"Uusi käyttäjä: DeRolean"

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

DeRolean
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 19
Joined: 17 Jan 2007, 12:06
Location: Nurmij

Post by DeRolean »

Hmm, aivan, saattaisihan sitä hyvinkin pärjätä nelilovisella lootalla, eikä sitä vitosta ehkä edes kaipaa, jos perävälitys on sopiva, ja ykköstä ei välttämättä tarvita edes lähdössä, näin minäkin olen aprikoinut. Lähinnä tuo vakiolaatikon luotettavuus huolestuttaa. Aion ihan aluksi kokeilla nelilovista, vaikka viisilovinen onkin hankintalistalla (mahdollisesti tulevaa rekisteröintiä ajatellen). Jos moottorin viritys onnistuu hyvin=laaja vääntöalue, niin voi hyvin ollakin, että kolmonen ja nelonen riittävät hyvin. Ajattelin vielä tehdä sellaisen H-kaavion vaihteensiirtoon, mikä osaltaan selkeyttäisi sitä vaihtamista.
Miten on, te jotka ajelette autonmoottoreilla, millaiset vaihteistot teillä on autoissanne, ja miten olette kokeneet niitten tomivan? Juuri tällaista keskustelua sitä kaipaa, kun on ihan keltanokka näissä kilpailuhommissa. Moni asia "loksahtaa" varmaan kohdallen vasta sitten, kun pääsee tosissaan kokeilemaan autoa, ja parantelemaan epäkohtia.
Aion tulevaisuudessa rakentaa ainakin yhden auton lisää, mahdollisesti prätkämoottorisen, ihan vain kilpailukäyttöön, ja tämän Benscon yritän rekisteröidä. Jos rekisteröinti onnistuu, niin valmistan ehkä sitten lisää replikoita, ja itselleni ainakin Alfa Romeon tekniikalle perustuvan, lievästi ulkomuodoltaan muunnellun HICOSTIN 1940-luvun Grand Prix autoja tyylitellen...
Heh, täytyyhän ihmisellä unelmia olla, muuten ei ole kivaa!
ROCHU DeRolean Racing Team
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

meillä on toyotan perässä volvon vakio 5v laatikko ja 5.1 perävälitys. lähteminen ykkösellä tai kakkosella riippuen minkälaista lähtöä yrittää(varmanpäälle vai niin perkeleesti :lol: ). kakkosellakin jaksaa lähteä. ajovaihteina 3-5. ei synkro laatikollakaan välikaasua tarvii vaihtaessa. jarrulla vauhti sopivaksi ja pienempää tupaan. auto on niin kevyt ettei ole mitään nuukahduksia isompaa vaihtaessa. tietysti tähän vaikuttaa riittävän tiuha perävälitys. meillä kone vetää alueella 4500-9000. ja hyvin on pärjätty :lol: .
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
DeRolean
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 19
Joined: 17 Jan 2007, 12:06
Location: Nurmij

Päivitystä...

Post by DeRolean »

Morientes kaikille.
Autoni ei ole noin niinkuin konkreettisesti edistynyt juurikaan, mutta sen verran on "menty eteenpäin", että olen monen pähkäilyn jälkeen päättänyt asentaa vanhaan "Benscoon" Fordin 2 l OHC:n, ja nelilovisen taunuksen vaihteiston, taikka vaihtoehtoisesti Sierran viisilovisen. Taitaa löytyä toinenkin Ford OHC-tekniikkainen locost jostain pohjanmaan suunnalta, etten ole sentään sitten ihan yksin noilla eväillä. Syy siihen, että päädyin niinkin raskaaseen ja vanhaan tekniikkaan on se, että autoni runko on valmiiksi suunniteltu ja rakennettu sitä tekniikkaa varten, ja aikani ei yksinkertaisesti riitä suuriin modifikaatioihin, joka toisen tekniikan soveltaminen edellyttäisi. Toinen syy on se, että en edes uneksi kilpailuvoitosta (ei siis minkäänlaista moottorikilpailukokemusta ennestään), vaan haluan vain olla mukana touhussa noin yleisesti ottaen, ja siihen tuo tekniikka soveltuu hyvin - luotettavaan perässäajoon.
Yritän saada auton kuosiin ensi kaudelle, tai ainakin harjoittelukuntoon, että saisi jotain perstuntumaa ajamiseen.
Mukavaa loppukesää kaikille.
T:Rolle
ROCHU DeRolean Racing Team
Post Reply