TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Ihan silkasta mielenkiinnosta....osaako joku sanoa että minkä navetan takana noita Caprin akseleita kasvaa? Aluksi nyt vaikka noihin viiteen autoon mitkä tiedän että on työn alla. Kiire ei oo, mutta hyvähän se ois tietää.
Suomen ja ruotsin romarien nettilistoilla ei oo yhtään ja ebaystakin löyty vaan yks vaatimattomaan 1200 punnan hintaan. Saksan romareille mulla ei riitä kielitaito.
Suomen ja ruotsin romarien nettilistoilla ei oo yhtään ja ebaystakin löyty vaan yks vaatimattomaan 1200 punnan hintaan. Saksan romareille mulla ei riitä kielitaito.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
kakelta ostin yhen banjon ja toisen vetareineen tältä hoosier roadsportti carpi kuskilta, ryösti saatana kokonaisen 40e vaikka vetarit oli priimat. nettivaraosassa oli ilmotus.
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Kyyllä niitä vannoutuneilta voorttimiehiltä vielä löytyy..
Jyri Kellosalo #707
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Löytyy jos vaan viittii kysellä pikkasen. paljokos vetari on pitee capris 20-25mm?
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Tarkoitin että eikö puolikelluvat oo ok ku ei akselia tarvi modata jos kerta laakeri ja vetari on vapaa. kuin myös tuo laakeriviritys pesällä mikä pultataan akseliin.Tero Frondelius wrote:Ymmärsin ettäKakeK wrote:Joo eikähä toi oo ok. Tavallaan sama asia jos laitettaisiin puolikelluvat vetarit. Akselia ei tarvi muokata. Eskon perä caprin vetareilla ja tuplalaakerilla joillekka tehty sopiva pesä.
1. puolikelluvat vetarit eivät ole ok.
2. eskon perä tuplalaakereilla olisi ok.
Juurihan Mika tuossa yllä listasi mitä saa tehdä, eikä listalla ollut pyöränlaakerin pesän koneistuksia. Ymmärsinkö jotenkin väärin?
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Mitäs eroa on granadan panjossa ja vetareissa tai ne taitaa olla aikapaljon ainakin raskaammat. Olikos taunus sama kuin granada
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
granadan olat ainakin käy muttei navat, oisko perä sitte järeempi (atlas)kippo wrote:Mitäs eroa on granadan panjossa ja vetareissa tai ne taitaa olla aikapaljon ainakin raskaammat. Olikos taunus sama kuin granada
caprin vetari muistaakseni 680mm pööripästä laipan ulkopintaan, akseli tais olla 1270 levee laippojen ulkopinnoista.
englannis cortina tarkoittaa taunusta, granadaa ei oikeen locost osissa ole näkyny oisko sitte tosiaan erilaiset osat.
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
saattaa olla kumpaaki akselia granus niinku esim. gt3000 capris atlas muistaakseni.
Lainaus foorttimiehiltä:
taunuksenperä on salisbyry ja escortin
saksan mallin perä ilmeisesti sen edeltäjiä.
atlaksenperiä ei käsittääkseni löydy
kuin 3000 caprista ja escorttien tehtaan
kilpureista sitten vielä kestävämpiä versioita
aina 4 ryhmän 300 hv asti.
Eli olisko granuski sitte salisbury?
Lainaus foorttimiehiltä:
taunuksenperä on salisbyry ja escortin
saksan mallin perä ilmeisesti sen edeltäjiä.
atlaksenperiä ei käsittääkseni löydy
kuin 3000 caprista ja escorttien tehtaan
kilpureista sitten vielä kestävämpiä versioita
aina 4 ryhmän 300 hv asti.
Eli olisko granuski sitte salisbury?
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Siis onks Caprissakin enkkuperä mut vaan leveempi? Ku tossa ylhäällä puhutaan atlaksesta.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Jep. Josain tehomallissa atlas mut pääosin levee enkku. Se caprin panjo miinus6 et vanteella on locostiin maksimi levyinen ilman spacereitamäkkäri wrote:Siis onks Caprissakin enkkuperä mut vaan leveempi? Ku tossa ylhäällä puhutaan atlaksesta.
-
- Uusi jäsen
- Posts: 43
- Joined: 03 Dec 2013, 20:57
- Location: Vaasa
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
1350 on minulla olevan enkkuperän laippaväli. Myyjän mukaan oli peräisin escortista.Tomi Jutila wrote:granadan olat ainakin käy muttei navat, oisko perä sitte järeempi (atlas)kippo wrote:Mitäs eroa on granadan panjossa ja vetareissa tai ne taitaa olla aikapaljon ainakin raskaammat. Olikos taunus sama kuin granada
caprin vetari muistaakseni 680mm pööripästä laipan ulkopintaan, akseli tais olla 1270 levee laippojen ulkopinnoista.
englannis cortina tarkoittaa taunusta, granadaa ei oikeen locost osissa ole näkyny oisko sitte tosiaan erilaiset osat.
Jari Perälä
0400-837 199
0400-837 199
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Mulle tarjottiin äsken yhtä perää jonka leveys laipasta laippaan on kuulemma 138 senttiä. Joku ei ny täsmää..
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
kävin vintillä kattomas caprin akselin, n.1270mm laipan päästä-päähän ILMAN vetareitä. ne on sitte sakuakseleita tai mitattu vetarit paikoillaan. toi perälän 1350 ei kans oikeen ole sopeva mihinkään.mäkkäri wrote:Mulle tarjottiin äsken yhtä perää jonka leveys laipasta laippaan on kuulemma 138 senttiä. Joku ei ny täsmää..
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
Oho. Mulla siis vetarin laipasta laippaan..
-
- Uusi jäsen
- Posts: 43
- Joined: 03 Dec 2013, 20:57
- Location: Vaasa
Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa
eli tuo mun perä on vetarit paikoillaan vetarin laipasta laippaan 1350
Jari Perälä
0400-837 199
0400-837 199