Page 1 of 1

PT 708 FIN ja TT 709 FIN rakentamista

Posted: 15 Mar 2007, 09:11
by pasi.t
8) vihdoin päästy autoja rakentamaan myös kannuksessa. siis niinkuin että tulee jotain näkyvääkin. tonin auto lähes nipussa.... ehkä ...maanantaina. paitsi lokasuojat jotka laitetaan uudet, vanhat oli jotenkin rypistyneitä. :arrow:

Posted: 28 Jul 2007, 15:29
by pasi.t
:evil: jurvan jälkeisestä syndroomasta selvitty, ja laitteet purettu, mun autosta mennýt kiertokangen laakeri, saanut kipeää varmaan niistä vaihdemisseistä( vitoselta suoraan kakkoselle varmaan noin 10 kertaa).
nyt tarttis uuden kampuran, kiertokankia onneksi löytyy sarja hyllystä. vaihdelaatikosta löytyi toivon mukaan syy, miksi vaihteet ei mennyt päälle. tonin auto kunnossa.

Re: pt708fin tt709fin rakentamista

Posted: 17 May 2009, 10:22
by pasi.t
:mrgreen: auto vihdoin käynnissä

Re: pt708fin tt709fin rakentamista

Posted: 01 Jun 2010, 08:12
by pasi.t
:roll: 708 ja 709 sekä 711 käynyt radalla näyttäytymässä. autot takaisin talliin ja remonttiin. ei mitään niin isoa etteikö kemotaan päästäis. 708 rupes vetarin stefa jälleen vuotamaan, oliskohan tuo mahdollista että ei kestä lämpöä tarpeeksi, kun aina vaihtamalla on vuotamatta jonkun aikaa.

Re: pt708fin tt709fin rakentamista

Posted: 01 Jun 2010, 14:37
by Mika Hirvonen
Mullakin on jänyt käsitys, että jarruista tuleva lämpö lyhentää vetareiden laakerien elinikää. Tuntuisi, että omassa autossaa takajarrut käy kuumempana kuin edessä. Jarrut on takana syvemmällä ja lokarikin haittaa ilmavirtaa.

Re: pt708fin tt709fin rakentamista

Posted: 01 Jun 2010, 15:19
by Tomi Jutila
mulla ei ongelmia mutta 50mm alumiininen levikepala varmaan vaikuttaa?

Re: pt708fin tt709fin rakentamista

Posted: 02 Jun 2010, 09:26
by pasi.t
:oops: tilasin viton tiivisteen, pitäis kestää enemmän lämpöä, kylläkin vain yhden, eikä tule ennen kemoraa. ovh oli jotain luokkaa 45 + alv.
viime kesänä kun toni oli ajamassa helteellä, perän ulkolämpötila nousi muistaakseni 95 asteeseen, joka tapauksessa se oli jotan järkyttävää.

Re: PT 708 FIN ja TT 709 FIN rakentamista

Posted: 10 Dec 2011, 16:04
by pasi.t
708 alakerta kasassa, ehkä viikonlopun aikana sais kannen tarkistettua ja viikolla kasattua koneen nippuun. lähestulkoon joka venttiili näytti vuotavan jonkunverran.

Re: PT 708 FIN ja TT 709 FIN rakentamista

Posted: 11 Dec 2011, 10:51
by pasi.t
:evil: nyt se myrkyn lykkäs. voi olla että kannen korjaaminen tulee maksamaan niin paljon, että pitää palata vanhaan, ensimmäiseen kanteen takasi.

Re: PT 708 FIN ja TT 709 FIN rakentamista

Posted: 11 Dec 2011, 13:26
by Tomi Jutila
pasi.t wrote::evil: nyt se myrkyn lykkäs. voi olla että kannen korjaaminen tulee maksamaan niin paljon, että pitää palata vanhaan, ensimmäiseen kanteen takasi.
mikettes siihe on tullu?

Re: PT 708 FIN ja TT 709 FIN rakentamista

Posted: 11 Dec 2011, 14:15
by pasi.t
ongelmia ohjari puolella. kaks oli murtunut kanavan puolelta. voi olla, että meni jo alkukaudesta kemoralla, silloin siinä vaihto mississä. ohjarit varmaan 20€ kappale ja niitä on 20kpl. + vaihtotyö, varmaan saman. sitte pitäis tehä venttiilit jne. täytyy kehittää jotain muuta.

Re: PT 708 FIN ja TT 709 FIN rakentamista

Posted: 11 Dec 2011, 15:23
by tumpelo
Eiks ne kanavassa olevat ohjurit ole muutenkin vaan virtauksen tiellä? Loputkin vaan pois... :P
Tai sitten luja usko siihen ettei tartte tehä kun ne 2kpl.. Se olis motorsportiks vielä halapaa ku puuro.

T

Re: PT 708 FIN ja TT 709 FIN rakentamista

Posted: 11 Dec 2011, 17:47
by KakeK
sjoella ottanu 10 paikka ohjurin vaihdosta ku legendoihin vaihdeltu.

Re: PT 708 FIN ja TT 709 FIN rakentamista

Posted: 11 Dec 2011, 19:05
by pasi.t
:oops: vähän muuttelin ohjureita, siis päällisin puolin, jos kokeilis vaan tolleensa, olis ainakin tässävaiheessa locostia.