Page 3 of 6

Posted: 11 Aug 2008, 21:27
by kippo
missäs mikan ilmoitus hämeenlinnan kisaan tuliko jotain odotmatonta? ja ???missäs finääsit????

Posted: 12 Aug 2008, 05:58
by Tomi Jutila
niin ja missäs pmc?

Posted: 12 Aug 2008, 08:22
by Johan Svahn
Kenneth ei ole saannut autonsa valmiiksi ja velipojan autolle tuli vähän ongelmia :(

Posted: 12 Aug 2008, 13:49
by PMC
Itsellä hommat vaiheessa, ei paljon mutta kuitenkin. Nyt myös kostautuu viime vuoden 14 tuntiset talonrakennuspäivät, ei ole ollut riittävästi voimia harrastustoimintaan. Rakennushommia on riittänyt vielä täksi kesäksikin. Enkä ole halunnut pilata innostusta auton tekemisestä tekemällä sitä "pakkotyönä". Testaamaan tullaan ahvenistolle vielä tässä syksyn mittaan, Alastaroa katsotaan sen mukaan toimiiko auto.

Terveisin,
Jani

Posted: 14 Aug 2008, 21:45
by Mika Hirvonen
Kiitos Markulle vierailusta :)

Eiliset testit oli paljon paremmat kuin ekat, joten Ahvenistolle yritetään tulla kisaamaan. Vähän viime tippaan on kaikki jäänyt, mutta jos kaikki menee putkeen niin mukana ollaan.

Moottori ongelmista sen verran, että kuten Markku ja Tomi veikkailivat niin ilman exuppia kone ei pelitä. Väsäsin exup servo huijaus systeemi jutun ja sen kanssa koneesta hävisi virhekoodi ja alkoi kulkemaan normaalisti.
Suuttimia testattiin lambdalla ja yllättäen 170 on aika hyvä koko :)
Sen verran tietoja Fazerista, että ainakin mun koneessa rajoitin on tasan 11000 rpm ja katoin koneelta, että suoran päässä mentiin jonkun matkaa rajoittajalla 3.9 välityksellä.
Koneen lämmöt oli 75-85 välissä koko ajan, joten jäähdytys on ok ainakin normaali olosuhteissa.

Posted: 15 Aug 2008, 00:35
by kippo
se on mukava kun vehkeet saa pelittään ja hommaan pääsee kiinni. kiva jos olet apparilla viivalla kaikkia tarvitaan.(myös markkua ois ajamassa tarvittu (kaikilla joilla autot ois ollu lähes valmiita kisaan mukaan ois tarvittu :) :) :) yksi on enempi kuin ei yhtään tässä vaiheessa :P :P

Posted: 15 Aug 2008, 06:08
by Tomi Jutila
kyllä noi mopon koneet on pelannut kun säädöt on kerran saanut oikealle hehtaarille,hienosäätö on sitten haettava ajan kanssa.mutta tolla perus setupilla pääsee jo täysin hommaan mukaan.
lämmöt on sulla ihan normi luvuissa,mulla clion syylärillä lämmöt on ollut aina 80 oli keli mikä hyvänsä.
hyvinhän sulla nyt kulkee,välityshän kuullostaisi ihan sopivalta,kyllä rajoitin saa tulla vastaan vähän ennen jarrutusta.ihmettelempä vaan miks mulla ei rajoitin kerkiä ahvenistolla tulla vastaan...ihan tavallinen uudemmanmallinen r1 cdi eli kierroksia luultavasti 11500rpm 3,89 välityksellä???

nyt vaan äkkiä ilmoittautumaan ahvenistolle :D :D

Posted: 15 Aug 2008, 18:28
by pasi.t
:wink: kuulin tuossa maailmalta että taidat ajaaaaaa vaan niin hiljaa.... :roll:

Posted: 16 Aug 2008, 18:59
by markku
ilolla voin todeta käyneeni katsomassa suht valmista autoa. auto sääntöjen mukainen ja hyvin tehty. uskoisin että osalle porukasta tulee kiire mikan kanssa ahvenistolla. veikkaisin sijoille 3-6 :lol: .

Posted: 17 Aug 2008, 23:31
by Mika Hirvonen
Taidetaan päästä mukaan. Katsastuskortti odottaa postissa ja jälki-ilmottautuminen näyttäisi onnistuvan. Autoonkin saatiin tehtyä päivityksiä viikonloppuna.
Kyllähän toi kisa menee ihan testaamisen ja opettelun merkeissä, mutta ainakin yksi auto enemmän lähdössä mukana.

Posted: 26 Aug 2008, 13:47
by Mika Hirvonen
Ahveniston kisat ohi ja ihan hyvä testikisa oli. Perjantaina autosa meni vesiletku rikki ja ajot jäi viiteen kierrokseen. Muuten ei mitään suurempaa haikkää koko viikonloppuna. Koko ajan pystyin parantamaan omaa ajoa ja autostakin opittiin uutta joka vedolla.
Kiitiksia kaikille hyvistä vinkeistä ja avusta. Alastarolla toivottavasti nähdään. :)

Posted: 22 Sep 2008, 11:31
by Mika Hirvonen
Pientä päivitystä/tarkennusta ketjun ekaan viestiin.

Autoonkin tehttin pari pientä päivitystä Alastaron kisaan. Vatkanneet etujarrulevyt vaihdettiin uusiin ja samalla päivitettiin etunavat kevyempiin yksilöihin. Kytkinjouset on nyt 10% jäykemmät ja Ahvenistolla esiintyneet kytkimen luistot katosi kokonaan. Öljynä kokeiltiin Castolia ja ainakin kytkin toimi sillä paremmin kuin Yamahan omallla race öljyllä. Yamahan öljyllä ykkönen meni rusahtaen sisään ja Castrolilla menee sukkana.

Posted: 08 Nov 2008, 22:12
by Mika Hirvonen
Lisäilin muutaman uuden kuvan mun 721 projekti galleriaan -> click

Re: MH 721 FIN

Posted: 29 Jan 2009, 00:50
by Mika Hirvonen
Olen viimeisen viikon aikana yrittänyt kirjata rakennusprojektin kulkua blogiin osoiteessa http://mhlocost.blogspot.com
Kunhan saan suurinpiirtein kaikki 2006-2008 asiat kerrottua, niin tarkoitus olisi lisätä jotain tulevista muutoksista. En meinaa mitään päiväkirjaa pitää, mutta jotain perus juttua tuolta pitäisi löytyä.

Re: MH 721 FIN

Posted: 05 Feb 2009, 21:06
by Mika Hirvonen
Lisäilin vähän juttua uusista etulokasuojista -> http://mhlocost.blogspot.com/

Image