Taka akseleista
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Taka akseleista
Millaisia akseleita ihmiset on käyttänyt nuissa Locosteissa?
Ainakin Ladaa ja Foorttia onko jollain volvon akselia?
Nuita akseleitakin näyttäis olevan aika vaihtoehdot, mutta tuosta vulvasta vielä, mikä akseli se on jos joku tuollaisella ajelee? 1030 vai 1031?
Lukkoja tuntuis olevan kaikkiin saatavillä ja välityksiäkin ihan mukavasti.
Mistäs nuita ladan lukkoja porukka on hommannut?
Sitten tuo välitys puoli. Tuntuu tuo välitysten skaala olevan suhteellisen laaja. Toki tuohan riippuu monestakin asiasta, mutta mikä olisi esim tuollaisen auton koneellisen Locostin hyvä välitys?
Taas paljon kysymyksiä ilman vastauksia vielä
Ainakin Ladaa ja Foorttia onko jollain volvon akselia?
Nuita akseleitakin näyttäis olevan aika vaihtoehdot, mutta tuosta vulvasta vielä, mikä akseli se on jos joku tuollaisella ajelee? 1030 vai 1031?
Lukkoja tuntuis olevan kaikkiin saatavillä ja välityksiäkin ihan mukavasti.
Mistäs nuita ladan lukkoja porukka on hommannut?
Sitten tuo välitys puoli. Tuntuu tuo välitysten skaala olevan suhteellisen laaja. Toki tuohan riippuu monestakin asiasta, mutta mikä olisi esim tuollaisen auton koneellisen Locostin hyvä välitys?
Taas paljon kysymyksiä ilman vastauksia vielä
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Kuten tuolla toisella puolella jo laittelin ni Black top on tulon päällä suomeen. Laatikkoa etsi juuri kissojen ja koirien kanssa, hakusessa on 245 Getrag eli sportti aski suoralla vitosella ja väärinpäin olevalla vaihdekaaviolla.Dohc4x4 wrote:Mikä moottori / laatikko sulle on tulos ?
Mutta tilanteet muuttuu, voipi olla että tuo tojota jääpi talliin makaamaan ja tilalle tulee joku muu auton kone tiedä häntä.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Joo kyllä noissa hinnat tuntuu kohdillaan olleen mitä aikaisemmin on myynnissä ollut. No pitänee tutkia tuota kun saisi ton kirjan ja sitä myötä rungon alulle.Dohc4x4 wrote:saattaa olla vaikea löytää / kallis tuo getrakki.
Fordin ja volvon laatikkoja olis irto kytkin kopalla ja ainaki foordiin saa välitys sarjoja.
Taka akseli pitänee haalia jostain jo valmiiksi varmaan Vulvan akseli kun löytyi suht hyvät hilut tuollaiseen akseliin.
täältä piirrustukset:
http://mcsorley.net/locost/drawings/bookChassis.pdf
fu 1 ja 2 putket kannattaa hitsata kiinni vasta ku sovittaa tukivarsien kiinnitys korvakkeita.
o3 putken joutuu katkaisemaan ja siirtämään kartaani tunnelin kohdalla ylemmäs jotta perä sopii liikkumaan
http://mcsorley.net/locost/drawings/bookChassis.pdf
fu 1 ja 2 putket kannattaa hitsata kiinni vasta ku sovittaa tukivarsien kiinnitys korvakkeita.
o3 putken joutuu katkaisemaan ja siirtämään kartaani tunnelin kohdalla ylemmäs jotta perä sopii liikkumaan
Pete
0405883436
0405883436
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Joo kiitos vaan, kyllä mä noi olin jo löytänytkin. Haluisin vaan lukasta sen kirjan mikäli siinä on jotain mielenkiintoista vielä.
Varmaan viikolla pitänee raahata noi runko matskut tallille ja aloitella hiljalleen ton rungon kasaamista.
Sitten varmaan taas ilmenee kyseltävää. Pitää pistää nyt yläs jo noi putket mitä tossa laitoit ettei tuu vedeltyy vimmalla kiinni ja sitten taas rälläköityä
Varmaan viikolla pitänee raahata noi runko matskut tallille ja aloitella hiljalleen ton rungon kasaamista.
Sitten varmaan taas ilmenee kyseltävää. Pitää pistää nyt yläs jo noi putket mitä tossa laitoit ettei tuu vedeltyy vimmalla kiinni ja sitten taas rälläköityä
multa on ollut kaksi kirjaa lainassa aikapitkään kylillä. jos jompikumpi on tarpeettomana lainaajalla niin voisin lainata kirjaa. rungon tekeminen on kuitenkin se tärkein vaihe tehdä oikein.
peristä siis auton.
foordin lukot kalliita (n1000)ja vetarit pirun herkkiä katkeemaan. jos saa jostain järkihintaan niin helpoin vaihtoehto kun taunuksen napojen kanssa sama jako. välityksi olemassa monenlaisia.
