Vauhdin surma

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Vauhdin surma

Post by Tomi Jutila »

Mika wrote:mä vaihdoin banjojen tilalle liittimet jotka sopi suoraan niihin wilwoodin liittimiin. Taakse piti vaihtaa 90 kulman liittimet ettei letkut osunut takalinkkeihin.
miks vaihoit panjot pois?

onks sulla etusatulat suoralla liittimella...petellä on etusatulatkin 90 liittimellä lähtö ylöspäin,meinaanvaan että kummalla tulis jarruletkuun luontevammat kurvit :wink:
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Vauhdin surma

Post by pasi.t »

panjoilla tulee ainakineteen ihan hyvät.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by Mika Hirvonen »

Tomi wrote: miks vaihoit panjot pois?

onks sulla etusatulat suoralla liittimella...petellä on etusatulatkin 90 liittimellä lähtö ylöspäin,meinaanvaan että kummalla tulis jarruletkuun luontevammat kurvit :wink:
Vanhat banjot lähti pois koska en löytänyt wilwoodin sopivia osia niihin.

Edessä mulla on suorat liittimet.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Vauhdin surma

Post by Tomi Jutila »

laitoin nyt eteen 90 kulmat ja nivelöidyt letkunpäätyosat,voin käyttää vanhoja letkuja ja asennus bolt-on.aika arvokkaita nippeleitä 50e neljä osaa...
panjojen kans tuli ongelmaks että pohjaako tiivisteet ennen kun kartiojenka kiristyy vai päinvastoin,kuulema wilwoodi suosittelee lähtöjä just 90/suoralla 1/8 npt osalla.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: Vauhdin surma

Post by Marko Leino »

Onko kukaan tilannut tuota settiä, meneekö heittämällä tanarin napaan?
Hyvää ja huonoa jos on tiedossa niin kommentteja kaivataan?
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10507
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by Tero Kellosalo »

Mulla on tuo sarja ja hyvin passas ja pelas.. hmm..vai pitiköhän vähä adapteri palikkaa viilata joltain kantilta..mut ei ollu paha rasti.. Ja http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10524 nuo palat.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Vauhdin surma

Post by Tomi Jutila »

juu,bolt-on just laitoin.ota samalla myös jarruputkiosat paljon halvemmat englannissa.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Vauhdin surma

Post by tumpelo »

Bolt on, en ainakaan huomannu viilaustarpeita. Mulla sileillä ohuilla levyillä.

Tuomo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: Vauhdin surma

Post by Marko Leino »

Kiitos nopeista vastauksista, hyvä että käy laitetaan siis tuollainen setti :) Juu täytyy ottaa palat ja liittimet myös.

Minkäkokoinen pääsylkky on passeli noiden satuloiden kanssa?
Minkä kokoiset männät tulee noissa satuloissa?

Miten hyvin noiden Rallydesign reikälevyt ovat teillä kestäneet?

Kysyvä ei tieltä eksy :)
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by Mika Hirvonen »

En suosittele porattuja levyja. Ei oikein mitään muuta etua kuin ulkonäkö. Tuppaavat kulumaan epätasaisesti (enemmän reikien kohdilta) ja ovat kalliimmat. Painoetu aika marginaalinen. Ei nykyaikaiset jarrupalat juuri mitään kaasunpoistoreikiä tartte. Sadekelille uritetuista levyistä saattaisi olla hyötyä. Mulla on sekä urat että reiät nykyisissä levyissä. Jatkossa tuskin tulee sellaisia enää hankittua.

Powerliteja on kolmella eri männänkoolla ja kahdella eri leveydellä (siis kuusi eri mallia.) Uskoisin että tossa kitissä on isoimmilla männillä, jotta vastaavat Taunuksen/cortinan mäntien kokoa. Kapean isomäntäisen satulan koodi on 120-8726. Muista ottaa millisillä adaptereilla. Brittien Cortinoissa on tuumaset kiinnikkeet.

Tietoa mun mäntien/sylkkien koosta. ->
http://veca.phkk.fi/locost/viewtopic.ph ... wood#p4559
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
asassi
Jäsen
Jäsen
Posts: 91
Joined: 10 Jun 2006, 20:23
Location: Lahti

Re: Vauhdin surma

Post by asassi »

Mika wrote:En suosittele porattuja levyja. Ei oikein mitään muuta etua kuin ulkonäkö. Tuppaavat kulumaan epätasaisesti (enemmän reikien kohdilta) ja ovat kalliimmat. Painoetu aika marginaalinen. Ei nykyaikaiset jarrupalat juuri mitään kaasunpoistoreikiä tartte. Sadekelille uritetuista levyistä saattaisi olla hyötyä. Mulla on sekä urat että reiät nykyisissä levyissä. Jatkossa tuskin tulee sellaisia enää hankittua.
Wilwoodin sivuilla on juttua rei'itetyistä levyistä ja niihin liittyvistä käsityksistä. Wilwood on ilmeisesti tutkinut asiaa ja haluaa korjata joitakin näkemysvirheitä, mitä noihin levyihin liittyy.

t, Ari
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Re: Vauhdin surma

Post by mäkkäri »

Mitäs jarrunestettä ootte käyttäny? Piisaako 5.1 vai tartteeko oikein kisanesteet?
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: Vauhdin surma

Post by Marko Leino »

Kisanestettä.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by Mika Hirvonen »

Ei kannata säästää jarrunesteessä. Motul RBF 600 on toiminut hyvin niin Locostissa kuin Kartingissa eikä ole edes pahan hintaista.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Vauhdin surma

Post by Johan Svahn »

Motulissa hinta laatu suhde kohdallaan.. Jos haluaa hyvää tuotetta niiin Castrol..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Post Reply