Page 2 of 4

Posted: 15 Dec 2007, 19:56
by markku
tuota noin :shock: säännöis olis tolleen:
Vaihdelaatikko asennetaan moottoriin. Adapteripaksuus maksimi 30mm. Kytkinkoteloa saa muuttaa tai erikoisvalmistaa mutta vaihdelaatikon kytkinakselia ei saa vakio-osasta pidentää. Vaihdelaatikkojen minimi valmistusmäärä on 5000 kpl.


pitää olla valmistettu 5000kpl muuta ei oikein rajoiteta. mutta mites sit kytkinakselin pituuden vakiomitta tarkastetaan. kisalaatikossahan se voi olla vaikka kuinka pitkä. mutta mitä erikoiskuorisia kisalaatikoita on varmasti valmistettu 500kpl?

kytkin ja vauhtis vapaat.

Posted: 16 Dec 2007, 16:21
by Jari Kauttonen
tumpelo wrote::D Ny se löyty. BMW S14B20 (E30M3/320iS). Harmi vaan että erillisiä läppärunkoja ei saanu käyttää vaikka ne olis vakiona, niinköhän se nyt sitten oli?
Eikös tuolla säännöissä juuri ole että alkuperäinen järjestelmä on säilytettävä tai sen saa korvata kaasuttimilla max läpän koko 38mm.
Eli jos tuossa on läppärungot niin ne saa pitää siinä? Onko näin??
:roll:

Posted: 16 Dec 2007, 19:04
by markku
mitkä perkeleen sään.... meillä on näkyvissä :oops: . ruiskussa imupuoli oltava vakio(norm1-2läppää). 4läppäset luetaan kisaruiskuksi ja ovat kiellettyjä. tää tarkennus tuli 2 vuoden takaiseen kokoukseen. eikä onneksi koske montaa moottoria. ja sitten niillä uusilla säännöillä nää lasketaan kisa ruiskuksi niin ettei konetta saa virittää jos näitä käyttää. JOS UUDET SÄÄNNÖT tulee voimaan 2009 alkuperäisen ajatuksen muodossa.

Posted: 16 Dec 2007, 19:10
by tumpelo
Juu, ymmärsin kyllä että erilliset originaalit läppärungot olisi erikseen kielletty. Näyttää siltä että säännöt ei ihan joka osaltaan ole viimeisimpiä päivityksiä vastaavat, Markkukin taisi moista toisessa threadissä todeta.

Mutta 45 webrut tuli jo varattua että tuokaan ei nyt ole ongelma.

Laatikosta: Tää ei nyt ole mulle rakentelussa mikään gynnyskysymys, uudet lootat on kovin kalliitakin mutta riittääkö että valmistaja ilmoittaa (luotettavan tuntuisesti) että ko. mallia on tehty yli 5000kpl (vai 500?), se on vaapaasti saatavilla ja laatikko ei ole oleellisesti taaempana kuin ns. vakiolaatikko? :wink:

Kyselen tästä tarkemmin sitten jos tuo vaihtoehto alkaa oikeasti näyttää parhaalta rakentelun edetessä. Toistaiseksi etsiskelen vielä ns. vakiolaatikkoa (240 getrua kellään?).

T

Posted: 16 Dec 2007, 21:41
by Dohc4x4
Käsittääkseni ko. moottori (s14b20)on ollu vain jossain italian vientimallissa. Kannattaa selvittää ennen hankintaa että niitä on valmisttettu riittävä määrä. (5000 kpl)

Posted: 17 Dec 2007, 00:11
by tumpelo
"Italian M3", ainakin Italiaan, Portugaliin ja liekkö muuallekkin 320iS. Mutta siis toi kone kertakaikkiaan on niin korkea ja leveäkantinen että jätin tuonkin ajatuksen sikseen. Kone tullenee kenraalimoottorilta. Siihen noi webrut ainakin tuli tilattua...ja takomännät.

T

Posted: 20 Dec 2007, 20:01
by Jari Kauttonen
markku wrote:mitkä perkeleen sään.... meillä on näkyvissä :oops: . JOS UUDET SÄÄNNÖT tulee voimaan 2009 alkuperäisen ajatuksen muodossa.
Mistäs nuo voimassa olevat säännöt löytää???
Nuo olisi mukava olla kun tuota rupeaa pukaamaan kasaan ettei tule yllätyksiä?

