ratti
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Olen kanssa tutkaillut tuota. Nyt projektissani on 350mm ratti ja se on kyllä koomisen suuri.Dohc4x4 wrote:yks vaihtoehto:
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... dvp6cqrjq3
Tos olis vaihtoehtoja joka pojalle. Ite meinaan laittaa model 22 kii.
http://eshop.jatekimport.fi/Tuotteet/Au ... py%F6r%E4t
http://eshop.jatekimport.fi/Tuotteet/Au ... py%F6r%E4t
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
onnistuuks tuommosella "sahatulla" ratilla ohjauspyörän kelaus kuinka nopeesti.......
i know,eipä rata ajossa pitäis tarvia kelata mutta erikoistilanne miehenä mullakin olis viimekesänä jorpakko kutsunut useasti jos ei olis kelannut.
nyt ratin halkaisia 300mm ja ohjaus on nopea eli yksi ote riittää normi ajossa mutta jos/kun luiston kulma kasvaa suureksi pitää ratin kansa olla SALAMAN nopee,muuten alkaa nakkeleen/hiekka kutsuu.
ei kuivalla kelillä kelaaminen tietenkään toivottavaa ole mutta kun yritystä on riittävästi niin kyllä tarvetta joskus tulee....
alastaron kisan jälkeen kun ajelin hupia pikku tihkusateessa vedin tarkoituksella driftinkiä,autoa pysty viemään tosi jyrkässä kulmassa pitkiä matkoja.sateella ratin pyörittely on tosi hidasta verrattuna kuivankelin sladiin,tietysti mitä kovempi vauhti sitä nopeempi pitää kelaamisessa olla.
i know,eipä rata ajossa pitäis tarvia kelata mutta erikoistilanne miehenä mullakin olis viimekesänä jorpakko kutsunut useasti jos ei olis kelannut.
nyt ratin halkaisia 300mm ja ohjaus on nopea eli yksi ote riittää normi ajossa mutta jos/kun luiston kulma kasvaa suureksi pitää ratin kansa olla SALAMAN nopee,muuten alkaa nakkeleen/hiekka kutsuu.
ei kuivalla kelillä kelaaminen tietenkään toivottavaa ole mutta kun yritystä on riittävästi niin kyllä tarvetta joskus tulee....
alastaron kisan jälkeen kun ajelin hupia pikku tihkusateessa vedin tarkoituksella driftinkiä,autoa pysty viemään tosi jyrkässä kulmassa pitkiä matkoja.sateella ratin pyörittely on tosi hidasta verrattuna kuivankelin sladiin,tietysti mitä kovempi vauhti sitä nopeempi pitää kelaamisessa olla.
Rally Design ilmoittaa hammastankojen nopeudet lock-to-lock muodossa, joten 2.9 ei ole kovin nopea.
--==http://www.pmc-motorsport.com==--
Meillä rallydesignin 2.9 kierrosta laidasta laitaan.
Jenkkistandardien mukaan se on 5 tuumaa laidasta laitaan ja liikkuu 1,72 tuumaa per kierros.
Uus tulee varmaan golfautosta. Se mitä ollaan kateltu ois 2,88 tuumaa per kierros ja liikkuu 4,25 tuumaa laidasta laitaan (1.5 kierrosta). Nopeuttimen asentaminen ei oo halpiksessa järkevää, mielummin myy vanhat pois.
Näitä hammastankoja mietittiin sillon kun alettiin pari vuotta sitten tehdä locostia, mutta ois vaatinut niin paljon koneistusta että hammastangon saa tuettua ettei viitsitty. Ne vaan tuettu keskeltä niin menee varmaan rikki locostkäytössä ellei tue päitä.
Jenkkistandardien mukaan se on 5 tuumaa laidasta laitaan ja liikkuu 1,72 tuumaa per kierros.
Uus tulee varmaan golfautosta. Se mitä ollaan kateltu ois 2,88 tuumaa per kierros ja liikkuu 4,25 tuumaa laidasta laitaan (1.5 kierrosta). Nopeuttimen asentaminen ei oo halpiksessa järkevää, mielummin myy vanhat pois.
Näitä hammastankoja mietittiin sillon kun alettiin pari vuotta sitten tehdä locostia, mutta ois vaatinut niin paljon koneistusta että hammastangon saa tuettua ettei viitsitty. Ne vaan tuettu keskeltä niin menee varmaan rikki locostkäytössä ellei tue päitä.