Alla luetelluistahan suurin osa on muutoksia, vaikka säännöissä sanotaan ettei muutoksia saa tehdä…….joku varmaan ilmottaa jos näitä ei sallita??
Havaintoja tähän mennessä:
Moottorin kiinnitys:
- Ainakin alakiinnikkeet on samat kuin R1 kaasarikoneissa
- Ymmärtääkseni myös yläkiinikkeet on samat, ainakin hyvin lähelle
Kytkin:
- En oo muuttanu mitään
- Jäykempiä jousia kyllä saa jos tunteen tarttevansa
Loiskelevy
- Loiskelevyn vaatii niin kuin R1:kin
- Ja ylitäytön (muutama desi)
- Itellä ei oo sumpussa muuta kuin loiskelevy ja silloin tällöin vilkuttelee öljynpinnan merkkivaloa vaikka on ylitäyttöä reilusti, mutta paineet on pysyny ok.
-
http://www.ebay.co.uk/itm/04-07-Kit-Rac ... 470wt_1064
Pakosarja
- Ite oon käyttäny R1:stä tuttua mitoitusta, ei pitäs olla kaukana
-
http://www.locostbuilders.co.uk/viewthr ... ?tid=21959
- Ihan nuin korkeallehan FZ1 ei kiekase, mutta sinnepäin
Jäähdytys
- Yritin pelkällä alkuperäsellä öljystä veteen mokkulalla huonolla menestyksellä
- Eli öljynjäähy parempi siirtää erilliseksi niin kuin suurimmalla osalla R1:kin on
- Jollain oli muistaakseni öljyn jäähy otettu suodattimen laipalta ja alkuperäinen öljystä veteen myös paikallaan, ilmeisen hyvin tuloksin?
-
Huohotus ongelma
- AIS voi poistaa jokatapauksessa niin ei paukuta putkessa niin pahasti
- Joissain yksilöissä on ollu isoja haasteita kun huohotin puhaltaa öljyt ulos
- Voidaan välttää ohjaamalla huohotus venttiilikopan kautta
-
http://www.locostbuilders.co.uk/viewthr ... tid=113841
-
Sähköt:
- Ite oon käyttäny alkuperästä johtosarjaa. Hommatkaa sähkökaavio! Helpottaa elämää kovasti!
- Kaks iltaa kun tallissa vietin johtonipun kans, niin sain noin 160g sitä kevennettyä (en suosittele)
- Jotkut pois jätetyt osat tartee vastuksen johdon päidenväliin (ainaki seisontatuki), en muista muita
-
Ajonesto
- En keksiny konstia millä ajoneston sais ohitettua
- Atlantin takana on joku paja joka noita ecun uudelleen ohjelmointeja tekee ja poistaa rajoitteet
- Ecu unleashed (kallis ja rajoitetut ominaisuudet)
- Flashtune vaikuttaa lupaavalta, muttei vielä tue FZ1
- Itse ajelin tämän kesän ajonestoboxi kytkettynä ja avain sähkörasiassa konehuoneessa => homma ok
- Ihan äsken huomasin että myös immobiliser emulator kikkareita löytyy ebaysta (tilasin kokeeksi läjän), en vielä kokeillu
-
http://www.ecutool.com/Yamaha-Immobiliz ... _2786.html
-
Exup (Pakoputken läppä)
- Itse olen poistanut ja se lienee yleisin lähestymistapa
- Exup eliminator ainakin toimii ecun huijaukseen, netin mukaan pelkkä vastus ja konkka ei pelaa näissä uudemmissa
-
http://www.fz1-forum.com/forum/gen-ii-m ... build.html
Ecu:
- Vaatii jonkun "piggyback"-boxin
- Ainakin olttoaineen määrää on pystyttävä säätämään (keskialueella kuivaa alkuperäsessä, päästörajoitusten takia)
- Sytytysennakot vaikuttas olevan aikalailla kohillaan, tehtaan jäljiltä eli ei oo pakko säätää
- Kierrosluvunrajotinta on nostettava ainakin Ladan perävälityksillä
- Jos joku avaa yamahan ecun, niin se olis paras vaihtoehto, mutten vielä oo löytäny sopivaa pajaa
- Power Commander
- Rapid Bike (3), näitä on ainaki parissa autossa ihan onnistuneesti käytetty