Ladan perä

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Mika Hirvonen »

Olen käyttänyt Mobilin lukkoperäoljyä. Se on ollut aavistuksen Redlineä halvempaan.
Hyvyydestä en tiedä, mutta hirveän hajuista kamaa.

Motonetissä näyttäisi olevan jotain Mag1 merkkistä lukkoperäöljyä halvalla. Samat specsit näyttää täyttävän kuin Mobil.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Ladan perä

Post by pasi.t »

:?: Eli tuo lukkoyksikkö mikä minulla käytössä on tyypiltään kartiolukko.
mistä oot hankkinnu tuon kartio lukon.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

En mä Pasi tiedä mikä lukko sula on. Mulla on molemmat lukot fiatin lukkoja ja peräspesialisti (melko hieno nimike?) sanoi että tuo lukko on kartiolukko ja että ei ole varma onko LS öljy siihen oikea. Nyt tosin rallipojjaat kertoili tänään että ovat tuolla LS Öljyllä lykänneet menemään ilman ongelmia. Olivat sitä mieltä että ei se ainakaan liian huonoa öljyä voi perään olla?
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Ladan perä

Post by pasi.t »

8) mula on kitkalevylukko, oli aikoinaan myös tollainen kartio lukko, ilmeisesti myös hiivatin. vaatii aika paljon esikiristystä, että saa pitäväksi. muokattiin ite siihen nousurmpit muttei kestänyt kauan.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

Joo pitää katella miten nuo toimii. Ostetaan torseni sitten jos tuntuu että ei toimi. Käsittääkseni tuo kartiolukko toimii juurikin samalla periaatteella kuin kitkalevylukko. Torsenin "huono" puolihan on se että sitä ei sitten säädellä mihinkään.
No nyt noita fiipatin lukkoja on pari kappaletta, eli katsotaan miten niillä menee ja harkitaan sitten jatkotoimia.
Sais nyt edes auton nippuun ja perän sisäänajettua, niin näkis onko tuo lukko ees lähelläkään sellaisella kireydellä kuin pitäis olla :roll:
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Mika Hirvonen »

Noita Torseneita on kanssa sellaisia malleja, joissa voi laittaa preloadia. Ilmeisesti niissä on mukana joku kitkalukko Torsenin lisäksi. Jos nissä laittaa 20% preloadia, niin 20% tehoa välittyy tiehen vaikka vain yksi pyörä olisi maassa.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: Ladan perä

Post by Marko Leino »

Mulla enkkuperän tekijä puhu tosta preloadista ja sanoi et nyt lukko olis löysimmillään, onko se sit hyvä vai huono locostissa niin siitä mä en tiiä vielä mtn.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

Juu kattelin että noita torseneita on tosiaan tuollaisiakin, sitten Kake höpisi jostain säädettävistä torsuistakin, liekö sama vai...?
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Ladan perä

Post by Tomi Jutila »

RSVmake wrote:Mulla enkkuperän tekijä puhu tosta preloadista ja sanoi et nyt lukko olis löysimmillään, onko se sit hyvä vai huono locostissa niin siitä mä en tiiä vielä mtn.
mun ei ole tarvinu lukkoihin kajota mutta vanhamies sano että aika löysä on, ymmärtääkseni sitä voi pitää hyvänä näihin hetekoihin.mitä kemoran dvdtä kattoin niin kahtaraitaa piirtää baanaan valoilta...ja pitkään :shock: :oops:
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Johan Svahn »

loppu kaudesta ajoin Redline Heavy (Red) ja LS lisä-aineella.. Trumpan lukko on Salisbury LSD..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Tero Kellosalo »

Mulla on ollu kitkalukossa aiemmin ns.normaalit lukkoperäöljyt, mut on kuumana aina hitaassa vauhdissa(varikolla) napsunu, niinku hieman hirtelly kiinni ku kännelly. Ajossa ei mitään ongelmaa, mutta ahvenistolle vaihdettiin RedLinen lightweight + LS lisäaine ja niin loppu napsutus..

Onko kellään kokemusta noista Redlinen öljyistä vaihteistossa :?:
Heikki Kuusniemi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 25
Joined: 16 May 2010, 08:41

Re: Ladan perä

Post by Heikki Kuusniemi »

Olen käyttänyt redlinea viimeiset 6 vuotta sekä kilpa että siviili puolella.
Ei ainakaan pahaa sanottavaa.Kostajan synkroaskit(ongelmallisia kestoltaan) pelanneet paremmin kuin perinteisellä 20w50 mineraali öljyllä.

Suorakytkentä askissa light tai heavy.Synkro laatikoissa mt-90 tai mtl
ja mahdollisesti kisa käytössä sekoittanut lighttia 1/3-1/2

kisa perissä heavya ilman lisäaineistusta.

Sitten on vielä toi red linen water wetter jäähdytin järjestelmään tullut kipattua.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Ladan perä

Post by Jari Kauttonen »

Juu tota redlinea tuli käytettyä endu auton askissa ja perässä. Tosin perä oli ilman lukkoa, mutta jotenkin tuntu että oli ainakin sen kauden paremman tuntusia, tosin laatikko ja perä korkkasivat molemmat yhden kauden jälkeen. :roll: Mutta väitän että syynä oli vaan vanha aski ja perä, ei redlinen öljyt. Noita redlinen öljyjä meinasin nytkin laittaa perään
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Ladan perä

Post by tumpelo »

704 perässä (Volvo+detroit truetrack) heavyä Red linea, Tojon W50 vaihteisto alko toimia kuin unelma kun laiton redlinen synkkaöljyt, aiemmin kokeiltu ja muualla hyväksi havaittu Bel Ray tuote ei tuossa oikein toiminut.

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Re: Ladan perä

Post by Dohc4x4 »

Enkkuperässä heavyä, kokeilin kevyempää kerran ja välitys antautui ekas kisas.
Laatikossa kokeiltu mt-90, ei parannusta entiseen.
Pete
0405883436
Post Reply