r1 koneen sähköt
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
r1 koneen sähköt
mulla on kahdenlaisia sähkösarjoja . toisessa ainakin aivolaatikko on puolta isompi. onko jossain vuosimallissa esim rajoittimessa eroja?
ainakin nyt olen laittanut autoon valeeseen vanhemman mallin sähkösarjan. täytyy vaihtaa jos ilmenee etuja .
onko joku tilaamassa kierroslukumittaria vaihtovalolla mopon koneeseen maailmalta stormilta saa 99e ihan kivan näköisen.
ainakin nyt olen laittanut autoon valeeseen vanhemman mallin sähkösarjan. täytyy vaihtaa jos ilmenee etuja .
onko joku tilaamassa kierroslukumittaria vaihtovalolla mopon koneeseen maailmalta stormilta saa 99e ihan kivan näköisen.
RN01 ja RN04 CDI laatikot ovat tosiaan eri kokoiset, mutta ainakin huoltomanuaalin tarjoamat arvot ovat samat. Eli rajoitinkin pitäisi olla samassa kohtaa ja perusennakot samanlaiset. Pyörissä on joka vuosi pudotettu painoa, joten CDI boksikin on pakattu pienempään tilaan. Ruiskussa puolatkin on integroitu tulpanhattuihin.
T:Jani
T:Jani
--==http://www.pmc-motorsport.com==--
Meillä on noita bokseja kans molempia, useampiakin jos jollain on tarvetta. Samoin löytyy yksi ylimääräinen johtosarja.
Mika
Mika
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
Re: r1 koneen sähköt
Kannattaako vaihtaa 4XV:n (-99) täydellinen johto sarja palikoineen 5JJ:n (-00) vastaavaan? Pitääkö jotain ottaa huomioon jos 5JJ:n sarjaa sovittaa vanhempaan moottoriin? Onko 00 ja 01 malleissa Yamaha tehnyt sähköihin muutoksia?
Tarkistuksena vaan ettei tule mitään yllättävää vastaan.
Tarkistuksena vaan ettei tule mitään yllättävää vastaan.
Marko
0415024946
0415024946
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: r1 koneen sähköt
toi 5jj kiertää enempi,3.9 perällä hyvinkin merkitystä
mm.eroa cdin liittimissä uudempi poksi ei mene vanhaan johtosarjaan.muuten kaikki johtosarjat polt-on kaikkiin 99-01 koneisiin.
osta multa valmis setti 5jj sähköjä kts. myyntipalsta.
mm.eroa cdin liittimissä uudempi poksi ei mene vanhaan johtosarjaan.muuten kaikki johtosarjat polt-on kaikkiin 99-01 koneisiin.
osta multa valmis setti 5jj sähköjä kts. myyntipalsta.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: r1 koneen sähköt
Paljonko uudemmalla kiertää enemmän verrattuna vanhempaan?
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: r1 koneen sähköt
punapukuinen lenkkeijä esson paarissa oli kertonut että tuhannesta kierroksesta puhuttais.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: r1 koneen sähköt
Exupille menevä nelinapaisen pistokkeen vieressä samaan nippuun on kiedottu valk./pun irtojohto mihin se tulee vai tarviiko kytkeä?
Huijausboxissa on neljä johtoa.
Toinen kysymys...
Multa vissiinkin puuttuu johtosarjasta oil level rele, onko sen numero 4XV-8195A-00-00??
vm.-99 johtosarja siis kyseessä.
Huijausboxissa on neljä johtoa.
Toinen kysymys...
Multa vissiinkin puuttuu johtosarjasta oil level rele, onko sen numero 4XV-8195A-00-00??
vm.-99 johtosarja siis kyseessä.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: r1 koneen sähköt
Mulla on exup huijausboksissa neljä johtoa kiinni vaikka exup liittimessä on viisi johtoa... eli yksi ylimääräinen johto.
Öljynpinnan korkeus kytkimellä ei oiken tee mitään. Olen jättänyt sen kytkemättä.
Öljynpinnan korkeus kytkimellä ei oiken tee mitään. Olen jättänyt sen kytkemättä.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: r1 koneen sähköt
Kiitoksia.
Niin mä aattelinkin et turha kapistu toi öljynpinta härveli. Kytkentäkaaviota kun kattelin niin ei taida toi rele vaikuttaa muuhun toimintaan...?
Niin mä aattelinkin et turha kapistu toi öljynpinta härveli. Kytkentäkaaviota kun kattelin niin ei taida toi rele vaikuttaa muuhun toimintaan...?
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: r1 koneen sähköt
linkki Exup hujausboksien kytkentäkaavioihin: http://cvieth.bplaced.net/motorrad_exupdummy.html
Re: r1 koneen sähköt
Miten on ollut tapana tehdä yamahan koneisiin sytytysvirta ja sammutus? sytytysvirta pääkytkimen taakse ja sammutus erikseen?
Onko kyseisissä kytkennöissä jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon?
Entä onko vapaavaloja autoihin laitettu? Anturiltahan saa maadoituksen kun vaihde vapaalla. Tuleeko sama tieto mittarin liittimelle vai kiertääkö ecun kautta? Ja käytössä siis ei ole vakio mittaristoa.
Onko kyseisissä kytkennöissä jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon?
Entä onko vapaavaloja autoihin laitettu? Anturiltahan saa maadoituksen kun vaihde vapaalla. Tuleeko sama tieto mittarin liittimelle vai kiertääkö ecun kautta? Ja käytössä siis ei ole vakio mittaristoa.
Marko
0415024946
0415024946
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: r1 koneen sähköt
Mulla (vaikka ei jammua olekkaan) menee sytkä pääkatkaisijan kautta, eli siitä sammuu kone vasta. Tärkeämpäähän on että kun kone sammuu, sammuu myös kaikki bensa pumput. Tämä pitää toimia siis myös silloin kun päävirta on päällä ja kone jostain syystä sammuu. Toinen mikä pitäisi olla on että päävirta katkaisijan ollessa 0- asennossamyös laturi on pimeänä. Näitä ne joskus mittaili enduransessa ja antoivat melkolailla merkintöjä kortteihin. Eli myös laturin herätevirta tulisi varmentaa releellä että pimenee kun päävirta on pois päältä.
Niin ja itsellä on ihan vaihdenäyttö tuossa kamppeessa.
Niin ja itsellä on ihan vaihdenäyttö tuossa kamppeessa.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: r1 koneen sähköt
mulla oli r1 sähköt pelkän päävirran perässä ja jäi käymään laturin varaan(oli erillinen kytkin mistä pumput ym kytkettiin ensin päälle)Marko wrote:Miten on ollut tapana tehdä yamahan koneisiin sytytysvirta ja sammutus? sytytysvirta pääkytkimen taakse ja sammutus erikseen?
Onko kyseisissä kytkennöissä jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon?
Entä onko vapaavaloja autoihin laitettu? Anturiltahan saa maadoituksen kun vaihde vapaalla. Tuleeko sama tieto mittarin liittimelle vai kiertääkö ecun kautta? Ja käytössä siis ei ole vakio mittaristoa.
hommasin semmosen päävirtakytkimen missä pohjassa päät apikoille ja liitin siihen aiemmin avaimelle/kytkimelle menneet johdot.yammun sarjassa em. liitin on kellertävän läpinäkyvä kaksinapainen,tämä ratkaisu on helppo ja toimiva.
vapaavalo vaan joku tavallinen lamppu mihin maat lohkosta tulevan sinisen piuhan kautta,suosittelen vapaavalon laittamista.
päävirta starttireleelle tietty akulta suoraan päävirtakytkimen kautta