slugmika wrote:Aika-ajossa lauantaina kaasuvaijeri venähti ja kaasuläppä aukesi vain n. 40%.
Kisassa kaasuvaijeri meni poikki.
Sunnuntain kisassa hötkyilin ja otin varaslähdön, en muista millon olisin ottanut varaslähdön jos koskaan, mutta nyt hermoilin ja otin ihan kunnon ennakon. Lähtö onnistui muuten erittäin hyvin. Yritin löytää ensimmäiseen mutkaan vapaan linjan, mutta päädyin seuraamaan Leinoa ulkokautta Johanin perässä. 520 Subaru ajoi sisäkurviin ja kilkkasi I.Jutilalta perän irti, jotenkin kummallisesti 520 vääntää vasemmalle ja osuu myös Johanin autoon. Jutila pyörähtää vastaheitolla keula edellä rengaskasaan, johon 520 tönäisemänä Johan osuu. Minä seuraan Leinoa ja kun hän jarruttaa voimakkaasti, minun jarrutus on vähän myöhemmässä, perä irtoaa hieman ja osun Leinon autoon. Leino törmää Johanin autoon ja minä ajan jonon jatkoksi.
Tomi ilmeisesti oli tehnyt oikein miehekkään ilmalennon ja autosta päätellen saattoi ihan oikeasti sattua.
Harmittaa ihan älyttömästi etten pystynyt väistämään Leinon hienoa autoa, ilmoittele jos voin jotenkin auttaa auton kuntoon saamisessa.
Mika
Ei se sun syy ollu niin ei hätää Auto jo keulan puolesta purettu.
Niin ja kiitos kun jäit jeesaa auton lastauksessa.
Last edited by Marko Leino on 19 Aug 2013, 10:09, edited 2 times in total.
perjantain reenit ok kunnes saatiin auto käyntiin kun oli menny akku tyhjäksi seisoessa kotona oli sammutettu viimeksi kemorassa kisan jälkeen
pe.iltana vaihdettiin akku kun virta ei pysynyt kotona
la. harjoitukset ok kaikki pelas
la.aika-ajoon kun ruettiin autoa laittaan lämpeneen niin akusta oli hävinnyt kaikki virrat ja loputki meni startti yrityksessä ja akku sököksi. vikaa etsiessä meni niin kauan etten kerinny radalle eli kun auto saatiin syttyyn vanhalla akulla niin anomusta sisään ja ruutu 22 kisassa lähtö ok sain aika monta poimittua pois jo alkuvaiheessa ja sitten kisaa ajettiin partasen.ssa parisen kierrosta kunnes tarun jarrussa työnsin ohitte. kisasta neljäs sia ja locostien neljänneksi paras aika ja su. lähtöön ruutu 13.
su. lähöstä pikkasen turhan sutivana liikkeelle mutta jälkeen päin aateltuna onneksi. sain väisteltyä ensimmäisen kurvin romut nippa nappa ja kolmantena menossa pietilän ja danyn perässä mäkeen kunnes punanen lippu heilu ja köröteltiin lippupisteelle 18 taustapeilistä vaan huomas että kova kato oli kilpailijoissa käynyt.
uusinta startti. 3vandiimeniä ja paavo edellä lähtö onnistu suht. hyvin ja sain heti etujoukon kiini ja ohitus suma alkoi sammakko kurvin jälkeisessä kun menin paavosta ohitte ja danystä pääsuoran jarrussa ja pietilästä taasen sammakko lammen jälkeisessä kurvissa maaliin sai sitten ajella rauhassa ilman riskejä.
Harmittavan huonosti näkee tilanteita Ahveniston varikolta. Hyvin tuntuisi Locosteissa rungot ja tukivarret imevän energiaa kolareissa ja tietenkin tärkeintä että mitään pahempaa ei kenellekkään sattunut.
Ahveniston rata sai minusta henkisen yliotteen. Kahdesti olen nyt käynyt ja kahdesti on mennyt vähintään tukivarret ja peräkärrystä renkaat. Lomana viikonloppu oli ihan hyvä, mutta pirun kallis. Jälleen kerran iso kiitos kaikille, jotka viitsivät auttaa auton korjauksen kanssa ja muutenkin hyvästä seurasta.
Tero Frondelius wrote:Ahveniston rata sai minusta henkisen yliotteen. Kahdesti olen nyt käynyt ja kahdesti on mennyt vähintään tukivarret ja peräkärrystä renkaat. Lomana viikonloppu oli ihan hyvä, mutta pirun kallis. Jälleen kerran iso kiitos kaikille, jotka viitsivät auttaa auton korjauksen kanssa ja muutenkin hyvästä seurasta.
mikä sulle tuli sunnuntaina, olin menossa niin en päässy kysäseen.
Tero Frondelius wrote:Ahveniston rata sai minusta henkisen yliotteen. Kahdesti olen nyt käynyt ja kahdesti on mennyt vähintään tukivarret ja peräkärrystä renkaat. Lomana viikonloppu oli ihan hyvä, mutta pirun kallis. Jälleen kerran iso kiitos kaikille, jotka viitsivät auttaa auton korjauksen kanssa ja muutenkin hyvästä seurasta.
mikä sulle tuli sunnuntaina, olin menossa niin en päässy kysäseen.
Toisessa lähdössä stumppasin ruutuun ja kolmen kierroksen jälkeen katkesi kaasuvaijeri. Kun vaihdoin kytkinvaijerin minulla oli peltiauki ja suunnitelmissa säätää kaasupolkimen rajoitin, joka kuitenkin unohtui tehdä. Uuden koneen mukana tuli uudet läppärungot, joten vaijeri / rajoitin oliis pitänyt säätää.
Tampereen moottoriliikenne tiellä minun lowcost peräkärryni päätti katketa, jonka seurauksena renkaat rupesivat vastaamaan laitoihin ja pari kerkesi räjähtää ennenkuin älysin tilanteen vakavuuden. Otin lokarit irti ja laitoin pari jäljelle jäänyttä rengasta väärinpäin paikalleen, että pääsin kotia.
618 näkövinkkelistä toka lähtö http://www.youtube.com/watch?v=29_c2ovMOko
Harmi kun ei nää tota Jyrin ja Tomin kolaria, pitää siirtää muutenki kamera keskemmälle. Sit ku rataa siivottiin en viiittinyt sammuttaa ku ei tienny et lähteekö käymään, nii pääsi akku sen verta tyhjäks et kävi tosi huonosti. Ja sit loppu meno kokonaan. Valkosella locolla kytkinjalka herkässä?
Sääli et peli hajos, mutta kiitos videosta näin omalta kantilta. Oli nimittäin melkoinen ahaa-elämys, kun huomaa kesken kisan ajavansa ekaa kertaa elämässään oikeesti pitävillä kisarenkailla ja jarrutki toimii taas. Jos jollain kuvia noista mun kolmesta maastokeikasta, nii kiinnostais, oranssi 732. Omassa kamerassa vain still-kuvia, muun toilailun lisäksi.