Page 1 of 3

Uusi Botniaring

Posted: 17 Sep 2013, 18:16
by Tomi Jutila
koneita meni, paljon
pari yamahaa
v8
artun busa
mikkosen cortina?
http://hautaviita.kuvat.fi/kuvat/Urheil ... e-0335.jpg

mitä vielä.....

ihanan pitkä suora, on niin kansainvälistä että.
tulis hieno ja nopee oikea shikaani jos nopee jollotus ajettas sisälenkin kautta.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 17 Sep 2013, 20:08
by Mika Hirvonen
Mun mielestä toi lisälenkki ei antanut mitään lisäarvoa radalle. Uudelle radalle johtava shikaani on ihan jees vaikka sisääntuloon on jätetty outo pomppu. Ainakin siinä pystyy ohittamaan ulkokautta jos riittävästi yrittää :wink: .
Seuraava shikaani on turha koska siitä mennään kuitenkin aina täysillä läpi. Uusi neulansilmä on ihan perus hidas mutka jossa ei ole mitään erikoista ja paluu vanhalle radalle on periaatteessa pitkää suoraa.
Pahimmat pomput oli radalta lähteneet uuden asfaltin myötä. Jännä nähdä mitä yllätyksiä routa tuo.
Olisi ollut kiva jos rataa olisi reunustanut kanttikivet ja vaikka nurmikko sepelin sijaan. Nyt saivat olla koko ajan putsaamassa rataa erien välillä... kisatessa kuitekin lipsahduksia aina sattuu vaikka kuinka asiasta kuskeja 'muistuettaisiin'.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 17 Sep 2013, 21:51
by KakeK
Se mitä kanteis säästettiin niin menetettiin harjauskuluis :lol:
Oliko se ny vajaan 2 tonnin säästö mitä oli saatu pihistämällä siinä kohtaa.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 18 Sep 2013, 12:04
by Tero Harju
No jotain hyvääkin, se nupulakivi hiekan ja nurtsin sijaan toimi hyvin niin että vauhti lähtee tosi äkäiseen ja radalle voi päästä jopa takaisin jos ei stoppaa, ja radan putsaus on helpompaa kun ei jää sitä hienoa hiekkaa ollenkaan eli rata oikeasti putsaantuu.

Ne ulosajoalueet, kanttikivet ja aivan oikeat tuomaripisteet joka mutkaan... tulossa muistaakseni kauden päätteeksi / ennen ensikauden alkua eli kehitys kehittyy.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 19 Sep 2013, 08:02
by Johan Svahn
Mika Hirvonen wrote:Mun mielestä toi lisälenkki ei antanut mitään lisäarvoa radalle. Uudelle radalle johtava shikaani on ihan jees vaikka sisääntuloon on jätetty outo pomppu. Ainakin siinä pystyy ohittamaan ulkokautta jos riittävästi yrittää :wink: .
Seuraava shikaani on turha koska siitä mennään kuitenkin aina täysillä läpi. Uusi neulansilmä on ihan perus hidas mutka jossa ei ole mitään erikoista ja paluu vanhalle radalle on periaatteessa pitkää suoraa.
Pahimmat pomput oli radalta lähteneet uuden asfaltin myötä. Jännä nähdä mitä yllätyksiä routa tuo.
Olisi ollut kiva jos rataa olisi reunustanut kanttikivet ja vaikka nurmikko sepelin sijaan. Nyt saivat olla koko ajan putsaamassa rataa erien välillä... kisatessa kuitekin lipsahduksia aina sattuu vaikka kuinka asiasta kuskeja 'muistuettaisiin'.
Olen samaa mieltä.
FB:ssä kysyttiin mielipiteitä ja kirjoitin että ei ole ohituspaikkoja.. No, joku älypää :!: vastasi heti että "on niitä". Ajattelin että tuohon keskusteluun en osallistu. Kovan tason jätkiä..
Uudistuksen jälkeen Suomen tylsin rata jopa Alastaro on mielekkäämpi.. Uusi lenkki on ihan *erseestä. Jos ajaisi Driftingiä niin silloin uusi lenkki voisi olla hyvä.
Ainoa hyvä puoli on uusi pinta.

