Page 1 of 1

MV705FIN

Posted: 12 Apr 2007, 00:54
by markku
Kuljettajan nimi: markku vehviläinen 2007->. (pasi kahelin ajoi autolla vuonna 2005 kahdessa kisassa)


Auton tekniikka 2005
Rungontekijä: s40racing (vesa ja pasi kahelin tekemässä)
Moottori: volvo 8v nokka vaihdettu ja tuplat
jäähdytin: lada
Akselisto:Taunuksen etunavat. ladan perä lukolla 5,1 välitys
vaihdelaatikko: volvon m47 alumiini laatikko vakio välityksin. volvon kardaani lyhennettynä.
Jarrut:volvon 200sarjan kaksimäntäiset takasatulat joka kulmassa fedoron paloilla. edessä taunuksen vakio levyt. takana ladan etulevyt. Pedalbox
Iskarit:1.9" AVO

kertomus projektista: auto tehtiin yhtämatkaa 704:sen kanssa kun haluttiin tietää moottorin vaikutus autoon. paino ja käytös ero kiinnostaa. volvon moottori oli erittäin hankala saada mahtumaan konehuoneeseen. auto kärsi lämpö ongelmista ainakin ladan syylärillä eikä autolla paljon ajettu kilometrejä. ei keritty keskittyä autoon toisen auton laittelun takia. tekniikka mahdollisesti esiintyy pasin autossa (706)jatkossa. runko tehtiin myös varalle jos markku hajoittaa toisen auton. nyt runko on muutettu mopon tekniikalle joka on siroa ja kevyttä. jos auto saataisiin edes lähelle minimi painoon.

Auton tekniikka 2007
Moottori: yamaha r1 vakio. loiskelevyllä. pipercross ilmansuodettimella (vaahtomuovi). pakosarja muutettu.
jäähdytin: renault clio 1.2 90-> pienempi malli.
Akselisto:Taunuksen etunavat. ladan perä lukolla 3,9 välitys
vaihdelaatikko:yamaha r1 vakio laatikko. kytkin kisa päädyllä. volvon kardaani muutettuna pakilliseksi (volvon 6koneen startti).
Jarrut:volvon 200sarjan kaksimäntäiset takasatulat joka kulmassa fedoron paloilla. kesällä eteen ehkä ilmestyy hispekit fedoroilla taunuksen vakio levyille. takana ladan etulevyt. Pedalbox
Iskarit:1.9" AVO

jos auto saadaan kuntoon niin testaan itse tällä :lol:. auto liikkuu jo omin voimin (9.4) projekti kuvia meidän sivuilla. vielä pitäisi saada auto väreihin niin pääsis pyörien suuntaukseen.

eka testi

Posted: 05 May 2007, 09:08
by markku
jurvan testi ajettu. aivan ei saatu laitettua rataennätystä uusiksi lumisateessa jäätiin pari kymmenystä.

705:nen oli hankala ajettava. perä lähtee helpolla alta täytyy koittaa löysempää jousta takana.ajoin varmaan 5-10 kertaa ulos. kone oli lounastanut öljyt josta johtuen kytkin kyrvähti. uusi löytyy hyllystä. kone pelaa tosihyvin. perävälityksestä johtuen menee rajoittimelle noin 50-100m ennen jarrupaikkaa. kaikenkaikkiaan tyytyväinen päivän antiin.

Posted: 12 May 2007, 23:01
by markku
menemme kemoralle testaamaan ma 14.5 noin klo 16 alkaen. onko muita tulossa samana päivänä kokeilemaan vehkeitä?

Posted: 13 May 2007, 23:18
by Johan Svahn
minä :wink:

Posted: 14 May 2007, 11:46
by markku
ilmeisesti 3 locostia ja sitten muiden luokkien autoja. ompahan jotain seuraa :lol: .

Posted: 18 May 2007, 19:52
by markku
vetelin testi ajettu :lol: . ei ikäviä yllätyksiä. välitys jää hieman lyhyeksi niinkuin pitikin. ajoin vain vähän kierroksia kun lainasin ilmanputsarin tomille.

18.5 kävimme dynossa. seoksia ei muutettu ajoimme vain kaksi erillaista pakosarjaa läpi. 1ja 4 yhteen tuotti tehoksi 120kw. 1 ja2 yhteen sarja tuotti 125kw paremmalla vääntökäyrällä vaikka sarjasta puuttuu edelleen pikku yhdysputket.koitetaan keritä laittaa ennen kisoja. kone vain rupesi tava pensalla kilistämään yläkierroksilla. ilmeisimmin ennakko on liian iso. vois koittaa toisella boxilla tai sit täytyy koittaa buusterilla toimisko paremmin.

20.5 menemme ahvenistolle urhon ajoihin näytille ja pikkusen ajamaan. jätän 1-2 sarjan kiinni kun 1ja4 yhteen sarjalla olen ajanut edelliset testit. saadaan vertailu pohjaa rataolosuhteissa. ainakin 1-4 sarjalla vääntöalue on todella mukava tiuhalla välityksellä.

Posted: 20 May 2007, 23:14
by markku
kaikki meni päin pe..... auto ei toiminut ollenkaan kun menin radalle ekakerran. vaihdettiin pakosarja ei kiertäny ylös vieläkään :roll: . sitten tultiin valittaan äänistä. vaihdoimme isomman äänenvaimentimen. pääsimme ajamaan taas. ajoin sit muutaman kierroksen volsujen kanssa. ajaksi 1.28. kierrosluku mittari lopetti toimintansa.

urhon ajojen loputtua lähdin hyvin rasvatulle paanalle kokeileen. ajoin pari rauhallista kierrosta ja nostin sit vähän vauhtia. kierroksen alku sujui oikein hyvin. suolenkiltä mäkeen noustessa päästin sillan alla linjan valumaan tarkoituksella asvaltin reunalle. valu 10cm liikaa osuin sillan alla syvään reikään. kajahti oikein kunnolla :oops: iskari irti akselista, pohjapelti vekille, vanne tai vetari solmuun :arrow: vipottaa. toivottavasti meni vetari eikä vanne kun niitä ei saa mistään :cry:

jurvassa ja vetelissä autotoimi hyvin ja ajat olivat hyviä vuoden 2005 nahkakaljuilla takasilla. ahvenistolla autoa vaivasi jokin mitä emme löytäneet. luultavasti sähköjuttu. otamme veteliin pari varakonetta mukaan sähköineen niin eiköhän syy löydy viikonlopun aikana :twisted: .

Posted: 16 Jul 2007, 13:38
by markku
jossei 1-2 yhteen sarjasta muuta iloa olen niin on siinä ainakin komeimmat äänet. ja 5kw enemmän tehoa kun 1-4 yhteen sarjassa. kannattaa koittaa molempia sarjoja niin löytää mieleisen omaan autoon.

Re: MV705FIN

Posted: 26 Feb 2009, 23:57
by mäkkäri
Minkäs ladan syyläri Markulla on ollu käytössä ku mä en ainakaan takavetosen syyläriä saanu mahtuun?

Re: MV705FIN

Posted: 27 Feb 2009, 22:23
by tumpelo
Jos 704:tä on kyse niin mun silmiin toi paikallaan oleva näyttää one off tilaustyöltä. Markku varmaan tarkentaa?

T