Page 10 of 12

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 30 Aug 2011, 20:50
by KakeK
Vai notta boxit herkkiä :D No 10v on niiden oletettu elinkaari, joskus jotain sellaista kuullu. Eiks se ollu jo siinä iäs?

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 31 Aug 2011, 08:39
by Jari Kauttonen
parasta ennen 2011 :lol: mä veikkaan että vesi pääsi nyt vaan väärään paikkaan. paskaa tuuria, pitänee ostaa muutama varalle kun ei nuo hinnoilla ole pilattu.

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 03 Sep 2011, 18:40
by Jari Kauttonen
Testi sessio nro 1.1 takana. n. 30min ajoa ennen konetuhoa...
Tai no kone käy edelleen, mutta joku pitää ihme ääntä, joten nyt kone pois ja auki. 3 ja 4 välistä löytyi kerran vaihtaessa vapaa ja vaihdenäyttö ei oikein pysynyt perässä ylöspäin mennessä, eli jotenkin laatikko vialta tuntuisi??
Muuten positiivinen kokemus, kaikki muu toimi melkolailla niin kuin kuuluu. Polkimia pitää hiukan säätää ja kojelaudasta veistellä lisää pois että saa kintuille tilaaa.

Pitänee katsoa jos vielä tänä syksynä kerkeis saada radalle, muuten menee ens vuosikin melko varmaan ohi.

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 03 Sep 2011, 20:32
by pasi.t
:cry: no, toivottavasti vika vähäinen.

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 04 Sep 2011, 11:49
by Jari Kauttonen
pasi.t wrote::cry: no, toivottavasti vika vähäinen.
Toivotaan, jos ens viikolla kerkeis availemaan koneen. Eipä tuo mitenkään yllätyksenä tullut kun käytettyjä ostelee.

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 04 Sep 2011, 12:10
by KakeK
Se öljynpaine juttu ei kuulostanu oikein hyvältä kun mietiskelin sitä sun ongelmaa. Mun mosas ei oo ikinä vilkahtanu painevalo ajos eikä varikolla. Siitä kysymys että onko kierto kunnos. mut soitellaan :evil:

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 04 Sep 2011, 20:58
by Jari Kauttonen
Öljy kiertää normaalisti, mutta tyhjäkäynnillä (n.1000rpm) valo paloi kun ongelmat alkoi. No kun kone avattu niin ollaan viisaampia... tai ainakin köyhempiä :roll:

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 12 Sep 2011, 20:26
by Jari Kauttonen
Kampura ja 3:en veivi --> uusi kone :evil: . Nyt siirretään tämä harrastus taas määräämättömäksi ajaksi jäihin. Katellaan sitten taas joskus jos ja kun innostaa.

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 12 Sep 2011, 21:00
by markku
oliko kone avaamaton vai avattu?

onko vaurion aiheuttajasta tietoa?

norjassahan nuita oli kilahdellut kisoissa ilman kuivasumppua mutta eihän tuolla ollut paljon ajettu?

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 13 Sep 2011, 08:52
by Jari Kauttonen
Itse en ole konetta avannut ja käytettynä tuli mulle. Mullahan on sumppu tossa, mutta jotenkin veikkaan että kone olisi jo valmiiksi ollut jo ehtoo puolella.
Öljy kiersi normaalisti, paineista ei tietoa.

Oli taas melko kalliit testimetrit :roll:

Nyt rippeet siirretään odottelemaan taas uutta innostusta jos sellainen jossain vaiheessa herää vielä.

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 03 Oct 2011, 20:10
by Jari Kauttonen
Availin lisää konetta ja 1 ja 3 laakerit oli saanut kyytiä, 2 ja 4 oli noin silmämääräisesti ok. Tiedä sitten mikä tuonkin aiheuttanut.
No vara koneen tuosta saanee joskus kasattua vielä kun parit osat hommailee.