Kukas tuollaista BMW M42 eli 1.8 16V konetta on yrittänyt sovitella keulille? Mistä tuo ahdisti?

Posted: 20 Dec 2007, 20:24
by Dohc4x4
http://www.locostfinland.com/saannot2007-08.htm

Jos suunnittelet jotain exootista, kysy ensin !

Posted: 20 Dec 2007, 23:12
by Jari Kauttonen
Joo taitaa olla parempi kysellä vaan ettei tule mitään omia tulkintoja.

Edelleen jos tuota lukee niin saa kyllä käsityksen että läppärungot on sallittu mikäli ne on koneessa vakiona? :roll:

Mutta selväksihän tuo tuli, ei saa olla! (ainakaan vielä) :wink:

Posted: 09 Jan 2008, 14:36
by Jari Kauttonen
markku wrote:1.8 18v oli ainakin niin iso kone ettei mahtunut keulalle. sellaista joku sovitti aika pitkään. se on hyvä että joku jaksaa etsiä hyvää kone vaihtoehtoo. ei tää mikään yksityyppiluokka ole.
Kukas tuon kanssa on punnertanut? Kiinnostais kovin tietää mikä tuossa ahdisti :roll:
Veikkaan korkeutta kun tuo penarin imusarjahan tulee venakopan päälle, mutta onko jotain muuta?

Edistystä

Posted: 16 Apr 2008, 10:50
by tumpelo
Ei juuri ole tapahtunut. Nyt on kuitenkin talli ja ilmeisesti budjetissakin valoa tunnelin päässä. Pirkkahalliin pitäisi saada runko ja mahdollisesti jotain ripustuksia siihen kiinnitettynä näytille.

Eikun takas talliin..

Ainiin, tällähaavaa koneeksi olis tulossa Obelixin 2,0 OHC. Laatikoksi etsitään edelleen 240 Getrakkia, kellään nurkissa?

T

Jippee

Posted: 29 May 2008, 21:57
by tumpelo
Taka-akseli roikkuu ripustuksissa hepattuna, napoja ja jarruja sovitettu eteen ja kone on tilapäisillä moottorikiinnikkeillä rungossa että saa kardaanitunnelin sovitettua. Hammastangon kiinnikkeet vaatii hiukan säätelyä, näemmä.

Pitänee tehdä moottorikiinnikkeistä säädettävät ensialkuun, tosi vaikeeta hahmottaa moottorin optimaalista paikkaa pituussuunnassa. Kaipa sitä voisi aluksi yrittää niintaakse kuin säännöt sallii, tosin 20 mm eteen helpottaisi muuta sovitusta ilmeisen paljon.

Jestas miten painavat nuo tanarin navat vakiojarruilla onkaan....

Tuomo

Kaaret hitsattu

Posted: 23 Jul 2008, 02:35
by tumpelo
Sattuipa "sopivasti" että tallissa oli juuri "alkamassa" kaarten sovitus ja hitsailu kun ulkomaan sukulainen tuli vierailulle. Sattuu hemmo olemaan ammatiltaan hitsari ja tekee porauslauttoja työkseen. Kumman helpoltahan tuo putkien sovitus ja hitsaus näytti harrastelijavermeilläkin.

Nyt on siis kaaret hitsattu. Ohjausakselin sovittelu käynnissä. Ja Jurvassa suoritetun vakoilun jäljiltä moottori siirtyy parikymmentä milliä eteen....

Kemora jäi väliin työmatkailun takia (kisaviikonloppuna vaihto Kiinasta Guyanaan...) Vaan kohta alkaa LOMA!

Tumpelo

Posted: 23 Jul 2008, 16:09
by pasi.t
hyvää ja ahkeraa tulevaa lomaa. jos jotain kysymyksiä ilmenee niin soittele, ei kannata liian kauan pähkäillä yksineen.

LOMAA. tiedän muutaman joka

Posted: 23 Jul 2008, 22:29
by koura13
-on kans viettänyt lomansa tallissa locon kimpussa.. lycka till, TUMPELO...