MH 721 FIN
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
MH 721 FIN
Tietoja MH 721 FIN projektista. Kuvia löytyy Blogi
Kuljettajan nimi: Mika hirvonen
Ikä: vm 76
Paikkakunta: Espoo
Locost
=====
Auton tiedot 2008 kaudella. Päivityksiä löytyy, kun lukee viestiketjua eteenpäin.
Rungontekijä: Omavalmiste
Moottori : Yamaha FZS 1000 Fazer '04
Taka-akseli: Fiat.
Perä ja lukko: Lada. Välitys 3.9.
Vetoakselit Ford Escort
Kardaani: Volvo
Pakki: on
Jäähdyttäjä: Renault Clio
Rattiputki: Ford Sierra
Etupää: Olka-akselit Ford Taunuksesta. Hammastanko Escort MkII RHD 2,4 kierrosta. Transitin pallonivelet ylhäällä ja Austin Maxin alhaalla.
Jarrut: Edessä levitetty Ford M16 satulat + jäähdytetyt levyt (Ford Capri V6 2.8, uudet levyt on poratut ja uritetut), takana Saabin vakio satula ja levy... malli ei ole tiedossa.
jarrupalat: edessä Maxtorq kevlar sporttipalat/Mintex M1144, takana vakio palat
Iskarit: AVO 1.9".
Tukivarret: Nivelinä puslat ja 1/2" pulteilla kiinni. Takalinkit ja panhard tanko säädettävät.
Projekti aloitettu syksyllä 2006 ja auto saatiin radalle loppukesästä 2008.
Sijoitukset kisoissa:
Ahvenisto '08
3. ja 4.
Alastaro '08
2.
Botniaring '09
1. ja 1.
Kemora '09
1. ja 3.
Ahvenisto '09
1. ja 3.
Alastaro '09
1.
2010
Kemora
1. ja 1.
Botniaring
1. ja 2.
Ahvenisto
1. ja 1.
Alastaro
1.
Kuljettajan nimi: Mika hirvonen
Ikä: vm 76
Paikkakunta: Espoo
Locost
=====
Auton tiedot 2008 kaudella. Päivityksiä löytyy, kun lukee viestiketjua eteenpäin.
Rungontekijä: Omavalmiste
Moottori : Yamaha FZS 1000 Fazer '04
Taka-akseli: Fiat.
Perä ja lukko: Lada. Välitys 3.9.
Vetoakselit Ford Escort
Kardaani: Volvo
Pakki: on
Jäähdyttäjä: Renault Clio
Rattiputki: Ford Sierra
Etupää: Olka-akselit Ford Taunuksesta. Hammastanko Escort MkII RHD 2,4 kierrosta. Transitin pallonivelet ylhäällä ja Austin Maxin alhaalla.
Jarrut: Edessä levitetty Ford M16 satulat + jäähdytetyt levyt (Ford Capri V6 2.8, uudet levyt on poratut ja uritetut), takana Saabin vakio satula ja levy... malli ei ole tiedossa.
jarrupalat: edessä Maxtorq kevlar sporttipalat/Mintex M1144, takana vakio palat
Iskarit: AVO 1.9".
Tukivarret: Nivelinä puslat ja 1/2" pulteilla kiinni. Takalinkit ja panhard tanko säädettävät.
Projekti aloitettu syksyllä 2006 ja auto saatiin radalle loppukesästä 2008.
Sijoitukset kisoissa:
Ahvenisto '08
3. ja 4.
Alastaro '08
2.
Botniaring '09
1. ja 1.
Kemora '09
1. ja 3.
Ahvenisto '09
1. ja 3.
Alastaro '09
1.
2010
Kemora
1. ja 1.
Botniaring
1. ja 2.
Ahvenisto
1. ja 1.
Alastaro
1.
Last edited by Mika Hirvonen on 11 Jan 2010, 16:42, edited 11 times in total.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Kävin tänään hitsaamassa ensimmäisen tukivarren kassaan varastolla. Vihdoinkin tuli projektissa homma, jonka pystyi tekemään täällä kaupungissa.
http://www.rsdgdev.com/images/tukivarsi.jpg
http://www.rsdgdev.com/images/tukivarsi.jpg
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Tukivarsien tekeminen etenee.
Näin pitkälle pääsin ennenkuin kaasu loppui. http://rsdgdev.com/IMG_2953.JPG
Ylätukivarsi valmisteilla: http://rsdgdev.com/IMG_2945.JPG
Näin pitkälle pääsin ennenkuin kaasu loppui. http://rsdgdev.com/IMG_2953.JPG
Ylätukivarsi valmisteilla: http://rsdgdev.com/IMG_2945.JPG
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Pientä kehitystä tapahtunut.
