Page 1 of 2

Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 13 Oct 2012, 15:20
by Tero Harju
Vaikka kilpurin moottori tulikin jo kerrankin hyvissä ajoin kiskaistua irti ja viety gurulle päivitettäväksi, niin kuinkahan vaan on jo nyt tunne että sitä kumminkin ruuvataan kiinni tasan viimeisenä iltana ennen ekaa kisaa :lol:

Työkohteiden lista toki on yllättävän pitkä, mietintämyssyä pitää pitää pitkään keulan ja vähän peränkin setupin kanssa, millä saisi vähän parannettua ajettavuutta ensikesäksi. Painopiste näytti olevan ratkaiseva suunnan määrääjä, kun nosti keulan pystyyn niin ongelmat lievenivät joskaan eivät kadonneet. Kokeillaas viedä konetta taaksepäin sen vähän mitä saa, ja katsoa mitä muuta asian hyväksi olisi tehtävissä, paitsi keventää kuskia tietysti :wink:

Vaihdelaatikko pitää myös repäistä irti ja pistää huollettavaksi, muutoksia siihen ei onneksi kannata tehdä - tai ainakin ne sitten olisivat niin kalliita ettei huvita (lue: kahden tonnin suorakytkentälaatikko)

Joko muilla palaa valo tallissa vai vieläkö toivutaan kuluneesta kaudesta?

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 13 Oct 2012, 20:56
by kippo
valopalaa tallissa ainakun on aikaa niin locostillee

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 13 Oct 2012, 22:08
by Tomi Jutila
auto on pesty ja peitelty talliin, tarvis varmaan vaihtaa öljyt ennen uutta kautta.

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 14 Oct 2012, 07:46
by Tero Harju
Tomi Jutila wrote:auto on pesty ja peitelty talliin, tarvis varmaan vaihtaa öljyt ennen uutta kautta.
Hemmetin prätkäkone-miehet :lol:

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 14 Oct 2012, 08:03
by Tomi Jutila
Tero Harju wrote:
Tomi Jutila wrote:auto on pesty ja peitelty talliin, tarvis varmaan vaihtaa öljyt ennen uutta kautta.
Hemmetin prätkäkone-miehet :lol:
senverta paljon paloi tallissa valot viimetalvena niin nyt pääsee aikas paljon helpommalla. voipi olla että annan mennä vielä enskesän tämänkauden moottorilla, nekun ei tunnetusti aukaisemalla parane, parhaat motit on mulla ollu japaniassa kasattuja. mikan/jukan hopiaisella fasulla on kans ajettu jonniinverran avaamatta... vai mitenseoli?

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 14 Oct 2012, 08:51
by Mika Hirvonen
Aika tarkkaan kolme kautta ajettu hopeisella konella avaamatta sitä. Hyvin noi tuntuu kestävän.

Otin 732sesta vanhat öljyt pois ja se on
muutenkin taas pyörillään. Nyt pitäisi vaan käydä ajamassa sillä.

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 19 Oct 2012, 20:01
by Tero Harju
Guru palautti moottorista puolet, jätti itselleen vain käyttökelpoiset osat :?

Sököjä olivat siis:
- Lohko: joskus haljennut ja korjattu, ja niin loppuun ajettu että sylintereissä jo muodonmuutosta
- Männät: helmat jo tosi kuluneet, seuraava vaihe on kun tulee halkeamia ja alkaa irtoilla paloja. Rengasurat kuluneet väljiksi.
- Kansi: iS-sierran kansi on niin matalapuristeinen, että ei kannata tästä lähteä tekemään evo2:sta
- Venttiilit: seetit aivan lopussa, vääriä lukkokiiloja tms.
- Vauhtipyörä: runsaasti hiushalkeamia kauttaaltaan, täystuho lähellä.

Lisäksi nelikymppiset lortot sai hylkytuomion ja hankintalistalle nelivitoset weberit.

Mopohan on siis taas karannut käsistä, onneksi ehjä ja ok lohko löytyi itseltä mutta uusi kansi tulee sitten poikkimäeltä. Parilla tonnilla kuulemma pääsee hommassa nyt hyvin alkuun... jännä nähdä paljonko euroja on pajalle kannettu ennen kuin projekti valmis :evil:

...piti oikeesti aloittaa vauhdin haku alustasta, mutta kun nyt kävi niin ettei tuosta viimekauden koneesta jäänyt paljon kerrottavaa, niin tehdään nyt konepuolikin kuntoon.

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 19 Oct 2012, 20:08
by KakeK
Onko pata nisulalla työstös ?

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 20 Oct 2012, 09:37
by Tero Harju
Joo, Jussi hoitaa homman. Halvemmaksi tulee ja parempi lopputulos kun teettää ammattilaisella kuin tehdä itse ja tuhota kalliit kilkkeet asiantuntemuksen puuttuessa :D

...mukava oppia taas itsekin uutta sinänsä tutusta moottorikonstruktiosta kun kymmenen vuotta on tehty samaa pataa KePö/nettivaraosa-palikoilla parin sadan euron budjeteilla niin siinä vain valitaan läjästä aina vähiten huonot osat eikä liiemmin hifistellä. Nyt pitäisi syntyä siinämielessä kova kone, että tehoa tulee vähän reippaammin ja luotettavuus pitäisi olla kohdillaan jos ei itse tee mitään typerää - saisi enemmän keskittyä ajamiseen ja sen hiomiseen kuin menneenä kesänä.

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 20 Oct 2012, 13:43
by pasi.t
:idea: muistathan käyttää alkuperäisiä kiertokankia. :roll:

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 20 Oct 2012, 20:27
by Tero Harju
Niitäpä hyvinkin, jos aikoo huijata niin sitten pitäisi aloittaa jo itsestään, ja meikäläisellä ei tunnetusti pokeripöydässä tehdä yhtään mitään...

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 26 Oct 2012, 15:11
by TAI
TAI 718 Valmistautuu kauteen 2013, näin kokouksen alla... saapui Quaifen lukko vihdoin taka-akseliin.
Saa nähdä saako kyytiä yhtään lisää.
Ainakin aikaa asennukselle on, nottei pitäisi tulla kiire ennen kevättä, vaikka laakerit on vielä kaupas.

Mutta kaikki joukolla kokoukseen huomenna.
T:TAI 718

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 28 Oct 2012, 15:38
by Jukka Ylikoski
Mites tuo vuosikokous meni ja mitä päätettiin ?

Jukka

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 28 Oct 2012, 15:45
by Mika Hirvonen
Eipä mitään ihmeellistä päätetty. Sääntöihin tarkentui, että konepelti ja takapaksi pitää olla pellistä ja pyörvistä osista hiilikuitu kielletty.
Vaihdelaatikoissa rojut pitää mahtua alkuperäisten kuorien sisään.

Re: Valmistautuminen kauteen 2013

Posted: 29 Oct 2012, 22:51
by Antti Tuomainen
Joo tästä se taas lähtee. 702 on siirtynyt toiseen talliin ja Motonetin omistajat hykertelee ku sieltä joutuu kärrykaupalla raahaan työkaluja ku edelliseen talliin ne kuulu talon puolesta. Hitto joutuu ihan omilla työkaluilla kohta askarteleen :shock:

Muuten on asiat vielä ajatuksen tasolla. Pelottavan iso lista ois paranneltavaa talven mittaan ja ajamaanki pitäs opetella. Nooh nyt on vasta Lokakuu kyllä tämä tästä.

-A-