Toivoisin että ensi vuonna ajetaan Ringin vanhaa lenkkiä + Alastarolla/ Virtasalmella.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 19 Sep 2013, 12:52
by KakeK
Johanin toive varmaan toteutuu. hrf on varannu alastaron radan ens kesälle muistaakseni.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 19 Sep 2013, 18:04
by Johan Svahn
KakeK wrote:Johanin toive varmaan toteutuu. hrf on varannu alastaron radan ens kesälle muistaakseni.
kuulin huhuja siitä että ajettaisiin siellä ensi vuonna. Jurvan radan vuokra x3 ensi kaudella :shock:

Re: Uusi Botniaring

Posted: 19 Sep 2013, 19:39
by Marko Leino
Peukutan Alastaron puolesta..

Re: Uusi Botniaring

Posted: 19 Sep 2013, 21:37
by raulironkko
Ainaki matka lyhenis täältä Hämeestä, kaks kisaa pohjanmaalla ja kaks etelässä ? Oitin radasta taitaa tulla aika nopee aikanaan, oliko 2016 ?

Re: Uusi Botniaring

Posted: 20 Sep 2013, 07:31
by pasi.t
empä ole kiertänyt uutta rataa ympäri, muttei se videoilta näyttänyt mielestäni huonolta. osa kuskeista jopa tykkäs siitä.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 20 Sep 2013, 08:30
by Marko Leino
Mä oon varmaan niitä harvoja jotka ei uutta lenkkiä pahemmin mollannu. Suoraahan se on ja ei mitään ihmeellistä mut ite tykkäsin kun sai kutosella paahtaa.
Pitempään ajaneet tietty olisivat kaivanneet enemmän haastetta.

Karu mestahan toi on aina ollu..

Re: Uusi Botniaring

Posted: 20 Sep 2013, 08:56
by kippo
minä kyllä kans tykkäsin radasta ohitus paikan vanhaan jurvaan nähden lisäänty ainakin puolella ja näköjään vielä ainakin pinta niin tasainen että monessa paikassa voi ohittaa jopa ulkokautta :)

Re: Uusi Botniaring

Posted: 20 Sep 2013, 12:20
by Tero Kellosalo
Hyvä rata. Minua ainaki kilvanajossa viehättää vauhti ja kiihtyvyydet. Itse kilvanajoa unohtamatta. Mahtavahan tuola on päästää lappu lattiasa pidon rajamailla. Shikaaniin myös aivan ihana syöksyä täysiä tai ainakin sen mitä pääsee.. :)
Ohitellakki sai ja tuli ohitetuksi vaikka missä..vai johtuko tasoeroista.. :shock:
Eikä se kyllä radan vika ole, jos ei kamppeet kestä.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 21 Sep 2013, 09:37
by Tomi Jutila
Tomi Jutila wrote:koneita meni, paljon
pari yamahaa
v8
artun busa
mikkosen cortina?
jokisen beams starppa meni kans päreiks, totta helvetissä toi rata särki koneita. kauanko kuskit haluaa tommosta, parinvuoden jälkeen voi kyrpiintyneitä olla niinpaljon että....?
itte en ainakaan lähde koskaan enään ajamaan botnialle testiä, käy liian kalliiks jo ihan ratavuokrankin suhteen, vapaata rata-aikaa tulee kyllä tulevaisuudessa olemaan :!:

Re: Uusi Botniaring

Posted: 21 Sep 2013, 12:42
by Tero Kellosalo
Väärät välitykset tai sopimaton voitelujärjestelmä niitä moottoreita rikkoo, ei rata.