Etupään alkaa jousituksen osalta olla aika lähellä valmista.
http://www.rsdgdev.com/IMG_3010.jpg
http://www.rsdgdev.com/IMG_3014.jpg
Takapääkin on suht lähellä. Iskarien korvat puuttuu, mutta linkit ja panhardi on paikallaan.
http://www.rsdgdev.com/images/IMG_2991.JPG
Nyt tulee harmittava kolmen viikon tauko projektiin, mutta pakko on käväistä Italiassa vähän lomailemassa... huhtikuussa jatketaan sitten taas suurella innolla.
Etupään alkaa jousituksen osalta olla aika lähellä valmista.
http://www.rsdgdev.com/IMG_3010.jpg
http://www.rsdgdev.com/IMG_3014.jpg
Takapääkin on suht lähellä. Iskarien korvat puuttuu, mutta linkit ja panhardi on paikallaan.
http://www.rsdgdev.com/images/IMG_2991.JPG
Nyt tulee harmittava kolmen viikon tauko projektiin, mutta pakko on käväistä Italiassa vähän lomailemassa... huhtikuussa jatketaan sitten taas suurella innolla.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Kolme viikkoa on autoa tehty ilman suurempia taukoja. Auto on ajokuntoinen vaikka kaikkea pientä laittoa vielä löytyy. Tarkoitus olisi päästä radalle lähiaikoina. Suurin kynnys tällä hetkellä on peräkärryn oviaukko, joka on liian kapea Tarkoitus olisi mennä testaamaan kunhan kärry saadaan muutettua ja auto ahdettua kärryyn.
Ahvenistolle yritetään tulla kisaamaan jos kaikki vaan menee suunnitelmien mukaan.
Niin ja väri on valittu siten, että se erottuu kun lepikosta sitä lähetään hinaamaan takas radalle.
Ahvenistolle yritetään tulla kisaamaan jos kaikki vaan menee suunnitelmien mukaan.
Niin ja väri on valittu siten, että se erottuu kun lepikosta sitä lähetään hinaamaan takas radalle.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
ei kai ollut ford focuksen väri. suunnittelin talvella maalavani autoni ainakin suurinpiirtein sellaisella värillä, nyt saattaa mennä valinta uusiksi. väri on varmasti erottuva. hieno valinta. ja onnittelut auton valmistumisesta. mites muuten kaarien keskiputki olikos se pakollinen vai ollaanko vain muuten laitettu meidän autoihin
tosi hyvä kun näitä valmiita autoja rupeaa vihdoin löytymää oikein kisoihin asti. taitaa tulla locost historian isoin osanottaja määrä kisaan. eikös kaksi ollut tietenkin pakollista putkissa ja oman harkinnan mukaa joko vinotuki kattoon tai kolmas keskelle oman turvallisuuden kannalta valitsisin jomman kumman plussana. mites bensatankin umpi pelti kuori vai näinkö väärin että tankki olisi avonaisena vänkärin paikalla eikös etelässä ollut toinen runkokatsastaja kun ylivieskassa oli pohjoisin katsastaja särkelä varmaan tietäs asiasta elämpi missä ne on rungot näyttänyt
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Kiitos vinkeistä. Toi bensatankin suoja oli mulle uusi juttu. Täytyy värkätä siihen joku kotelo ennen kisoja. Äänenvaimennus saattaa hyvinkin olla riittämätön. Ei ole itellä mittauslaitteita, joten totuus selviää vasta radalla. Täytyy virittää joku lisävaimennin varalle jos desibelit ylittyvät.
Kaaret tein Locost säänöissä olevien ohjeiden/kuvien perusteella ja niissä ei ollut mitään mainintaa ylimääräisestä kattoputkesta. Näin jälkeenpäin miettien varmaan ihan hyvä olla, muta ilmeisesti ei kuitenkaan pakollinen.
Kaaret tein Locost säänöissä olevien ohjeiden/kuvien perusteella ja niissä ei ollut mitään mainintaa ylimääräisestä kattoputkesta. Näin jälkeenpäin miettien varmaan ihan hyvä olla, muta ilmeisesti ei kuitenkaan pakollinen.
Onko noi muut uudet rungot jo katsastettu? Jos ei ole niin vois olla järkevää katsastaa ne yhdessä sitten Ahvenistolla. Laitoin eilen katsastuskortin tilaukseen AKKlta.ahvenistolle tulee kait kolme ihkauutta locostia