Page 1 of 6

MH 721 FIN

Posted: 15 Jan 2007, 19:59
by Mika Hirvonen
Tietoja MH 721 FIN projektista. Kuvia löytyy Blogi

Kuljettajan nimi: Mika hirvonen
Ikä: vm 76
Paikkakunta: Espoo

Locost
=====
Auton tiedot 2008 kaudella. Päivityksiä löytyy, kun lukee viestiketjua eteenpäin.

Rungontekijä: Omavalmiste
Moottori : Yamaha FZS 1000 Fazer '04
Taka-akseli: Fiat.
Perä ja lukko: Lada. Välitys 3.9.
Vetoakselit Ford Escort
Kardaani: Volvo
Pakki: on
Jäähdyttäjä: Renault Clio
Rattiputki: Ford Sierra
Etupää: Olka-akselit Ford Taunuksesta. Hammastanko Escort MkII RHD 2,4 kierrosta. Transitin pallonivelet ylhäällä ja Austin Maxin alhaalla.
Jarrut: Edessä levitetty Ford M16 satulat + jäähdytetyt levyt (Ford Capri V6 2.8, uudet levyt on poratut ja uritetut), takana Saabin vakio satula ja levy... malli ei ole tiedossa.
jarrupalat: edessä Maxtorq kevlar sporttipalat/Mintex M1144, takana vakio palat
Iskarit: AVO 1.9".
Tukivarret: Nivelinä puslat ja 1/2" pulteilla kiinni. Takalinkit ja panhard tanko säädettävät.

Projekti aloitettu syksyllä 2006 ja auto saatiin radalle loppukesästä 2008.

Sijoitukset kisoissa:

Ahvenisto '08
3. ja 4.
Alastaro '08
2.

Botniaring '09
1. ja 1.
Kemora '09
1. ja 3.
Ahvenisto '09
1. ja 3.
Alastaro '09
1.

2010

Kemora
1. ja 1.
Botniaring
1. ja 2.
Ahvenisto
1. ja 1.
Alastaro
1.

Image

Posted: 21 Jan 2007, 19:45
by markku
ilmeisesti mh 721 finnin lasikuitu osat valmistuu kuun vaihteessa. tekiä ollut metsä töissä tähän asti :lol:. tuli lumet niin maltto tulla pois mettästä.

Posted: 21 Jan 2007, 22:30
by Mika Hirvonen
Hieno homma :)
Menneellä viikolla tuli Englannistä satsi tärkeitä osia. Uusia osia on nyt niin paljon , että hommia ei ihan heti pääse pysähtymään.

Posted: 06 Feb 2007, 21:22
by Mika Hirvonen
Kävin tänään hitsaamassa ensimmäisen tukivarren kassaan varastolla. Vihdoinkin tuli projektissa homma, jonka pystyi tekemään täällä kaupungissa. :)

http://www.rsdgdev.com/images/tukivarsi.jpg

Posted: 11 Feb 2007, 21:58
by Mika Hirvonen
Tukivarsien tekeminen etenee.
Näin pitkälle pääsin ennenkuin kaasu loppui. http://rsdgdev.com/IMG_2953.JPG
Ylätukivarsi valmisteilla: http://rsdgdev.com/IMG_2945.JPG

Posted: 20 Mar 2007, 20:26
by Mika Hirvonen
Pientä kehitystä tapahtunut.

Etupään alkaa jousituksen osalta olla aika lähellä valmista.
http://www.rsdgdev.com/IMG_3010.jpg
http://www.rsdgdev.com/IMG_3014.jpg

Takapääkin on suht lähellä. Iskarien korvat puuttuu, mutta linkit ja panhardi on paikallaan.

http://www.rsdgdev.com/images/IMG_2991.JPG

Nyt tulee harmittava kolmen viikon tauko projektiin, mutta pakko on käväistä Italiassa vähän lomailemassa... huhtikuussa jatketaan sitten taas suurella innolla. :wink:

Posted: 28 Jul 2008, 12:14
by Mika Hirvonen
Alkaisi auto olla vähitellen kasassa. Miten tuo rungon katsastus on yleensä oikein hoidettu? Onnistuuko kisan yhteydessä, vai pitääkö auto viedä jonnekkin näytettäväksi?

