Page 3 of 5

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 10 Dec 2014, 14:30
by Antti Tuomainen
Ihan silkasta mielenkiinnosta....osaako joku sanoa että minkä navetan takana noita Caprin akseleita kasvaa? Aluksi nyt vaikka noihin viiteen autoon mitkä tiedän että on työn alla. Kiire ei oo, mutta hyvähän se ois tietää.

Suomen ja ruotsin romarien nettilistoilla ei oo yhtään ja ebaystakin löyty vaan yks vaatimattomaan 1200 punnan hintaan. Saksan romareille mulla ei riitä kielitaito.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 10 Dec 2014, 17:07
by Tomi Jutila
kakelta ostin yhen banjon ja toisen vetareineen tältä hoosier roadsportti carpi kuskilta, ryösti saatana kokonaisen 40e vaikka vetarit oli priimat. nettivaraosassa oli ilmotus.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 10 Dec 2014, 17:56
by JK
Kyyllä niitä vannoutuneilta voorttimiehiltä vielä löytyy..

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 10 Dec 2014, 20:35
by KakeK
Löytyy jos vaan viittii kysellä pikkasen. paljokos vetari on pitee capris 20-25mm?

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 10 Dec 2014, 20:49
by KakeK
Tero Frondelius wrote:
KakeK wrote:Joo eikähä toi oo ok. Tavallaan sama asia jos laitettaisiin puolikelluvat vetarit. Akselia ei tarvi muokata. Eskon perä caprin vetareilla ja tuplalaakerilla joillekka tehty sopiva pesä.
Ymmärsin että
1. puolikelluvat vetarit eivät ole ok.
2. eskon perä tuplalaakereilla olisi ok.

Juurihan Mika tuossa yllä listasi mitä saa tehdä, eikä listalla ollut pyöränlaakerin pesän koneistuksia. Ymmärsinkö jotenkin väärin?
Tarkoitin että eikö puolikelluvat oo ok ku ei akselia tarvi modata jos kerta laakeri ja vetari on vapaa. kuin myös tuo laakeriviritys pesällä mikä pultataan akseliin.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 10 Dec 2014, 21:14
by kippo
Mitäs eroa on granadan panjossa ja vetareissa tai ne taitaa olla aikapaljon ainakin raskaammat. Olikos taunus sama kuin granada

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 11 Dec 2014, 06:55
by Tomi Jutila
kippo wrote:Mitäs eroa on granadan panjossa ja vetareissa tai ne taitaa olla aikapaljon ainakin raskaammat. Olikos taunus sama kuin granada
granadan olat ainakin käy muttei navat, oisko perä sitte järeempi (atlas)
caprin vetari muistaakseni 680mm pööripästä laipan ulkopintaan, akseli tais olla 1270 levee laippojen ulkopinnoista.
englannis cortina tarkoittaa taunusta, granadaa ei oikeen locost osissa ole näkyny oisko sitte tosiaan erilaiset osat.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 11 Dec 2014, 09:35
by KakeK
saattaa olla kumpaaki akselia granus niinku esim. gt3000 capris atlas muistaakseni.

Lainaus foorttimiehiltä:

taunuksenperä on salisbyry ja escortin
saksan mallin perä ilmeisesti sen edeltäjiä.
atlaksenperiä ei käsittääkseni löydy
kuin 3000 caprista ja escorttien tehtaan
kilpureista sitten vielä kestävämpiä versioita
aina 4 ryhmän 300 hv asti.

Eli olisko granuski sitte salisbury?

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 11 Dec 2014, 13:17
by mäkkäri
Siis onks Caprissakin enkkuperä mut vaan leveempi? Ku tossa ylhäällä puhutaan atlaksesta.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 11 Dec 2014, 14:36
by Tomi Jutila
mäkkäri wrote:Siis onks Caprissakin enkkuperä mut vaan leveempi? Ku tossa ylhäällä puhutaan atlaksesta.
Jep. Josain tehomallissa atlas mut pääosin levee enkku. Se caprin panjo miinus6 et vanteella on locostiin maksimi levyinen ilman spacereita

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 11 Dec 2014, 22:52
by Jari Perälä
Tomi Jutila wrote:
kippo wrote:Mitäs eroa on granadan panjossa ja vetareissa tai ne taitaa olla aikapaljon ainakin raskaammat. Olikos taunus sama kuin granada
granadan olat ainakin käy muttei navat, oisko perä sitte järeempi (atlas)
caprin vetari muistaakseni 680mm pööripästä laipan ulkopintaan, akseli tais olla 1270 levee laippojen ulkopinnoista.
englannis cortina tarkoittaa taunusta, granadaa ei oikeen locost osissa ole näkyny oisko sitte tosiaan erilaiset osat.
1350 on minulla olevan enkkuperän laippaväli. Myyjän mukaan oli peräisin escortista.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 14 Dec 2014, 13:46
by mäkkäri
Mulle tarjottiin äsken yhtä perää jonka leveys laipasta laippaan on kuulemma 138 senttiä. Joku ei ny täsmää..

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 14 Dec 2014, 18:01
by Tomi Jutila
mäkkäri wrote:Mulle tarjottiin äsken yhtä perää jonka leveys laipasta laippaan on kuulemma 138 senttiä. Joku ei ny täsmää..
kävin vintillä kattomas caprin akselin, n.1270mm laipan päästä-päähän ILMAN vetareitä. ne on sitte sakuakseleita tai mitattu vetarit paikoillaan. toi perälän 1350 ei kans oikeen ole sopeva mihinkään.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 14 Dec 2014, 18:16
by mäkkäri
Oho. Mulla siis vetarin laipasta laippaan..

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 14 Dec 2014, 20:50
by Jari Perälä
eli tuo mun perä on vetarit paikoillaan vetarin laipasta laippaan 1350