oman autonsa saa ajaa vaikka lantalaan jos haluaa....mitäs siitä nyt rankaisemaan
ei toi auton lyttäys kauas metristä jääny
Hi-luxin/Hi-acen/Previan olka-akselit
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Hi-luxin/Hi-acen/Previan olka-akselit
- Attachments
-
- 01082012413.jpg (1.44 MiB) Viewed 2049 times
-
- Aktiivi
- Posts: 223
- Joined: 10 Mar 2012, 21:22
Re: Hi-luxin/Hi-acen/Previan olka-akselit
Tommonen kyllä kirpasee, voin uskoo.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Hi-luxin/Hi-acen/Previan olka-akselit
henkisesti kirpas varmaan, henkilövahinkoja ei tullut. kaikki turvalaitteet ja turvallisuuteen liittyvät ratkaisut toimivat suunnitellusti.raulironkko wrote:Tommonen kyllä kirpasee, voin uskoo.
OT auton lyhennyksestä
Henkisesti olen poistunut foorumilta mutta menköön tähän vastaaminen läpi sormien:
Tossa mällissä ei tullu edes mustelmia. Rattiakseli taittui (kuten kuuluu) parista kohtaa ja käytännössä katkesi. Ruori oli millilleen paikallaan ja mitään ei tunkeutunut ohjaamoon. Jatkossa katselen hiukan tarkemmin kyllä konepellin kiinnitystä takalaidastaan. Mutta osuma oli viistosti rengasvalliin
Henkiset vahingot oli, jos mahdollista, vieläkin vähäisempiä. Kyseessä oli vapaa harjoitus ja päivän ekan setin kierros numero 7 eli lämmittely. Iski Sennamainen hurmos ja unohtui ajotaitojen rajallisuus. Tässä mainio esimerkki siitä, miksi kilpa-autolla ei ajeta ilman siihen kuuluvia turvavarusteita. Ilman Hanssia yms. olisi voinut sattua ihan oikeasti.
Locostin runko toimi kuten pitää, matkustamo tulipellistä taaksepäin oli mittaustarkkuuden rajoissa täysin nimellismitoissaan. Koko eturunko oli alkanut jo murtua irti tulipellin edestä (putket katketa rajuimman muodonmuutoksen aueelta) mutta yksikään sauma ei ollut pettänyt. Kuvasta ei oikein käy ilmi, kuinka paljon eturunko todellisuudessa on ajosuunnassa vasemmalle siirtynyt. Korjaustoimenpiteet aloitettiin katkaisemalla auto tulipellin edestä laikalla, koska muuten siitä ei saanut oikein mitään irti.
Auto oli rullaavana viikko tuosta mutta sitten tuli muut kiireet väliin. Nyt ei puutu kuin letkut ja sähköt. Tähtäimessä ajella 2013 loppukesällä seuraavan kerran.
Ja auto on kyllä ollut ihan sääntöjen mitoissa ennen kosketusta, katsastetusti. Varsinainen aihehan taisi olla navat: Kahdesta vanteesta tuli rahinaihioita, toisesta ihan kunnolla. Navoista en löydä moitittavaa mutta en ole ehtinyt tehdä särötarkastusta vielä. Taunus painaa lastattuna triplat locoon ja olat ja navat kestää vetää kanttikiveen (tm) ilman ongelmia teräsvanteilla.
T
Tossa mällissä ei tullu edes mustelmia. Rattiakseli taittui (kuten kuuluu) parista kohtaa ja käytännössä katkesi. Ruori oli millilleen paikallaan ja mitään ei tunkeutunut ohjaamoon. Jatkossa katselen hiukan tarkemmin kyllä konepellin kiinnitystä takalaidastaan. Mutta osuma oli viistosti rengasvalliin
Henkiset vahingot oli, jos mahdollista, vieläkin vähäisempiä. Kyseessä oli vapaa harjoitus ja päivän ekan setin kierros numero 7 eli lämmittely. Iski Sennamainen hurmos ja unohtui ajotaitojen rajallisuus. Tässä mainio esimerkki siitä, miksi kilpa-autolla ei ajeta ilman siihen kuuluvia turvavarusteita. Ilman Hanssia yms. olisi voinut sattua ihan oikeasti.
Locostin runko toimi kuten pitää, matkustamo tulipellistä taaksepäin oli mittaustarkkuuden rajoissa täysin nimellismitoissaan. Koko eturunko oli alkanut jo murtua irti tulipellin edestä (putket katketa rajuimman muodonmuutoksen aueelta) mutta yksikään sauma ei ollut pettänyt. Kuvasta ei oikein käy ilmi, kuinka paljon eturunko todellisuudessa on ajosuunnassa vasemmalle siirtynyt. Korjaustoimenpiteet aloitettiin katkaisemalla auto tulipellin edestä laikalla, koska muuten siitä ei saanut oikein mitään irti.
Auto oli rullaavana viikko tuosta mutta sitten tuli muut kiireet väliin. Nyt ei puutu kuin letkut ja sähköt. Tähtäimessä ajella 2013 loppukesällä seuraavan kerran.
Ja auto on kyllä ollut ihan sääntöjen mitoissa ennen kosketusta, katsastetusti. Varsinainen aihehan taisi olla navat: Kahdesta vanteesta tuli rahinaihioita, toisesta ihan kunnolla. Navoista en löydä moitittavaa mutta en ole ehtinyt tehdä särötarkastusta vielä. Taunus painaa lastattuna triplat locoon ja olat ja navat kestää vetää kanttikiveen (tm) ilman ongelmia teräsvanteilla.
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Hi-luxin/Hi-acen/Previan olka-akselit
hienosti kommentoitu tilanteeseen toivottavasti yhtä hienosti pääset tapahtuneesta ylite ja valmis uudelleen radalle kun kalusto on kunnossa.
-
- Aktiivi
- Posts: 223
- Joined: 10 Mar 2012, 21:22
Re: Hi-luxin/Hi-acen/Previan olka-akselit
Samat sanat.
Re: Hi-luxin/Hi-acen/Previan olka-akselit
tumpelo näytti kyllä heti tapahtuneen jälkeen siltä että pääsi yli tapahtuneesta. moni muu olis samas tilantees ehkä käyttäytyny pikkasen eri malliin