Page 4 of 4

Re: Tampereella tapahtuu

Posted: 03 Aug 2009, 16:09
by tumpelo
kone käy, suurin osa sähköjohdoista ainakin toisesta päästä kiinni.

Tankki ja pari muuta "pikkujuttua vielä paikalleen..."

Tuomo

Re: Tampereella tapahtuu

Posted: 11 Aug 2009, 21:42
by tumpelo
Hämmentävää, mitään ei varsinaisesti hajonnut dynamometrillä tänään. Pitäsköhän innostua kasaamaan auto ratakuntoon keskiviikkoiltapäiväksi...

Tumpelo

Ainiin, tehot ei laskenu alkuperäisestä vaikka kone asennettiin locostiin :shock:

Re: Tampereella tapahtuu

Posted: 12 Aug 2009, 20:17
by pasi.t
:oops: eikö edes yhtäännnnn, turhan vaarallista ajaa noin tehokkaalla autolla. oon kuullu että alle 150hv; riittää ulos ajoon. :oops:

Re: Tampereella tapahtuu

Posted: 13 Aug 2009, 04:42
by Tomi Jutila
159hv riittää vallan mainiosti yhdistämääm kemoras paluusuoran jarrun ja lähtösuoran pään :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Re: Tampereella tapahtuu

Posted: 19 Aug 2009, 08:16
by tumpelo
Pasin etukäteiskommentit oli inhottavan realistisia, näemmä. Ja totta vieköön, warm uppi sunnuntaina kolmella toimivalla sylinterillä tuntui paljon turvallisemmalta kuin kisa kaikkien neljän taas pelatessa.

Pitänee värkätä joku kuristin sadekelejä (ja ajo-opettelua) varten.

Ei näemmä ihan lahjaksi mennyt muutenkaan, vasen takapyörän laakeri oli tuupannut rasvat ulos jossain vaiheessa, ilmeisesti sunnuntain kisassa. Ne oli jarruissa ja vanteen sisäkehällä. Näytti että lämpöäkin olisi ollut läsnä. Eli korva ei välttämättä valehdellut sunnuntaina... Josko tässä into taas kasvaisi viikonlopuksi että viittisi irrottaa muutakin kuin pyörän...

Tumpelo

Re: Tampereella tapahtuu

Posted: 19 Aug 2009, 17:11
by pasi.t
:) mulla ainakin lakkasi öljyn tulo vetarin laakerista ihan itestään. ei tartte muuta kuin ajaa tarpeeksi kierroksia alle niin kyllä öljyt sieltä vähenee.

Re: Tampereella tapahtuu

Posted: 19 Aug 2009, 19:46
by tumpelo
Hassua. Rasvat oli liruuntuneet ulos ja laakeri oli siisti ja ehjä. Perässä oli edelleen mittaustarkkuuden rajoissa sama litra öljyä kuin sinne muistaakseni laitoin.

Noh, kokeillaampa nyt tuolla "high level" laakerirasvalla kun SKF ei kerran pysynyt kyydissä :)

Ja uudet öljyt peräänkin. Mistä tämä into oikein tuli?

Tumpelo

Re: Tampereella tapahtuu

Posted: 25 Nov 2009, 18:49
by tumpelo
Noihn...

Keulassa uudet putket ja kone+laatikko paikallaan uusintasovitusta varten. Ne sopi helpohkon oloisesti jotain 60mm taakseppäin :o . Enemmänkin vois kytkimen (siis sääntöjen) puolesta viedä mutta toi kytkinkoppa on niin möhkö että käy ahtaaksi. Jos olis alukseen ymmärtänyt teettää pienemmän vauhtipyörän niin toi paketti menis reilusti alemmaskin, nyt kytkinkopan alareuna ja starttiratas roikkuu inhottavan alhaalla.

Vaikuttaa siltä että päästään sallittua maksimikorkeutta matalammilla katteilla jatkoon. Vielä jos viittis leikata imusarjan auki ja ottaa laipan ja putkien välistä mitättömän pienen kiilan pois (plenumi alemmas) ja muokata vvt solenoidin liittimen niin konepelti tulis "senttitolkulla" alemmas; Onneksi laiskuus voittaa tässäkin ottelussa.


t

Re: MV 704 FIN Tampereella tapahtuu

Posted: 11 Dec 2010, 19:25
by tumpelo
Suuren innostuksen vallassa kalusto taas yksin kappalein laatikoissa.
Maailmalta on tullut kaikkea kivaa:
-Radtech syyläri
-Davies Graig vesipumppu
-1 uusi BEAMS red top (matkalla vielä)
-1 uusi locost runko (!!!)

Ja äijä kuumeessa sängun pohjalla. Hemmetti sentään....


T
704 & 73?

Re: MV 704 FIN Tampereella tapahtuu

Posted: 16 Feb 2012, 22:45
by Jarkko Kellosalo
No niin nyt olis tämä varsin upea luomus vaihtanut tallia.. Aloitan uuden ketjun kun jotain mainittavaa alkaa tapahtumaan...

Re: MV 704 FIN Tampereella tapahtuu

Posted: 17 Feb 2012, 21:16
by tumpelo
Onnea uudelle omistajalle.
Meillä täällä rouvan kanssa neuvottelut käynnissä siitä pitikö hävittää yksi vai useampia harrasteobjekteja ennen seuraavan hankintaa. Lasketaankohan sukset tässä rätinkissä kappaleittain vai pareina :o

T

Re: MV 704 FIN Tampereella tapahtuu

Posted: 18 Feb 2012, 08:56
by pasi.t
:?: eikös lumilauta ole yksi kpl. niin kait murtsikasta tulee laskujeni mukaan neljä.