Page 7 of 9

Re: Vauhdin surma

Posted: 28 Nov 2010, 16:04
by Heikki Kuusniemi
Pääsylintereinä ei voi suositella muita kuin girling:ejä.
Ralli puolella olen touhunnut pedal boxeissa/käsijarruissa kopioiden kanssa ja aina on ongelman aiheuttaja ollut kopio sylinterit.
Hinnan ero on olematon siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran purkaa vehkeitä ja "ihmettelee" miten noin yksinkertainen laite ei toimi ja girling toimii.

Re: Vauhdin surma

Posted: 28 Nov 2010, 17:57
by markku
girling ja wilwood ollu käytössä. molemmat on toiminut. sitä en tiedä onko aitoja vai kopioita :roll: . veikkaisin kuitenkin aitoja kun on ostettu björk motorsportista.


molemmissa polinkoteloissa on ollut irtosäiliö joka sylinterille. huomaa jos rupee jostain hukkaamaan nestettä.

Re: Vauhdin surma

Posted: 28 Nov 2010, 17:59
by pasi.t
:oops: jos laittaa taakse nopeaksi opetetut mersu 124 / 200 D satulat, eikä koske vetareihin muutamaan kauteen vaikka vähän rutisee, niin ongelmat saattaa jopa poistua. käsittääkseni mulla ei ole oikein huonot jarrut, jos pystyy....

Re: Vauhdin surma

Posted: 30 Nov 2010, 17:56
by Mika Hirvonen
Laitoin Girlingin pääsylinterit tilaukseen. Hinnanero Wilwoodeihin oli olematon vaikka tilasin ihan Suomesta.

Re: Vauhdin surma

Posted: 30 Nov 2010, 18:48
by KakeK
Tuolta http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=87/492 ku tilailee nii ei hinnat yleensä huimaa.

Re: Vauhdin surma

Posted: 30 Nov 2010, 23:25
by Heikki Kuusniemi
Noissa wilwood/outlaw tuotteissa pieniä lapsuksia esim.
pääsylinterien sokka heikko/sokka ura matala,jos ei topparia esim.käkkärissä on jalkajarrua reippaammin polkastessa vaara että nesteet lattialla.
Satulat ja sylinterit kannattaa purkaa ja putsata uutena.
Ollut koneistus pölyt sisällä ja taas on ihmetelty kun nesteet vuotaa/männät jumittaa.
Sitten on tullut vastaan tekstittömiä pääsylintereitä (raldes. uusio tuotanto)
jotka 1:1 kopio girlingistä ulkoa päin mutta sisäkalut ala-arvoset esim.
ei sulje säiliöta jarrutettaessa 100% tai päinvastoin ei täytä sylinteriä riittävän nopeasti.
Raldes hyvä paikka joillekin tuotteille jotka ei omaa tuotantoa mutta heidän omissa tuotteissa ilmeisesti tarkoitus olla halvin markkinoilla ja se kyllä valitettavasti näkyy lopputuotteessa.(esim.pedal boxit escorttiin aika tekeleitä)

Kyllä on tullut kalliimman kautta todettua että halvinta on ostaa "kallista" mutta jos ostaa kaksi kertaa halpaa joka tekee jo enemmän niin onko se sitten vielä parempi...

Re: Vauhdin surma

Posted: 01 Dec 2010, 00:10
by markku
kun hain käsijarruun sylinterin björkiltä niin hyllyssä oli kolmenlaisia(girling,wilwood ja obp). girling lähti mukaan :lol: . hinta tais olla 42e -alennukset. samalla mukaan tarttui uudet ajovermeet :roll: . hyvä että kylällä on kauppias mistä hakea. ei tarvitse tilailla toiselta puolen suomea :?

Re: Vauhdin surma

Posted: 01 Dec 2010, 16:05
by Mika Hirvonen
KakeK wrote:Tuolta http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=87/492 ku tilailee nii ei hinnat yleensä huimaa.
Ei kannata vaivautua. Kyseisen liikkeen myyjä olettaa että ne ovat Girlinging, koska tulevat Englannista. Sylintereiden päällä ei ole mitään merkintää valmistajasta. :?

Re: Vauhdin surma

Posted: 01 Dec 2010, 18:19
by KakeK
jaa oliks tääki niitä kauppoja :lol: . No on siellä ainaki halpaa kiinalaista tavaraa :D

Re: Vauhdin surma

Posted: 02 Dec 2010, 15:36
by Johan Svahn
kuinka monella on säiliöt korkeammalla kun satulat?

Re: Vauhdin surma

Posted: 02 Dec 2010, 15:47
by KakeK
Rungon yläputken tasolla ollu aina.

Re: Vauhdin surma

Posted: 02 Dec 2010, 19:30
by tumpelo
Kuis niin Johan?
Mulla on viimesten modien jälkeen ollu säiliöt ylemmän runkoputken päällä.

T

Re: Vauhdin surma

Posted: 03 Dec 2010, 11:39
by Johan Svahn
olen ymmärtänyt että jos ne ovat matalempana kun satulat tulee ongelmia.. Näin kerrottiin 90-luvun puolessa välissä ja siinä uskossa olen elännyt :shock:

Re: Vauhdin surma

Posted: 04 Dec 2010, 00:07
by kippo
eiköhän kaikki jokseenki ymmärrä että neste säiliöt pitää olla ylempänä satuloita jotta ne toimii. jotka ei vielä sitä tiedä kannattaa laittaa neste säiliöt ylemmäksi kun satulat jotta ne pellaaa onhan porukassa paljon rakentajia jotka tekee vasta ensimmäistä kilpa autoa elämässään :!:

Re: Vauhdin surma

Posted: 04 Dec 2010, 13:41
by markku
ainakin ilmaaminen on helpompaa :lol: . tälläisissä autoissa lattia on kuitenkin niin alhaalla jarrusatuloihin nähden. jos käyttää lattiapolkimia :lol: . roikkuvilla polkimilla säiliöt tulee väkisinkin ylemmäksi. meillä on tuotu säiliöt konehuoneen puolelle/yläputken yläpuolelle jotta voi tarkkailla nestepintoja helposti.