Page 3 of 3

Re: Uusi Botniaring

Posted: 25 Sep 2013, 17:33
by Mika Lindqvist
Tosson käppyrää.. ei siittä mitään tarkkaa nää mut jotain kummiski

Re: Uusi Botniaring

Posted: 29 Sep 2013, 23:36
by ari1630
Tomi Jutila wrote:
Tomi Jutila wrote:koneita meni, paljon
pari yamahaa
v8
artun busa
mikkosen cortina?
jokisen beams starppa meni kans päreiks, totta helvetissä toi rata särki koneita. kauanko kuskit haluaa tommosta, parinvuoden jälkeen voi kyrpiintyneitä olla niinpaljon että....?
itte en ainakaan lähde koskaan enään ajamaan botnialle testiä, käy liian kalliiks jo ihan ratavuokrankin suhteen, vapaata rata-aikaa tulee kyllä tulevaisuudessa olemaan :!:
Hauhian Ooppelin koneesta meni laakerit...
No mun koneesta meni jakoketju poikki,en tiedä mistä johtui,no tuskin radan vika?mutta romua tuli :cry:
Rata tosiaan hivenen ylimainostettu,on varmaan mukava ajaa slikseillä ja oikealla kilpa-autolla(Gt-luokan autot,Formula) joka oikeasti menee kovaa.Imppi otti 195km/h pitkässä mutkassa ja rajoitin tuli vastaan(ei vaan kulje kovempaa),ei mitään vaikeutta ajaa nostamatta mutkaa läpi.Shikaanin saa ajaa nostamatta,siihenkin tehty kantit niin mataliksi jottei niistä tarvi välittää mitään.
Ensi vuodeksi täytyy heittää nuo Wilwoodin jarrut menemään ja ostaa paremmat.
Ratamaksu tosin nousee ja ehdotin Sinivuoren Markolle kyselyä,jotta jos ensi vuonna ajettaisiin "vanhaa"rataa,mutta siinäkin maksu varmaan nousee pitäähän uusi pinta saada äkkiä maksuun.Ei varmaan ajeta sitten Jurvassa ollenkaan..Perjantaina näki jo harjoittelussa jotta ratamaksu liian kallis,autoja ei montaa ajellut.Jos maksu olisi pienempi niin varmaan käyttäjiä/rahaakin tulis helpommin?
Vauhtiajoissa ei ole pitkää suoraa,mutta rata ehdottomasti mukavan ajettava ei tule tylsää missään kohtaa.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 05 Oct 2013, 12:46
by tumpelo
sumppuartikkeliin pari täydennystä:
-siinä mittauksella todettiin että pumpun taas saadessa öljyä, accusumpun tapauksessa, akku alkaa vetää öljyä vasta kun paine öljykanavassa ylittää akkusumpulle asetetun esipaineen, eli se hidastaa paineennousua vasta kun aseteltu turvalliseksi mietitty paine öljykanavassa jo on. Ja vastaavasti tukee pumppua vasta kun paine öljykanavassa tuon esipaineen alittaa.

Semmoisiakin isojen poikien virityksiä on tullut vastaan, jossa on kuivasumppu ja lisäksi accusumppu, niiden toiminnasta en ole mittauksia nähnyt. Eikä ne ole olleet rata-ajossa.

T

Re: Uusi Botniaring

Posted: 05 Oct 2013, 12:59
by Tomi Jutila
tumpelo wrote:sumppuartikkeliin pari täydennystä:
-siinä mittauksella todettiin että pumpun taas saadessa öljyä, accusumpun tapauksessa, akku alkaa vetää öljyä vasta kun paine öljykanavassa ylittää akkusumpulle asetetun esipaineen, eli se hidastaa paineennousua vasta kun aseteltu turvalliseksi mietitty paine öljykanavassa jo on. Ja vastaavasti tukee pumppua vasta kun paine öljykanavassa tuon esipaineen alittaa.

Semmoisiakin isojen poikien virityksiä on tullut vastaan, jossa on kuivasumppu ja lisäksi accusumppu, niiden toiminnasta en ole mittauksia nähnyt. Eikä ne ole olleet rata-ajossa.

T
luetun ymmärtämisessä pikku häriö, siis onko accusumppu hyvä, ostanko???

Re: Uusi Botniaring

Posted: 05 Oct 2013, 15:10
by KakeK
Riippuu tilaanteesta onnistukko ajaan sieltä paineen alas kokonaan :) Tohon ei kukaa pysty vastaamaan testaamatta. Kuivasumpulla pelaa varmasti :) Voin koittaa tota accusumppua omaan ja laittais vaikka öpainemittarin hyttiin nii näkis mitä sielä tapahtuu oikiasti. Voi olla locostin g-voimilla niin hetkellisiä paineen pudotukset et toi accu vois ne hyvin tasata. Mika tietää vastata ku ollu tiedonkeruu kiinni et kuinka pitkiä ne heikot hetket on ollu.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 13 Oct 2013, 09:08
by Tomi Jutila
Johan Svahn wrote:
KakeK wrote:Johanin toive varmaan toteutuu. hrf on varannu alastaron radan ens kesälle muistaakseni.
kuulin huhuja siitä että ajettaisiin siellä ensi vuonna. Jurvan radan vuokra x3 ensi kaudella :shock:
jessus mitä paskaa oli ringistä uusimassa vm:ssä, joku lapsi kertoo että uusi supernopee kurvi olis suomein upein mutka, kyllä suomen upeimmat paikat löytyy ahvenistolla. porsee mies selittää kuinkapaljon voittoo alkaa tulemaan tulevaisuudessa, taitaa olla aika sliipattu juttu.

Re: Uusi Botniaring

Posted: 13 Oct 2013, 10:28
by Tero Kellosalo
Tomi Jutila wrote:
Johan Svahn wrote:
KakeK wrote:Johanin toive varmaan toteutuu. hrf on varannu alastaron radan ens kesälle muistaakseni.
kuulin huhuja siitä että ajettaisiin siellä ensi vuonna. Jurvan radan vuokra x3 ensi kaudella :shock:
jessus mitä paskaa oli ringistä uusimassa vm:ssä, joku lapsi kertoo että uusi supernopee kurvi olis suomein upein mutka, kyllä suomen upeimmat paikat löytyy ahvenistolla. porsee mies selittää kuinkapaljon voittoo alkaa tulemaan tulevaisuudessa, taitaa olla aika sliipattu juttu.
Ehdottomasti isot kirjaimet käyttöön, kun mielipiteistä ja mauista kiistellään..

Re: Uusi Botniaring

Posted: 15 Oct 2013, 16:00
by Marko Leino
Tomi Jutila wrote:
Johan Svahn wrote:
KakeK wrote:Johanin toive varmaan toteutuu. hrf on varannu alastaron radan ens kesälle muistaakseni.
kuulin huhuja siitä että ajettaisiin siellä ensi vuonna. Jurvan radan vuokra x3 ensi kaudella :shock:
jessus mitä paskaa oli ringistä uusimassa vm:ssä, joku lapsi kertoo että uusi supernopee kurvi olis suomein upein mutka, kyllä suomen upeimmat paikat löytyy ahvenistolla. porsee mies selittää kuinkapaljon voittoo alkaa tulemaan tulevaisuudessa, taitaa olla aika sliipattu juttu.
Näyttäis et syyskisa ajetaan Alastaroos. Hyvä hyvä :) http://www.alastarocircuit.fi/alastaro- ... et2014.pdf

Re: Uusi Botniaring

Posted: 15 Oct 2013, 16:13
by Mika Hirvonen
Botniaringille on merkitty HRF:n kisa 4-6.7.2014