JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
netti kuvien mukaan voi katkoa putket ihan hyvin. jossainhan oli linkki niihin. en muista oliko niissä tukivarsien kiinnitys paikkoja. meillä ei ainakaan olisi osattu tehdä runkoja ilman kirjaa.
putki on aivan normaalia "huonekalu" putkea. 1.5 ja 2mm seinämillä on molemmilla autoja tehty.
äkkiä en keksi miten ylä ja ala putken voisi tehdä putkea katkomatta mutta olenkin vain koneistaja .
putki on aivan normaalia "huonekalu" putkea. 1.5 ja 2mm seinämillä on molemmilla autoja tehty.
äkkiä en keksi miten ylä ja ala putken voisi tehdä putkea katkomatta mutta olenkin vain koneistaja .
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Eka runko olisi nyt heftattu. Kuvei löytyy tuolta aikaisemmin ilmoittamaltani sivulta.
Kardaanitunnelin ja konehuoneen putket on vielä teipattuna runkoon, mulle kerrottiin että kannattaa vasta kasaamisen yhteydessä sovitella niitä ettei tule turhaa hommaa?
Toinen runko pitää laittaa työn alle myös mahdollisimman nopsaan ni on mukavampi hitsailla kahta samaan aikaa?
Kardaanitunnelin ja konehuoneen putket on vielä teipattuna runkoon, mulle kerrottiin että kannattaa vasta kasaamisen yhteydessä sovitella niitä ettei tule turhaa hommaa?
Toinen runko pitää laittaa työn alle myös mahdollisimman nopsaan ni on mukavampi hitsailla kahta samaan aikaa?
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Kyllä tuosta oli hyötyä. Suosittelen lämpimästi muillekkin ketä tätä on aloittelemassa. Käykää jonkun luona katsomassa ja kyselemässä!!!pasi.t wrote: ole hyvä. oli mukava nähdä uusia neppisharrastajia. toivotaan, että käynnistä oli jotain hyötyä
Eilen tuli runko 2 aloiteltua, koska runko 1 on nyt siinä pisteessä että tekniikkaa pitäis ruveta niputtamaan. Ja kun tuota tekniikkaa ei vielä ole, niin pitihän tuo vapaa aika jotenkin käyttää?
kannattaa soitella jollekkin ja kysellä AINA kun ei ole varma onko jokin sallittua. locostien rakentamista koskevia puheluja tulee paljon ja onhan noita autojen katselijoitakin ollut. tuskin kukaan jo auton tehneistä kieltäytyy kertomasta omista ja tiedossa olevista muiden ideoista. tarkoitus olisi kuitenkin saada mahdollisimman paljon laillisia autoja radalle. sääntöjen perään tulee jatkossa kuvat kiinnityksistä etu ja takapäässä ettei tule tulkinnan varaisuuksia. nyt olisi näyttelyjen kautta tarkoitus saada vielä näkyväisyyttä luokalle.
Näistä penkeistä vielä.
Saanko jos haluan...
Valaa fia hyväksymättömän penkin uretaanilla kiinni autooni?
Jos vielä lisäksi pulttaan kuppipenkin pohjalevyyn on konstruktio mielestäni parempi kuin pelkkä uretaanipenkki lasikuituvahvistetulla pinnalla. Turvakaareen teen pystytuen joka tukee penkin lasikuitusen osan "niskatuenosan."
Eli ei pelkkä urtsupenkki tai pelkkä lasikuitupenkki, vaan näiden yhdistelmä.
Kelpaako ja miksi ei?
Teemu
Saanko jos haluan...
Valaa fia hyväksymättömän penkin uretaanilla kiinni autooni?
Jos vielä lisäksi pulttaan kuppipenkin pohjalevyyn on konstruktio mielestäni parempi kuin pelkkä uretaanipenkki lasikuituvahvistetulla pinnalla. Turvakaareen teen pystytuen joka tukee penkin lasikuitusen osan "niskatuenosan."
Eli ei pelkkä urtsupenkki tai pelkkä lasikuitupenkki, vaan näiden yhdistelmä.
Kelpaako ja miksi ei?
Teemu
The older I get, The faster I was.
