Page 3 of 4

Jiiihuuu

Posted: 26 Aug 2008, 14:55
by tumpelo
Auto yllätysvalmistui, huomenna suunnitelman mukaan Apparalle treenaamaan...Numerokin on valmiina ja sponssitarrat...

Voi että on hienoo. Tossa ois tosi houkuttela 700m asvalttilenkki kotikorttelin ympäri :)))))

Koura13&Markku THÄNKS!

Tuomo

Posted: 26 Aug 2008, 15:49
by Tomi Jutila
tuu tumppi ajaan kilpaa locostilla avoimessa luokassa jo 13-14 enskuuta alastarolle.mekin ilmeisesti tullaan,velipoika ajaa ainaskin että pysyy rataleima voimassa.ihte voin vetästä toisen erän takarivista :roll: :roll:

Joopa

Posted: 02 Sep 2008, 08:51
by tumpelo
Ei liene mikään yllätys että parin ekan ratakäynnin jälkeen auto on palapelinä tallissa ja lohko ja kansi koneistamolla...Löyty pientä rapelia muutamasta kohdin, mm. kaikista männistä löytyi itchy bitchy pienet jäljet kontaktista venttiilien alalaitojen kanssa...JA takapään stefa vuoti suppilon lailla. Vauhtipyörä urilla ja kytkimestä kitkapalat murusina. Ilmeisesti myös venttiilinohjurit paskakkiksena tuon mäntäkontaktin vuoksi. Suorastaan iheme että tuo ei ole räjähtänyt. Hyvä niin.

Positiivista on se, että kampi ja veivit ynnä laakerit ovat alustavan tarkistuksen mukaan ok ja std mitoissa. Ja se että poljinasetelmaa saa siirrettyä 50mm eteenpäin. Jos vaikka sopis kohta käänteleen sitä hassua pyörylää siinä kojelaudassa, siis sitä, joka on jotenkin kytketty eupyöriin.

Ja myönteisellä puolela ehkä sekin että mitä ilmeisimmin nokkakepit ei ollu oikeessa järjestyksessä...Tiedä vaikka käyntiä vois tuosta vielä parantaa.
Mutta jos lohkosta saa vielä nyt oleville männille kalua ja mitään suurempaa ei löydy niin tulevana viikonloppuna koetetaan niputtaa taas ja keskiviikkona affelle.

Mutta mitä tohon vapaaseen luokkaa tulee niin pitää vähän harkita onko se oikee paikka ottaa ekaa kisalähtöö, kommentteja on tullu molempiin suuntiin. Siellä on niitä isoja ja kalliita kukaties seassa...

Tuomo

Posted: 02 Sep 2008, 17:40
by Tomi Jutila
alastarolle vaan avoimeen luokkaan,eipä siellä kalusto/määrä näy olevan kummoinen.siellä juuri mielestäni saisi paremman ensikilpailun kun sitten varsinaisassa sarjaosakilpailussa peilittömien suparujen kanssa ajellessa :oops: :oops:

Posted: 04 Sep 2008, 17:27
by tumpelo
Ei onnistu tuo yleinen lähtö, ei saanu koneistamo aikaiseksi mitä lupasi. Mutta haalitaan nyt osia ja ensi viikolla nippuun sitten.

T

Posted: 04 Sep 2008, 18:22
by Tomi Jutila
jos saat ens viikolla nippuun ni onnistuuhan sit se avoinlähtö.kisat 13-14 päivä
apulais kilpailun johtaja sanoi että kaikki käy ihan mitenkäpäin vaan eli paikanpäällä kisaan ilmoittautuminen käy varmasti.

Posted: 04 Sep 2008, 18:37
by markku
onko järkee lähteä avaamaan kilpailu ura yleiseen lähtöön :?:
pari testaus kertaa alle niin kalusto tulee tutuksi.
alastaron hrf lähtö ehkä parempi paikka kun kaikki suunnilleen samanlaista kalustoo ja porukalle voi sanoo että joukossa on ensikertalainen.

Posted: 04 Sep 2008, 19:12
by Tomi Jutila
itte kyllä lähtisin ennemmin ekaks avoimeen,näkyis olevan kuus autoo mukana joista ei vauhdin puolesta pitäis olla vastusta noviisillekkaan (mini,lada,tdi seatti) meijän omissa lähdöissä kun on kuiteskin parikytä autoa ja välillä on ollu vähät tsäpinääkin.... :oops: :oops: ja tumpille alastaro olis vielä aika lähellä.

