Page 1 of 3

r1 koneen sähköt

Posted: 25 Feb 2007, 19:04
by markku
mulla on kahdenlaisia sähkösarjoja :cry: . toisessa ainakin aivolaatikko on puolta isompi. onko jossain vuosimallissa esim rajoittimessa eroja?

ainakin nyt olen laittanut autoon valeeseen vanhemman mallin sähkösarjan. täytyy vaihtaa jos ilmenee etuja :lol:.


onko joku tilaamassa kierroslukumittaria vaihtovalolla mopon koneeseen maailmalta :?: stormilta saa 99e ihan kivan näköisen.

Posted: 25 Feb 2007, 19:50
by PMC
RN01 ja RN04 CDI laatikot ovat tosiaan eri kokoiset, mutta ainakin huoltomanuaalin tarjoamat arvot ovat samat. Eli rajoitinkin pitäisi olla samassa kohtaa ja perusennakot samanlaiset. Pyörissä on joka vuosi pudotettu painoa, joten CDI boksikin on pakattu pienempään tilaan. Ruiskussa puolatkin on integroitu tulpanhattuihin.

T:Jani

Posted: 26 Feb 2007, 12:25
by slugmika
Meillä on noita bokseja kans molempia, useampiakin jos jollain on tarvetta. Samoin löytyy yksi ylimääräinen johtosarja.

Mika

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 15 Mar 2010, 22:23
by Marko
Kannattaako vaihtaa 4XV:n (-99) täydellinen johto sarja palikoineen 5JJ:n (-00) vastaavaan? Pitääkö jotain ottaa huomioon jos 5JJ:n sarjaa sovittaa vanhempaan moottoriin? Onko 00 ja 01 malleissa Yamaha tehnyt sähköihin muutoksia?
Tarkistuksena vaan ettei tule mitään yllättävää vastaan.

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 16 Mar 2010, 18:19
by Tomi Jutila
toi 5jj kiertää enempi,3.9 perällä hyvinkin merkitystä :!:
mm.eroa cdin liittimissä uudempi poksi ei mene vanhaan johtosarjaan.muuten kaikki johtosarjat polt-on kaikkiin 99-01 koneisiin.

osta multa valmis setti 5jj sähköjä kts. myyntipalsta.

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 17 Mar 2010, 11:22
by Marko Leino
Paljonko uudemmalla kiertää enemmän verrattuna vanhempaan?

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 17 Mar 2010, 15:30
by Tomi Jutila
punapukuinen lenkkeijä esson paarissa oli kertonut että tuhannesta kierroksesta puhuttais.

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 24 May 2010, 14:41
by Marko Leino
Exupille menevä nelinapaisen pistokkeen vieressä samaan nippuun on kiedottu valk./pun irtojohto mihin se tulee vai tarviiko kytkeä?
Huijausboxissa on neljä johtoa.

Toinen kysymys...
Multa vissiinkin puuttuu johtosarjasta oil level rele, onko sen numero 4XV-8195A-00-00??
vm.-99 johtosarja siis kyseessä.

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 24 May 2010, 21:17
by Mika Hirvonen
Mulla on exup huijausboksissa neljä johtoa kiinni vaikka exup liittimessä on viisi johtoa... eli yksi ylimääräinen johto.

Öljynpinnan korkeus kytkimellä ei oiken tee mitään. Olen jättänyt sen kytkemättä.

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 25 May 2010, 09:00
by Marko Leino
Kiitoksia.

Niin mä aattelinkin et turha kapistu toi öljynpinta härveli. Kytkentäkaaviota kun kattelin niin ei taida toi rele vaikuttaa muuhun toimintaan...?

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 09 Dec 2010, 17:40
by Mika Hirvonen
linkki Exup hujausboksien kytkentäkaavioihin: http://cvieth.bplaced.net/motorrad_exupdummy.html

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 09 Dec 2010, 22:46
by mäkipää
KIITOS!
Huijjausboxi linkistä! :D

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 28 Dec 2011, 01:59
by Marko
Miten on ollut tapana tehdä yamahan koneisiin sytytysvirta ja sammutus? sytytysvirta pääkytkimen taakse ja sammutus erikseen?
Onko kyseisissä kytkennöissä jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon?

Entä onko vapaavaloja autoihin laitettu? Anturiltahan saa maadoituksen kun vaihde vapaalla. Tuleeko sama tieto mittarin liittimelle vai kiertääkö ecun kautta? Ja käytössä siis ei ole vakio mittaristoa.

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 28 Dec 2011, 13:34
by Jari Kauttonen
Mulla (vaikka ei jammua olekkaan) menee sytkä pääkatkaisijan kautta, eli siitä sammuu kone vasta. Tärkeämpäähän on että kun kone sammuu, sammuu myös kaikki bensa pumput. Tämä pitää toimia siis myös silloin kun päävirta on päällä ja kone jostain syystä sammuu. Toinen mikä pitäisi olla on että päävirta katkaisijan ollessa 0- asennossamyös laturi on pimeänä. Näitä ne joskus mittaili enduransessa ja antoivat melkolailla merkintöjä kortteihin. Eli myös laturin herätevirta tulisi varmentaa releellä että pimenee kun päävirta on pois päältä.
Niin ja itsellä on ihan vaihdenäyttö tuossa kamppeessa.

Re: r1 koneen sähköt

Posted: 28 Dec 2011, 21:47
by Tomi Jutila
Marko wrote:Miten on ollut tapana tehdä yamahan koneisiin sytytysvirta ja sammutus? sytytysvirta pääkytkimen taakse ja sammutus erikseen?
Onko kyseisissä kytkennöissä jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon?

Entä onko vapaavaloja autoihin laitettu? Anturiltahan saa maadoituksen kun vaihde vapaalla. Tuleeko sama tieto mittarin liittimelle vai kiertääkö ecun kautta? Ja käytössä siis ei ole vakio mittaristoa.
mulla oli r1 sähköt pelkän päävirran perässä ja jäi käymään laturin varaan(oli erillinen kytkin mistä pumput ym kytkettiin ensin päälle)
hommasin semmosen päävirtakytkimen missä pohjassa päät apikoille ja liitin siihen aiemmin avaimelle/kytkimelle menneet johdot.yammun sarjassa em. liitin on kellertävän läpinäkyvä kaksinapainen,tämä ratkaisu on helppo ja toimiva.
vapaavalo vaan joku tavallinen lamppu mihin maat lohkosta tulevan sinisen piuhan kautta,suosittelen vapaavalon laittamista.
päävirta starttireleelle tietty akulta suoraan päävirtakytkimen kautta