Rungon tilauksesta se alkoi
Posted: 01 May 2007, 09:21
LOCOST-HARRASTUS alkoi virallisesti eilen runkojen tilauksella. Hitsausta on tullut harrastettua jo vuosikausia ja jäljestä valitettavasti näkee että harrastuksesta tosiaankin on kyse. Työkaveri pyörittää vapaa-ajallaan metallifirmaa, jonka puitteissa tekee työpaikallemme erilaisia metallikonstruktioita, laatu on huiman hyvää ja hinta ok, joten sovimme että hän toimittaa minulle kolme locost-runkoa (korikehikkoa). Kolme siksi, että ensimmäisen kesän ajattelin harjoitella minulle tutun ford-ohc -tekniikan kanssa ja siirtyä, sitten jos ja kun taidot kehittyvät, äkäisempiin mp-koneellisiin. Kolmas muuten vaan, jos tulee "isomälli" tai kaveri innostuu myös. Pointtina se, että kerralla tehtynä ne ovat halvempia kuin erikseen.
MINUSTA ITSESTÄNI sen verran, että rata-ajokärpänen puri -98 endurancessa, jota olen katkotta harrastanut tähän asti. Tallissa on useita kilpureita ja aihioita, myös kilpailuhistoriallinen historic rally Kadett Rallye 1100SR jonka omistan kaverini kanssa puoliksi. Jarmo Kyllösen tallin SuperSaloon-luokan camarollakin on tullut pyörähdeltyä mutta onneksi palkintopallille asti sentään
. Ylläpidän aina kun ehdin (valitettavan harvoin) endurance-aiheista nettisivustoa http://www.gt-forum.net ja toimin AKK-Motorsportin endurance-lajityöryhmässä.
Pahoin pelkään, että tulen harrastamaan locostia yhtä pitkäpiimäisesti kuin kaikkea muutakin, koska harrastaessani en halua ottaa stressiä siitä koska mikäkin valmistuu ja koska ehdin missäkin ajaa. Kaikki ajallaan, ja aikansa kutakin sanoi mummuvainaakin aikanaan.
Tässä rinnalla valmistuvat kesken olevat kolme endurance-autoa ja viimeistelyssä ensimmäistä rallikisaani odottava kadetti... joten tämä kesä mennee varikolla teollisuusvakoillessa muiden vehkeitä, joiden toteutuksen taso ja viimeistelyn laatu nettisivuja lukiessa pistää aika sanattomaksi. Se kertoo vain siitä, että monelle auto ja sen tekeminen itsessään on vähintään yhtä paljon tätä juttua kuin kilpaileminenkin, ja tämä asenne on minullakin lähellä sydäntä.
Onnea kesän kisoihin!
Ps. älkää suuttuko varikolla tyhmiä tenttaavalle pohojalaaselle, ja sanokaa heti suoraan jos ette halua toteutuksianne esitellä.
MINUSTA ITSESTÄNI sen verran, että rata-ajokärpänen puri -98 endurancessa, jota olen katkotta harrastanut tähän asti. Tallissa on useita kilpureita ja aihioita, myös kilpailuhistoriallinen historic rally Kadett Rallye 1100SR jonka omistan kaverini kanssa puoliksi. Jarmo Kyllösen tallin SuperSaloon-luokan camarollakin on tullut pyörähdeltyä mutta onneksi palkintopallille asti sentään

Pahoin pelkään, että tulen harrastamaan locostia yhtä pitkäpiimäisesti kuin kaikkea muutakin, koska harrastaessani en halua ottaa stressiä siitä koska mikäkin valmistuu ja koska ehdin missäkin ajaa. Kaikki ajallaan, ja aikansa kutakin sanoi mummuvainaakin aikanaan.
Tässä rinnalla valmistuvat kesken olevat kolme endurance-autoa ja viimeistelyssä ensimmäistä rallikisaani odottava kadetti... joten tämä kesä mennee varikolla teollisuusvakoillessa muiden vehkeitä, joiden toteutuksen taso ja viimeistelyn laatu nettisivuja lukiessa pistää aika sanattomaksi. Se kertoo vain siitä, että monelle auto ja sen tekeminen itsessään on vähintään yhtä paljon tätä juttua kuin kilpaileminenkin, ja tämä asenne on minullakin lähellä sydäntä.
Onnea kesän kisoihin!
Ps. älkää suuttuko varikolla tyhmiä tenttaavalle pohojalaaselle, ja sanokaa heti suoraan jos ette halua toteutuksianne esitellä.