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
minua vähän ihmetyttää se että moni uskoo että uretani penkki on huono. Miksi sen pitäisi vahvistaa????? Uretaani penkki saa olla irrallaan ja vaikka niinkin on se ei tarkoita että kuski valuu ohjaamossa kun vesi hanasta.. Formuloissa käytetään uretaani penkkiä ja siellä se toimii erittäin hyvin. Minulla on todella hyviä kokemuksia kun käytin uretaani penkkiä monta vuotta formula fordeissa..!
Kiinni pultattu FIA hyväksytty penkki tai irrallinen uretaani penkki (+ niskatuki)..!
Kiinni pultattu FIA hyväksytty penkki tai irrallinen uretaani penkki (+ niskatuki)..!
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
voi olla parempi että erotellaan penkki tyypit selkeesti erilleen kun tuntuu kaikenlaisia virityksiä olevan ilmassa. ettei katsastuksissa tule kiistoja.
fia penkki pilaamattomana alkuperäisillä kiinnikkeillä tai uretaani penkki niskatuella haluamallaan päällysteellä. mutta uretaani penkit on aina kiinnittamättömiä. johtuen siitä että penkkistä lähtee väljät pois kun vyöt kiristetään.
valitkaa jompikumpi ja olkaa tyytyväisiä valintaanne
fia penkki pilaamattomana alkuperäisillä kiinnikkeillä tai uretaani penkki niskatuella haluamallaan päällysteellä. mutta uretaani penkit on aina kiinnittamättömiä. johtuen siitä että penkkistä lähtee väljät pois kun vyöt kiristetään.
valitkaa jompikumpi ja olkaa tyytyväisiä valintaanne
En mielestäni sanonu, että uretaanipenkki on huono.
Noin siitäkin vaan tulisi parempi. Tai JOS olisin päättävissä elimissä, niin noin sen sallisin tehdä myös.
Itseä nimittäin hiukan huolestuttaa ns. FIA penkin sopiminen teräskaukaloon. Mällissä se melko varmasti osuu joustaessaan johonkin tukirakenteista ja melko varmasti murtuu. Sitten on enään tuurista kiinni montako volttia on vielä jäljellä.
Uretaanipenkin heikkona kohtana pidän perämälliä parilla kierteellä. Vartalo painaa urtsaa tukevan takaseinän kuopalle ja seuraavassa voltissa vyöt ovat jo löysällä. Taas joutuu ilmassa miettimään, että montako volttia vielä.
Toisena urtsapenkin juttuna pidän sitä takapellin yläpoikkiputkea, joka minun vartalolla on tuossa 3. aj 4. nikaman välissä.
Ottaisin sen ja niskani väliin mielummin 5mm lasikuitua kuin kypärähupun kauluksen.
Formulassa istuinnosan takaseinää on melko usein korvien tasalle asti. Locosteissa seinää riittää lapaluiden kohdalle. Makaavalla ajoasennolla tilanne Locostissakin paranee, mutta tällainen vanha kehäraakki saa iskiaksen jos ei saa istua pystyssä.
Noin siitäkin vaan tulisi parempi. Tai JOS olisin päättävissä elimissä, niin noin sen sallisin tehdä myös.
Itseä nimittäin hiukan huolestuttaa ns. FIA penkin sopiminen teräskaukaloon. Mällissä se melko varmasti osuu joustaessaan johonkin tukirakenteista ja melko varmasti murtuu. Sitten on enään tuurista kiinni montako volttia on vielä jäljellä.
Uretaanipenkin heikkona kohtana pidän perämälliä parilla kierteellä. Vartalo painaa urtsaa tukevan takaseinän kuopalle ja seuraavassa voltissa vyöt ovat jo löysällä. Taas joutuu ilmassa miettimään, että montako volttia vielä.
Toisena urtsapenkin juttuna pidän sitä takapellin yläpoikkiputkea, joka minun vartalolla on tuossa 3. aj 4. nikaman välissä.
Ottaisin sen ja niskani väliin mielummin 5mm lasikuitua kuin kypärähupun kauluksen.
Formulassa istuinnosan takaseinää on melko usein korvien tasalle asti. Locosteissa seinää riittää lapaluiden kohdalle. Makaavalla ajoasennolla tilanne Locostissakin paranee, mutta tällainen vanha kehäraakki saa iskiaksen jos ei saa istua pystyssä.
The older I get, The faster I was.
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact: