Ladan perä

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

Joo mä laitan Mika sulle myös.

Nyt tässä hiukan selvitellyt osien saatavuuksia. Alkup laakereita ei löydy kuin pinjon pyörään. Tasauspyörästön poskilaakerit korvaava SKF on numeroltaan 639114 jos joku sattuu tietoa tarvimaan.
Päivittelen tilannetta kun saan osia haalittua, tarkoitus on uusia kaikki laakerit ja stefat mitä tuolta löytyy.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

No perkale, onhan tämäkin keksitty: https://docs.google.com/fileview?id=0B2 ... y=CNDA9_AF

Eli tuolta saa vapaasti käydä kopioimassa pdf tiedoston jossa on tuo maaginen laatokan perä osanumeroineen. :wink:
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Ladan perä

Post by Tomi Jutila »

Jari wrote:
Tomi wrote:muista pitää takasumuvalo päällä kuivallakin kelillä ettei porukka tuu ylitte suorilla :wink:
Eipä taida olla pelkoa että porukka ohi tulee suorilla. :roll:
kyllä ainaskin kemorassa (ja jurvassa?)porukkaa lappaa kahtapuolen ohitte suoralla jos et lykkää rajotinta eläkkeelle...
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: Ladan perä

Post by KakeK »

Juu kemoran nopeuksista että banaanin arvoinen suoritus on tavoitteena ens kesälle. Tomi laittoi haastetta.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

Tomi wrote:
Jari wrote:
Tomi wrote:muista pitää takasumuvalo päällä kuivallakin kelillä ettei porukka tuu ylitte suorilla :wink:
Eipä taida olla pelkoa että porukka ohi tulee suorilla. :roll:
kyllä ainaskin kemorassa (ja jurvassa?)porukkaa lappaa kahtapuolen ohitte suoralla jos et lykkää rajotinta eläkkeelle...
Eipä taida sielläkään tulla vaikka rajariin ei ole kajottu. :roll:
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Ladan perä

Post by Tomi Jutila »

no siinätapauksessa sun pitää ajaa niiinpaljon muita edellä tai perässä että 174 riittää kun muut posottaa +190
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

Tomi wrote:no siinätapauksessa sun pitää ajaa niiinpaljon muita edellä tai perässä että 174 riittää kun muut posottaa +190
Tai sitten mulla vaan kulkee tuo kovempaa kun tuon 174 voishan tuossa noinkin käydä? :roll:
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Ladan perä

Post by Tomi Jutila »

Jari wrote:
Tomi wrote:no siinätapauksessa sun pitää ajaa niiinpaljon muita edellä tai perässä että 174 riittää kun muut posottaa +190
Tai sitten mulla vaan kulkee tuo kovempaa kun tuon 174 voishan tuossa noinkin käydä? :roll:
no totta munassa,toivottavasti.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Ladan perä

Post by kippo »

eiköhän jokaisella ole vapaa millä välsällä ajaa :shock:

jos jarilla on jokin ässä hihassa kulkuun :?: :idea:

tai ei sitten vaan haluu ajaa kovempaa :?:

ei vissiin jarikaan ole ensimmäistä autoa tekemässä 8)
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Ladan perä

Post by Tomi Jutila »

kippo wrote:tai ei sitten vaan haluu ajaa kovempaa :?:
juu ei kannata ajaa kahtamarkkaa,tuulee niin ikävästi jo muniin saakka.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

Joo o takasin asiaan, tuollainen löytyi tänään:

http://www.ladaworld.com/product_info.p ... ucts_id=47

Eli laatokkaan Torsen lukkoja alennuksella Tanskasta, ihan meinasin jos joku tarvii... :roll:

EDIT: Melko hieno nettiosoite? LADAWORLD!! Tuo jos joku herättää kunnioitusta piireissä ;)
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Ladan perä

Post by Tomi Jutila »

hyvä kuva,ny tiijän millanen toi torseeni on,eiks kitkalukko ole vähä niinku mopon kytkin?
onks sitten ebayssa kaupattu trans/lsd tommonen torseeni
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Mika Hirvonen »

lsd=limited slip differential eli kitkalukko. Torsen on eri juttu. Torsen on periaatteessa käänteinen avoin tasauspyörä.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

Nyt kysymys öljyistä.
Eli tuo lukkoyksikkö mikä minulla käytössä on tyypiltään kartiolukko. Perän kasaaja ei ollut varma mitä öljyä pitäisi laitta, joten kyselen nyt täältä millä öljyillä täällä ajellaan. Eli kyseessä siis laatokan perä ja mulla siinä kiinni fiatin lukko. Pitääkö öljy olla LS tyyppistä vai mitä? Mitä lukkoja muilla ja mitä öljyä perässä?
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Ladan perä

Post by Tomi Jutila »

foordi perä kitkalla ja red linen heavyllä oon ajanu eikä mitään ihmeempää ollu.
Post Reply