Page 2 of 2

Re: FZ1 moottori

Posted: 20 Sep 2015, 17:18
by Tomi Jutila
sitäpä tässä oon kattellu, olis helppo automaattinen ryyppy kun antas olla. mootorinohjaus kun on nyt tulossa vapaaksi ja ajoalueen seosta/pensa/happimäärää tuo ei ohjaa eikä ole milläänlailla yhteydessä imukanavan virtauksen kanssa. mielestäni sen saa poistaa eihän kaasari R1 koneessakaan ole ryyppyä mulla koskaan ollut käytössä muutaku käsipelillä.
samaan kategoriaan menee toisioläppien ohjauksen kanssa minkä saa lukita pois käytöstä.

Re: FZ1 moottori

Posted: 28 Sep 2015, 10:30
by Antti Tuomainen
Tähän liittyen tuli mieleen. Nyt jos ecu vapautuu, niin yksi harkitsemisen arvoinen olis R1 ecu (5VY) ja johtosarja. Johtosarja maksaa saman kuiin fz1 mutta eku 1/4 fasun hinnsasta.

Pitäs sopia suoraan ruiskujen jne isoihin pistokkeisiin, ecun pistoke erilainen. R1 kamat on paljon halvempia kuin fz1 ja niitä on enemmän tarjolla.
Tietysti ecu pitää päästä uudelleen ohjelmoimaan, mutta noitakin vaihtoehtoja on r1 enempi tarjolla kuin fz1.

Ja yamahan on YEC kitti ecu on tietysti varmasti ecuna toimiva ja säädettävä, mutta kovin on kallis.

Re: FZ1 moottori

Posted: 06 May 2016, 19:14
by Tomi Jutila
kevät 2016
FZ1 ja R1 kaasari sama perävälitys 3.77 käy molempiin

öljynkierrätys vaihdelaatikon päältä ja öljyntäyttö tulpasta T- haaralla yhdistettynä kerääjäsäiliöön toimii. AIS yhteet kannesta tulpattu umpeen.