Vauhdin surma
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Vauhdin surma
Kun tuosta locostista on ilmeisen paljon vaikeampaa hypätä kyydistä kesken matkan kuin polkupyörästä, siihen olisi varmaan hyvä saada jarrut.
Rohkenetteko kertoilla millaisilla järjestelyillä teillä on jarrut rakennettu ja miten toimii? Ilmeisesti ihan Tanarin/volvon hyväkuntoisilla vakiojarruillakin voi pärjätä? Taka-akseli tulleepi Volvosta, joten siinä tietysti vakiojarru olis kaikkein helpoin.
Mitäs tohon taunuksen napaan menee kuilta valmistajilta?
T
Rohkenetteko kertoilla millaisilla järjestelyillä teillä on jarrut rakennettu ja miten toimii? Ilmeisesti ihan Tanarin/volvon hyväkuntoisilla vakiojarruillakin voi pärjätä? Taka-akseli tulleepi Volvosta, joten siinä tietysti vakiojarru olis kaikkein helpoin.
Mitäs tohon taunuksen napaan menee kuilta valmistajilta?
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
meillä volvon 240 takasatulat joka kulmassa. volvon taka akselin levyt liian isot joutuu pienentää. eteen joutuu poraa kiinnitys reijät 12mm.
hispekiltä löytyy suoraan napaan käyvät satulat. wilwoodilta löytyy helposti sovitettavia ja sit vaikeesti sovitettavia . muiltakin merkeiltä löytyy pääasiassa vaikeesti sovitettavia.
kisapalat taitaa olla satulaa tärkeempi hankinta kohde.
hispekiltä löytyy suoraan napaan käyvät satulat. wilwoodilta löytyy helposti sovitettavia ja sit vaikeesti sovitettavia . muiltakin merkeiltä löytyy pääasiassa vaikeesti sovitettavia.
kisapalat taitaa olla satulaa tärkeempi hankinta kohde.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
kyllä jarrut on kuitenkin aika tärkeet. mielestäni niihin kannattaa satsata jonkin verran. sitä vasta toisen perässä ajaessa huomaa viimeistään että onko hyvät vai huonot jarrut jossain tapauksessa saattaa mennä jo perään ennenkuin huomaa kummat oli käytössä ja joskus kyllä ne riippuu käyttäjästäkin
Ok,
Kiitos vastauksista. Tehostinta ei liene kellään käytössä?
Tää projekti on nyt senverran budjettiohjauksinen että jätän jarruasian "hautumaan" ettei tule hätiköityjä hankintoja. Oli aika suolaisen hintasia muutamat mitä netistä kattelin... Jokukin paketti voortin etupäähän yli 700 puntaa, .
T
Kiitos vastauksista. Tehostinta ei liene kellään käytössä?
Tää projekti on nyt senverran budjettiohjauksinen että jätän jarruasian "hautumaan" ettei tule hätiköityjä hankintoja. Oli aika suolaisen hintasia muutamat mitä netistä kattelin... Jokukin paketti voortin etupäähän yli 700 puntaa, .
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
- Posts: 259
- Joined: 18 Sep 2006, 09:03
- Location: Toholampi
- Contact:
Täälä edessä Escortin levitetyt satulat + jäähdytetyt levyt + ferodot, mallia ralli.. Niin ja pedalbox.
Ei tarvi sovitella, muuta ku heittää taunuksen napaan. Ja piisais varmaan ihan levittämättäkin ja vakio levyillä.
Takana jotku volvon levyt + satulat, vakio paloilla. Sovite palan joutu tekeen, mutta aika helppo homma..(enkku perä)
Ei tarvi sovitella, muuta ku heittää taunuksen napaan. Ja piisais varmaan ihan levittämättäkin ja vakio levyillä.
Takana jotku volvon levyt + satulat, vakio paloilla. Sovite palan joutu tekeen, mutta aika helppo homma..(enkku perä)
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
olikohan suomen firma joku uutekki porista. minun satulat tuli hegen ja mikan jarrujen kanssa samassa kuormassa.
wilwoodiltakin löytyy m16 satuloita jotka käyvät suoraan taunuksen napaan. ovat varmasti huomattavasti halvempia. tosin hispekit ovat komeemmat. sovittelin omiin hispekkeihin wilwoodin palat kun ei oikeita paloja ollu järkevästi saatavana. taidan laittaa omaani nuo vertikaali kiinnitteiset weet kun saan tehtyä kiinnikkeet. niissä on isommat männät. ajelen siihen asti hispekeillä.
wilwoodiltakin löytyy m16 satuloita jotka käyvät suoraan taunuksen napaan. ovat varmasti huomattavasti halvempia. tosin hispekit ovat komeemmat. sovittelin omiin hispekkeihin wilwoodin palat kun ei oikeita paloja ollu järkevästi saatavana. taidan laittaa omaani nuo vertikaali kiinnitteiset weet kun saan tehtyä kiinnikkeet. niissä on isommat männät. ajelen siihen asti hispekeillä.
Last edited by Anonymous on 03 Sep 2008, 20:21, edited 1 time in total.