Page 4 of 10

Re: Ladan perä

Posted: 12 Dec 2010, 23:54
by kippo
öljyksi kendaal joka paikkaan ja kyllä pelaa

Re: Ladan perä

Posted: 09 Feb 2011, 19:22
by mäkkäri
Milläs ootte saanu ne öljyt pysyyn ladan perässä? Mä vaihdoin joka kisaan uudet motonettiläiset vetarinstefat mutta ne suli heti. Muistan jostain lukeneeni paremmista vaihtoehdoista mutten tähän hätään löytäny.

Re: Ladan perä

Posted: 09 Feb 2011, 21:39
by Mika Hirvonen
uuteen autoon tulossa kanssa ladan akseli. Vakiostefat kestää 110C. Tiivistekeskuksessa olisi 200C stefoja mutta hinta noin 50e kpl. Löytyisköhän jostain halvemmalla?

Re: Ladan perä

Posted: 10 Feb 2011, 01:07
by kippo
mulla oli ensimmäisen (711) auton kanssa aluksi vuotamisen kassa ongelmia mutta syyksi luultavasti ilmeni liian takapainoiset jarrut jotka lämmitti ilmeisesti stefoja ja muutakin esim.vannetta / kumia. kokeilin kyllä alkuperäisiä ja normi hyllytavaraa kummissakin sama vaikutus. muutin jarru suhdetta enempi etupäälle niin ongelma pikkuhiljaa hävisi. 705 kanssa ei ainakaan vielä ollut mitään tollaisia ongelmia mutta enhän sillä paljon kerinny ajamaankaan ja siinä on vielä enämpi tehostettu etupään jarrujen merkitystä kun edellisissä kokeiluissa.

Re: Ladan perä

Posted: 10 Feb 2011, 06:24
by Tomi Jutila
Mika Hirvonen wrote:uuteen autoon tulossa kanssa ladan akseli. Vakiostefat kestää 110C. Tiivistekeskuksessa olisi 200C stefoja mutta hinta noin 50e kpl. Löytyisköhän jostain halvemmalla?
jos satasella pääsee ongelmasta eroon niin itte laittaisin stefat tilaukseen..."firman piikkiin :shock: "

Re: Ladan perä

Posted: 10 Feb 2011, 13:29
by mäkkäri
Musta taas tuntuu et toi lukko on ollu niin piukalla et öljyt kiehuu. Ainaki paukkuu pirusti ku ajamasta tulee ja kääntelee jyrkästi varikolla. :?

Re: Ladan perä

Posted: 10 Feb 2011, 13:30
by Mika Hirvonen
Pakkohan tollaset on laittaa, mutta jos jostain löytyis locostimpaan hintaan.

Tossa on tietoja noista (Viton) tiivisteistä:

FPM (Viton) säteisakselitiivisteet

Kumimateriaali : Fluorikumi (FPM)
Runko: Teräs DIN 1624
Jousi: Teräs DIN 17223
Lämmönkesto: -20°C....+200°C (hetkellisesti +220°C)
Paineenkesto: Noin 1 bar
Kehänopeus: Max. noin 15 m/s.


Ja vakio Nitriilikumitiiviste:

Käyttöolosuhteet
Paine: ≤0,5 bar
Lämpötila: -30°C.....+110°C
Nopeus: ≤12 m/s maksimissaan, kun on hyvä öljyvoitelu ja kitkalämpö johtuu hyvin pois tiivistehuulesta.
≤30 m/s tyyppi AS-PL ....NBR/T (PTFE pinnoite tiivistehuulessa)

Re: Ladan perä

Posted: 10 Feb 2011, 18:26
by KakeK
Tiivisteistä sen verta että normi o-rengas ei kestä edes öljyä varsinkaan lämmössä ja viton vielä 5 vuodenkin päästä kimmoisa ja muodossa :wink:

Re: Ladan perä

Posted: 11 Feb 2011, 12:16
by mäkkäri
Noi Viton stefat vissiin sit toimii? Mikä Vito? Varaosanumero? Varmaan ihan alkuperäset tarttis olla..

Re: Ladan perä

Posted: 11 Feb 2011, 19:53
by KakeK
No luulis toimivan. Sitte olis vielä teflon huulella olevia jotka varmaan kestäis :D

Re: Ladan perä

Posted: 11 Feb 2011, 21:26
by Jari Kauttonen
Hyvä tietää että viton osat käy, on sitten varikolla aina varaosat mukana :mrgreen:

Re: Ladan perä

Posted: 11 Feb 2011, 22:43
by Tomi Jutila
M-B Viton stefa

vai

Viton merkkinen stefa ?

Re: Ladan perä

Posted: 12 Feb 2011, 00:16
by KakeK
Erikois kumilaatu "viton" vito mersus ei taida hyviä osia ollakkaa :D

Re: Ladan perä

Posted: 12 Feb 2011, 15:48
by Jari Kauttonen
no höh! mä kun kuvittelin että varaosat kulkee näppärästi mukana :lol:

Re: Ladan perä

Posted: 12 Feb 2011, 17:28
by Tomi Jutila
Jari wrote:no höh! mä kun kuvittelin että varaosat kulkee näppärästi mukana :lol:
tossa olis ollu asennetta...purkaa varaosia locoon huoltoautosta...pakko päästä viivalle :wink: