Page 1 of 1

Iskarien kiinnitys runkoon

Posted: 15 Feb 2007, 20:04
by Mika Hirvonen
Ei ole tullut vähään aikaan kysyttyä mitään tyhmää täällä, joten paikkaillan tota puutetta nyt.

Eli iskarien (lähinnä etupään) kiinnityskorvat runkoon. En löytänyt säännöistä mitään speksejä niille. Kuvista päätellen nykyisissä autoissa on käytetty kaikenlaisia ratkaisuja.
Saisiko sinne yläpäähän tehdä portaattoman säädon? Ajossa rakenne olisi teitenkin täysin kiinteä, mutta varikolla sitä voisi ruuvailla ylös/alas.
Kun kerrän ekaa autoa rakennetään, niin on aika todennäköistä, että auton korkeutta ei saada arvattua oikein. Olis tosi kiva, jos säännöt mahdollistaisi pienen säätösysteemin tekemisen. :)

Posted: 16 Feb 2007, 09:28
by pasi.t
:idea: en muista sääntöjä mutta ei kait siellä sallita säätöä. todennäköinen auton keulapään korkeus on jossain 70-85 mm tai ainakin auton moottorisilla, ja niillä tiedoilla mitä tällähetkellä on. todennäköisesti tiedot päivittyy seuraavan kauden aikana 8)

Posted: 16 Feb 2007, 09:54
by markku
kirjasta pitäs joku kiinnitys malli valita(taitaa kuvissa olla 3 erillaista). muutamassa ensimmäisessä autossa mitkä rakennettiin 14" iskareille on pukin sarvet(taisto.kennet,sture). meidän 704:ssa tais olla keulan korkeus etuputken alta mitattuna 90mm. osassa autoja on käytetty takaiskareita edessä että on iskarin mitta riittänyt. riippuu kiinnikkeen paikasta tukivarressa.

Posted: 16 Feb 2007, 14:18
by Mika Hirvonen
Okei asia selvä. Ajatus oli laittaa korvakkeisiin pitkätomaiset reiät ja sitten säätää kiinnityspultin korkeutta sellisilla epäkesko prikoilla. Säätöä olisi ollut varmaan maksimissaan pari senttiä. Mutta jos on kiellettyä niin ei voi mitään :)