Page 5 of 5

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 09 Jul 2014, 17:52
by Mika Hirvonen
Tänään käytiin pitkästä aikaa Affella kokeilemassa locostia. Kahvilan mittari näytti 29 astetta eli keli oli kohdillaan. Hauskaa oli... olisi tehnyt mieli ajaa enemmänkin, mutta radalla oli varaus kolmesta eteenpäin. Ajoin kaksi vetoa ja isä yhden.
Autoon on tehty muutama päivitys ja ne tuntui pelaavan hyvin. Vaihdoin R1sen vakio syylärin ja päivitin vesiletkuja. Nyt lämmöt pysyi kahdeksassakympissä koko ajan.
Eteen laitettiin ulosjouston rajoittimet ja pehmeämmät jouset. Perä tuntui vähän löysältä, mutta parani tiukemmilla iskarin säädöillä. Penkkiä tuli shimmattua vähän eteenpäin. Vielä pitäisi siirtää vähän että ylettäisi kunnolla polkimiin.
Kytkin on tosi jäykkä, mutta toimii. Vaihteisto toimii tässä tosi hyvin. Menee alaspäin nätisti ilman kytkintä. Edellisissä piti välillä käyttää kytkintä pienemmälle vaihdettaessa.

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 10 Jul 2014, 07:05
by Mika Lindqvist
Kaua kesti rinki :)

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 10 Jul 2014, 07:56
by Marko Leino
Ainainen kiinnostuksen aihe. Millaisella pömpelillä pääsitte 95:teen?

Nimimerkillä foto olis kiva mieluummin dia :)

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 10 Jul 2014, 10:15
by Mika Hirvonen
Ihan yamahan vakio pöntöllä mentiin ja ihan rajoilla äänenpaineiden suhteen.
Imuäänet tuntuu kovemmilta kuin pakoäänet. Joku airboxi olisi varmaan hyvä.

Kovempi ääni vakio pyörissä kuulosti olevan.

Pitoa oli radalla yllättävän paljon joten varmaan ihan kelpo aikoja.

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 10 Jul 2014, 11:11
by Marko Leino
Hieno peli :) Mä hitsasin vielä tohon vakiopönttöön ysikympin mutkan päähän, ettei lokari sula. Menee äänistä hilkulla läpi.

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 14 Aug 2014, 08:31
by Mika Hirvonen
Liukastelua Ahvenistolla eilen: http://youtu.be/50tpLg1bvPk

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 14 Aug 2014, 09:13
by Tomi Jutila
ristus notta olis jollekkin hienosti toimiva auto kaupan eikä ole hinnankiroissa, tuon helpommalla ei voi locost kisoihin päästä.
olis vielä kaikista yleisimmällä tekniikalla joten ei tarvii päätä hakata seinään jonkun uppo-oudon moottorin kans, tuohon löytyy tietotaitoo yllinkyllin eikä sitä salailla.

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 14 Aug 2014, 09:40
by Marko Leino
Tomi Jutila wrote:ristus notta olis jollekkin hienosti toimiva auto kaupan eikä ole hinnankiroissa, tuon helpommalla ei voi locost kisoihin päästä.
olis vielä kaikista yleisimmällä tekniikalla joten ei tarvii päätä hakata seinään jonkun uppo-oudon moottorin kans, tuohon löytyy tietotaitoo yllinkyllin eikä sitä salailla.
Kun kerran mitään ei salailla :) niin sull on Tomi varmaan lääke koneen rykimisen estämiseksi kuuluttajan mutkassa ja parissa muussa oikealle kääntyvässä mutkassa? Mulla ja Mikalla on sama ongelma. Suuttimen laskeminen ja bensapinta on jo kokeiltu. Pumppuina R1 vakiopumppu.

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 14 Aug 2014, 09:58
by Tomi Jutila
Marko Leino wrote:
Tomi Jutila wrote:ristus notta olis jollekkin hienosti toimiva auto kaupan eikä ole hinnankiroissa, tuon helpommalla ei voi locost kisoihin päästä.
olis vielä kaikista yleisimmällä tekniikalla joten ei tarvii päätä hakata seinään jonkun uppo-oudon moottorin kans, tuohon löytyy tietotaitoo yllinkyllin eikä sitä salailla.
Kun kerran mitään ei salailla :) niin sull on Tomi varmaan lääke koneen rykimisen estämiseksi kuuluttajan mutkassa ja parissa muussa oikealle kääntyvässä mutkassa? Mulla ja Mikalla on sama ongelma. Suuttimen laskeminen ja bensapinta on jo kokeiltu. Pumppuina R1 vakiopumppu.
mulla rykii kahdeksatta vuotta, pensapinnat on katossa, paineet 0.2+, loiskelevyjä kokeiltu yms...se on ominaisuus.

Re: FIN04701TL - uusi yritys

Posted: 14 Aug 2014, 10:12
by Marko Leino
Tomi Jutila wrote:
Marko Leino wrote:
Tomi Jutila wrote:ristus notta olis jollekkin hienosti toimiva auto kaupan eikä ole hinnankiroissa, tuon helpommalla ei voi locost kisoihin päästä.
olis vielä kaikista yleisimmällä tekniikalla joten ei tarvii päätä hakata seinään jonkun uppo-oudon moottorin kans, tuohon löytyy tietotaitoo yllinkyllin eikä sitä salailla.
Kun kerran mitään ei salailla :) niin sull on Tomi varmaan lääke koneen rykimisen estämiseksi kuuluttajan mutkassa ja parissa muussa oikealle kääntyvässä mutkassa? Mulla ja Mikalla on sama ongelma. Suuttimen laskeminen ja bensapinta on jo kokeiltu. Pumppuina R1 vakiopumppu.
mulla rykii kahdeksatta vuotta, pensapinnat on katossa, paineet 0.2+, loiskelevyjä kokeiltu yms...se on ominaisuus.
Ok. Mennään sillä mitä on annettu.