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 05 Feb 2012, 22:07
by Jari Kauttonen
rojektikatsausnäinkuinmuutkinkirjoittaa.eitetenemää,työthaittaaharrastuksia :mrgreen:ps.onneksimeniedesvaalitparemminkuinmunrojekti :wink:

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 06 Jul 2012, 23:49
by Jari Kauttonen
Kaikkia pahoja karmoja ja muita uhmaten rataleima suoritettu tänään Jurvassa omalla Locolla, eli melkolailla ekat toimivat testiajot autolla ajettiin rataleimalla 8)
Eipä tuo alkuun hyvältä näyttänyt, pätki ja röpötti oikein urakalla, säätelin bensapaineita edelleen mutu tuntumalla (Kiitos erään nimeltä mainitsemattoman verkkokaupan ja sen ripeän laajakaista lambdan toimituksen :evil: ) ja vaihdoin tulpat ja kas... jo rupes toimimaan.

Muutama öljyvuoto ilmeni lauhduttajan linjoissa, Kaken manaama sumppu pohja ja pumppu ei vuotanut lainkaan, kiitos siitä Kakelle, tuli kerralla tiivistettyä kunnolla ne. Öljynpaine ja lämpömittareiden anturit menee uudelleen sijoitukseen, ei toimi kunnolla...
Jäähdytyspuoli menee tutkintaan, jostain syystä rupeaa jossain kohtaa puskemaan vettä ulos järjestelmästä, pitää hommata alkup. paisuntasäiliö ja koitella sillä.
Takalevyistä saa sorvata heti n. 5mm halkaisijasta pois. Joku ihme metallinen ääni kuuluu takaa oikealle kääntyvissä kurveissa, missään ei näy mitään jälkiä, joten pitää tutkia paremmin. Alusta takaa kuin neliveto vitossa, eli korkea, pitää porailla uudet reiät iskareille.
Penkki menee uusiksi, ei uskoisi että 2 vuodessa penkki kutistuu pakaroiden kohdalta :mrgreen:

Melko lailla hommia siis piisaa... no tämä vuosi on taputeltu näiden osalta melko lailla, jotain koitetaan keretä / pystyä tekemään ja jos tuota nyt kerkeis edes muutaman kerran radalla käydä kurittamassa että ne loputkin viat löytyisi niin hyvä olisi. Työrintama vaan näyttää huolestuttavalta harrastusten osalta...

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 18 Jul 2012, 11:33
by Jari Kauttonen
Öljyvuoto löytyi yllättävän helposti. Rally Design lauhdutin oli halki :evil: Onneksi hyllyssä oli uusi lauhdutin toiseen autoon, eli se vika korjattu.
Vesien kanssa on painittu, ei tunnu suomesta löytyvän gixxerin syyläriä, mutta tuossa eräänä iltana ronkelo päissäni kun istuin tallissa rupesin hiukan paremmin tutkimaan miten kaikki olen joskus tehnyt, nyt koitetaan muuttaa vielä syyläriä ja vesipumppua alemmas ja toinen paisuntasäiliö, käydään 30pvä alastarolla koittamassa auttaako.

Lambdakin suvaitsi saapua ja kaikki näytti olevan ainakin sen mukaan ok, ei muutakuin runtua!
Eli vielä pitäisi katsoa tuota perän korkeutta, koittaa värkätä pakki ja laittaa sivusuoja kaariin niin tuo olisi kisakunnossa. Niin juu, päivittää renkaat mediumeiksi.

Re: JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys

Posted: 30 Jul 2012, 23:35
by Jari Kauttonen
No niin... Alastarolla käyty luikastelemassa. Ensin näytti että vesissä edelleen sama ongelma. 5 kierrosta ja lämmöt kohosi reilusti. Varikolle ja n.5dl vettä koneeseen ja ilmausta. Kas kummaa sen jälkeen ei puhaltanut yhtään vettä kerääjään.
Sitten ei kun runtua... :twisted: Ainoa ongelma koko 3 tunnin setin aikana oli toisen etulokarin pultin irtoaminen, muutoin ei mitään ongelmia, vauhtikin parani kun hiukan oppi luottamaan autoon, mutta kaikki painot ja muutkin alustasäädöt on edelleen ihan "musta tuntuu" asetuksilla. Kelloa ei ollut matkassa, mutta ainakaan yksikään koppimopo ei tullut ohi ja niitä sai itse pujotella melkein urakalla ohi porsaasta lähtien.

Polte olisi kova laittaa "pakolliset hilut" kuntoon ennen viimeistä kisaa, mutta katsotaan riittääkö aika moiseen, koitetaan järjestää että pääsisi ihan oikein kisoihin koittamaan...