Posted: 28 Jul 2008, 17:31
by Tomi Jutila
pääsetkö tänävuonna kisoihin tai testeihin.
laita pari uutta kuvaa miltä auto näytää.. 8) 8)

Posted: 28 Jul 2008, 19:08
by Mika Hirvonen
Kolme viikkoa on autoa tehty ilman suurempia taukoja. Auto on ajokuntoinen vaikka kaikkea pientä laittoa vielä löytyy. Tarkoitus olisi päästä radalle lähiaikoina. Suurin kynnys tällä hetkellä on peräkärryn oviaukko, joka on liian kapea :) Tarkoitus olisi mennä testaamaan kunhan kärry saadaan muutettua ja auto ahdettua kärryyn.
Ahvenistolle yritetään tulla kisaamaan jos kaikki vaan menee suunnitelmien mukaan.

Niin ja väri on valittu siten, että se erottuu kun lepikosta sitä lähetään hinaamaan takas radalle. 8)
Image

Posted: 28 Jul 2008, 19:33
by Tomi Jutila
JUMPRAHUITI pojjaat.....ootte olleet ahkeria,komee kärry :D :D :D :D

ahvenistolle tulee kait kolme ihkauutta locostia...hienoa,juuri teidänlaisia kavereita kaivataan :D :D :D :D

Posted: 28 Jul 2008, 21:27
by pasi.t
:( ei kai ollut ford focuksen väri. suunnittelin talvella maalavani autoni ainakin suurinpiirtein sellaisella värillä, nyt saattaa mennä valinta uusiksi. väri on varmasti erottuva. hieno valinta. ja onnittelut auton valmistumisesta. mites muuten kaarien keskiputki olikos se pakollinen vai ollaanko vain muuten laitettu meidän autoihin

Posted: 28 Jul 2008, 21:49
by kippo
tosi hyvä kun näitä valmiita autoja rupeaa vihdoin löytymää oikein kisoihin asti. taitaa tulla locost historian isoin osanottaja määrä kisaan. eikös kaksi ollut tietenkin pakollista putkissa ja oman harkinnan mukaa joko vinotuki kattoon tai kolmas keskelle oman turvallisuuden kannalta valitsisin jomman kumman plussana. :?: mites bensatankin umpi pelti kuori vai näinkö väärin että tankki olisi avonaisena vänkärin paikalla :?: eikös etelässä ollut toinen runkokatsastaja kun ylivieskassa oli pohjoisin katsastaja särkelä varmaan tietäs asiasta elämpi missä ne on rungot näyttänyt

Posted: 28 Jul 2008, 22:05
by Tomi Jutila
muuten kun tulette ahvenistolle kisaamaan niin ottakaa varulta mukaan isompi äänenvaimennin+muuta osaa...toi änkkäri on kyllä räleen näkönen mutta desipelit saattaapi nousta liika korkeelle :wink: :wink: ovat nääs tarkkoja siellä melujen suhteen.

Posted: 29 Jul 2008, 10:25
by Dohc4x4
Siistin näköinen peli, hieno värivalinta.
Onnea testeihin.

Posted: 29 Jul 2008, 11:50
by Mika Hirvonen
Kiitos vinkeistä. Toi bensatankin suoja oli mulle uusi juttu. Täytyy värkätä siihen joku kotelo ennen kisoja. Äänenvaimennus saattaa hyvinkin olla riittämätön. Ei ole itellä mittauslaitteita, joten totuus selviää vasta radalla. Täytyy virittää joku lisävaimennin varalle jos desibelit ylittyvät.
Kaaret tein Locost säänöissä olevien ohjeiden/kuvien perusteella ja niissä ei ollut mitään mainintaa ylimääräisestä kattoputkesta. Näin jälkeenpäin miettien varmaan ihan hyvä olla, muta ilmeisesti ei kuitenkaan pakollinen.
ahvenistolle tulee kait kolme ihkauutta locostia
Onko noi muut uudet rungot jo katsastettu? Jos ei ole niin vois olla järkevää katsastaa ne yhdessä sitten Ahvenistolla. Laitoin eilen katsastuskortin tilaukseen AKKlta.