10% tehonlisääyksen (saa poistaa). Moottorit muuttuvalla venttiilien ajoituksella ja nostolla saavat 30% tehonlisäyksen (ei saa poistaa).
MP-moottori:
Pelkän moottorin normitehoa käytetään laskujen perusteena, mutta moottorin tehoon lisätään 5% sekventiaalivaihteiston takia.
Jousituksen muutokset:
Nivelten korvaaminen uniball nivelillä antaa 3% painolisän.
3% painolisä mikäli yksi tai useampi seuraavista muutoksista on tehty:
-Kallistuksen vakaaja eteen.
-Panhardtuki korvattu jollakin muulla tuella.
-Pitkittäisten takatukivarsien etukiinnikkeen korkeutta muutettu.
Maksimi laskennallinen teho on 200hv sekä autonmoottoriselle että MP-moottoriselle.

säännöistä:
18. Painonlaskentakaavat
Lista painonlisäyksistä ja vähennyksistä, sekä perusteet laskuille:
Autonmoottori:
Moottorit 2 vent / syl. Litrateho on 100 hv.
Moottorit enemmän kuin 2 vent./ syl. litrateho on 125 hv.
Vakiolla puristussuhteella, saa tehosta vähentää 10%.
Vakiolla nokka-akseliilla ja ajoituksella, saa tehosta vähentää 10%.
Vakiolla venttiilikoolla, saa tehosta vähentää 10%.
Moottorit joissa on muuttuva venttiilien ajoitus saavat 10% tehonlisääyksen (saa poistaa). Moottorit muuttuvalla venttiilien ajoituksella ja nostolla saavat 30% tehonlisäyksen (ei saa poistaa).
MP-moottori:
Pelkän moottorin normitehoa käytetään laskujen perusteena, mutta moottorin tehoon lisätään 5% sekventiaalivaihteiston takia.
Jousituksen muutokset:
Nivelten korvaaminen uniball nivelillä antaa 3% painolisän.
3% painolisä mikäli yksi tai useampi seuraavista muutoksista on tehty:
-Kallistuksen vakaaja eteen.
-Panhardtuki korvattu jollakin muulla tuella.
-Pitkittäisten takatukivarsien etukiinnikkeen korkeutta muutettu.
Maksimi laskennallinen teho on 200hv sekä autonmoottoriselle että MP-moottoriselle.