Page 4 of 5

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 14 Dec 2014, 22:09
by Tero Frondelius
Onko hitsattu runkoputki ok munavyönlenkkejen kiinnikkeeksi? Taisin kysyä tätä jo laivalla, mutta laitetaan nyt varalta vielä tänne. Eli jos laitan kuskinlattiaan yhden ylimääräisen 25x25 putken poikittain, mihin laitan nuo vyönlenkit.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 14 Dec 2014, 22:18
by mäkkäri
Jari Perälä wrote:eli tuo mun perä on vetarit paikoillaan vetarin laipasta laippaan 1350
No sitten toi mun vois olla sellanen corttiina ku on 3 senttiä leveempi. Haetaan huamena pois..

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 14 Dec 2014, 23:08
by kippo
1418587624889.jpg
1418587624889.jpg (1.43 MiB) Viewed 2323 times
Runko hiljalleen etenee

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 14 Dec 2014, 23:32
by raulironkko
Granadassa erillisjousitus, caprin akselia eri levyisinä, capri kolmosen tietääkseni levein, 52 tuumaa.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 15 Dec 2014, 21:35
by mäkkäri
Tänään hain yhen caprin perän ja se oli kans 138 senttiä.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 15 Dec 2014, 21:36
by mäkkäri
mäkkäri wrote:
Jari Perälä wrote:eli tuo mun perä on vetarit paikoillaan vetarin laipasta laippaan 1350
No sitten toi mun vois olla sellanen corttiina ku on 3 senttiä leveempi. Haetaan huamena pois..
Niin tarkotin tietysti Capria.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 28 Dec 2014, 20:57
by kippo
1419789307155.jpg
1419789307155.jpg (1.48 MiB) Viewed 2224 times
Kohta runko hepattuna muutama putki puuttuu korvakkeet ja kaaret

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 29 Dec 2014, 22:03
by Tero Frondelius
Tero Frondelius wrote:Onko hitsattu runkoputki ok munavyönlenkkejen kiinnikkeeksi? Taisin kysyä tätä jo laivalla, mutta laitetaan nyt varalta vielä tänne. Eli jos laitan kuskinlattiaan yhden ylimääräisen 25x25 putken poikittain, mihin laitan nuo vyönlenkit.
Löysin Tomin rakentelu kuvista vastauksen. Eli vastaavalla rakenteella mennään tai no lähes vastaavalla, kopion Kipon autosta, siinä on vain yksi poikkirauta + pätkä kulmarautaa.
Image

Ehdotan että lisätään tästä yksityiskohdasta sääntöihin vaikka suositus.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 30 Dec 2014, 07:54
by Tomi Jutila
tuolla ratkaisulla pääsin eroon ongelmasta jos turvavyön silmukkapultit on kiinnitetty pohjapellistä läpi ja ne ajaessa kuluvat matalaksi ja samalla mutterista hukkuu kierteet. myöskään lannevöitten kiinnitykset eivät mene lattiasta läpi, toinen on kardaanin 5x50mm turvasilmukan syrjän läpi ja toinen pystyyn hitsatun latan takana linkkikorvien putken kulmassa.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 30 Dec 2014, 08:02
by Tomi Jutila

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 13 Jan 2015, 22:31
by kippo
1421177272419.jpg
1421177272419.jpg (1.53 MiB) Viewed 2117 times
Vihdoin melkein kaikki kiinni ja pyörityspukeissa loppujen saumojen hitsaus

Ei se vaan tahdo edetä jos muutaman tunnin viikossa vääntää

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 23 Jan 2016, 22:51
by Tero Frondelius
Projekti etenee.

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 24 Jan 2016, 11:27
by Mika Lindqvist
mitä tekniikkaa tero tähän meinasit?

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 24 Jan 2016, 20:50
by Antti Tuomainen
Sehän on vuodessa loikannu eri telineeseen.......projekti etenee :P

Re: TF74XFIN eli uutta projektia ja toista autoa

Posted: 24 Jan 2016, 20:51
by Tero Frondelius
Mika Lindqvist wrote:mitä tekniikkaa tero tähän meinasit?
FZ1 kuivasumpulla.