Posted: 08 Sep 2008, 16:07
by tumpelo
704 taas nipussa, iskusta ei vielä tietoo. Käy ja kukkuu paikallaan kuiteskin. Nyt vois vielä kikkailla ja kokeilla kiinteää ennakkoo, käy nimittäin hienoo tyhjäkäyntiä 30 asteella ja sammuu 16 kohdilla...Joku 26-30 kiintee vois toimia...Kunnes ehdin johdottaa ton suorasytyn. Kuinkahan vahvoja noin tonkan startit on ?

Dynoveto jää nyt väliin, en ota riskiä että räjähtää hallissa, mieluummin menen affelle keskiviikkona ja ajellaan varovasti että pysyy pata ehjänä Alastaroon saakka.

Tuomo

Posted: 11 Sep 2008, 18:00
by tumpelo
Nonih, nyt on äkkinäisellle riittävästi pauhua...Eikä kone sopivilla öljyillä hirveesti edes huohota. hyvin pärjää yhdelä letkulla kannesta ja limupullolla. Jälkikäteen ajateltuna BelRayn öljyillä ei huohottanut ollenkaan, pikku haverin jälkeisillä Valvolinella sitten tuli reilu desi iltapäivässä.

Harmi vaan että kytkin sai radan ohessa taas öljyä letkurikon seurauksena. Vaan uusi asetelma on jo menossa reikään ja auto huomenna ajokunnossa.

Alastaroon näillä näkymin päästään historicciin, muu testailu / ajaminen jää ny budjettisyistä väliin.

Kylä lähtee...mitä nyt pieniä käynnistys ja pensan tulvimisongelmia mutta eiköhän ne selviä.

Tuomo

Posted: 15 Sep 2008, 21:52
by mäkkäri
Missäspäin Tuomo tuota autoansa asentelee? Sopiskos sitä tulla joku ilta vakoileen? Tässä naapurikylässä ku asustelen..

Posted: 16 Sep 2008, 08:42
by tumpelo
Soittelee 0504069691 kärsivällisesti ja varmistaa että tallilla on ovi auki :) Lielahteen ei ole meiltä pitkästi.
Tuomo

Posted: 22 Oct 2008, 22:34
by tumpelo
Jaahas.

joku on vienyt autosta lähes kaiken tekniikan. Uutta makoilee pitkin ja poikin tallia. Pitäsköhän ostaa lisää runkoja vai myydä osia?

Näyttää siltä että vaihtuu ainakin perä, kardaani, vaihteisto, kytkin ja moottori. Etunavat, jarrut, rengaskoko ja kojelauta. Ohjausakselia pitää hiukan siirtää ja kardaanitunnelin pellitystä muuttaa. Kardaanilenkit sääntöjen mukaisiksi.

koko sähköjärjestelmä menee luonnollisesti uusiksi, bensatankki, pumput...

juu ja poljinasetelmakin meni vaihtoon. Pitäsköhän vielä paivittää turvakaaria?

Onkos hyviä linkkejä irto-osien keräämiseen tarkoitetuista matoista vauhtipyörän ympärille?

Toivottavasti synkät syyskelit jatkuu ettei tee mieli ulos tallista :)

Tuomo

Posted: 19 Dec 2008, 12:14
by tumpelo
Edistystä, yes.

Posti on kannellut salaperäisiä paketteja maailman ääristä, nyt alkaa taas olla tekosyyt vähissä rakentamisen suhteen. Auto olis rullaava taasen kun saisin paikallistettua volvon jaolla olevat ympyrät jostain. Mieluiten lähes ilmaiseksi...

Kardaani olisi seuraava suurempi pala työnalle otettavaksi. Pitää vaan ensin laittaa noiden uusien osien kanssa pyörilleen että näkee kaiken olevan irti maasta kuski kyydissä :)

T

Re: Tampereella tapahtuu

Posted: 13 Mar 2009, 16:14
by tumpelo
Nyt sitten viikonloppuna sikaa korvista ja sääntöjen vastaiset runkoputket vaihtoon. Samalla hyvä kattella löytyykö runkopuolelta muuta korjattavaa.

Kardaani kahdesta palasta yhdeksi, vaihdekepukan siirtosarja ja konepelti. kun noi on tehty puuttuu enää johtosarjan ja ecun kanssa kikkailu. Ja poljinasetelma pitää vielä kiinnittää. Ynnä tehdä kampiakselin hihnapyörä laturille ja öljypumpulle sekä laturin kannake ja startille uusi paikka. Kytkin ja vauhtipyörä on mutta taitaa mennä vielä vaihtoon. Jokohan olis aika lukita vastaus että mitä vaihteistoo aikoo kesällä käyttää?

Ynnä tusata imusarja takaisin yhdeksi kappaleeksi ja tehdä jonkinlainen ilmanotto ja putsari. Ei taida vielä maanantaina olla käyntikunnossa....


Tumpelo