ladaan saa lukkoo puolta edullisemmin(400-500) ja paremmat vetarit. välityksien hinnassa fordiin ei isoja eroja. välityksiä löytyy monenlaisia. meidän autoissa keulakin muutettu 4x98 jaolle.
volvon silta painavampi ja leveämpi. tosin kestää ainoona näistä suorakytkennän ja tehokkaan moottorin rasitukset. levy lukkoo ei saa enää järkihintaan. atb saa kyllä n500e. koitin 200sarjan perää 195/55-15 renkaalla 8x15 et0 vanteella niin menee just maksimi leveyteen.
peristä siis auton.
foordin lukot kalliita (n1000)ja vetarit pirun herkkiä katkeemaan. jos saa jostain järkihintaan niin helpoin vaihtoehto kun taunuksen napojen kanssa sama jako. välityksi olemassa monenlaisia.
ladaan saa lukkoo puolta edullisemmin(400-500) ja paremmat vetarit. välityksien hinnassa fordiin ei isoja eroja. välityksiä löytyy monenlaisia. meidän autoissa keulakin muutettu 4x98 jaolle.
volvon silta painavampi ja leveämpi. tosin kestää ainoona näistä suorakytkennän ja tehokkaan moottorin rasitukset. levy lukkoo ei saa enää järkihintaan. atb saa kyllä n500e. koitin 200sarjan perää 195/55-15 renkaalla 8x15 et0 vanteella niin menee just maksimi leveyteen.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Kyllähän mä tuollaisen lainaan otan jos vaan joltain liikenee lainaan. Toisaalta niin kuin laitoin aiemmin, mulla on kuvat yms tiedot jo, mutta kun jotenkin tuo kirjan lukeminen ja jonkun toisen autoon tutustuminen olisi ehkä sittenkin se viisain tapa aloittaa rakentaminen?markku wrote:multa on ollut kaksi kirjaa lainassa aikapitkään kylillä. jos jompikumpi on tarpeettomana lainaajalla niin voisin lainata kirjaa. rungon tekeminen on kuitenkin se tärkein vaihe tehdä oikein.
peristä siis auton.
foordin lukot kalliita (n1000)ja vetarit pirun herkkiä katkeemaan. jos saa jostain järkihintaan niin helpoin vaihtoehto kun taunuksen napojen kanssa sama jako. välityksi olemassa monenlaisia.
ladaan saa lukkoo puolta edullisemmin(400-500) ja paremmat vetarit. välityksien hinnassa fordiin ei isoja eroja. välityksiä löytyy monenlaisia. meidän autoissa keulakin muutettu 4x98 jaolle.
volvon silta painavampi ja leveämpi. tosin kestää ainoona näistä suorakytkennän ja tehokkaan moottorin rasitukset. levy lukkoo ei saa enää järkihintaan. atb saa kyllä n500e. koitin 200sarjan perää 195/55-15 renkaalla 8x15 et0 vanteella niin menee just maksimi leveyteen.
Hmmm... Taitaa tuo vulva siis jäädä laskuista pois ton leveyden myötä? Pitänee tutkia vielä.
Jako tulee olemaan kaikesta riippumatta 4*100 kun tuolla jaolla on talli piukassa vanteita ja noita taitaa helpoimmin saada edelleen.?
Täytynee perehtyä tuohon laatokan perään hieman syvällisemmin... jotenkin tuo laatokan osan tuominen omaan talliin ei vaan viehätä ajatuksena?
Juuri paloittelin Volvon taka-akselista ylimääräisiä rautoja pois viikonloppuna. Jos oikein ymmärsin että sen sisukalut on Dana 30 niin siihen saa Detroit Truetrac lukkoa jenkeistä 450 taalan hintaluokassa. Kasimiesten huhupuheina kuulemani kokemukset on olleet enempi myönteisiä mutka-ajon osalta tuon rataslukon suhteen. Tosin se möntti painaa melkoisesti.
Ei kukaan ole tuollasta Volvon alumiiniperää löytäny? Sellasiakin kuulemma olis tehty?
Tuomo
Ei kukaan ole tuollasta Volvon alumiiniperää löytäny? Sellasiakin kuulemma olis tehty?
Tuomo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Tuoooota, jos saat jostain sen danan truetracin erittäin edullisesti ja suomeen rahdattua niin tulisikos niitä kaksi? Ei kehtaa omia kontakteja ihan heti vaivata kun toi matkatavarana juuri landcruiseriin moisen...On kuulemma painava kanniskella pitkin kenttiä
T
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Juu mä kattelen tilannetta. Mulle on just tuolta paketti tulossa jossa vinssi traileriin. Noi menee helpoiten tolla pikkupaketilla tuollaiset lähetykset, ainoo että sitten joutuu tuon tullin ja Alvin maksamaan. Jos noita saa mukanaan kulkemaan ni sitten voipi säästyä tulleilta yms.
Mä ilmoittelen kun taas olen jutuissa tonne kavereihin.
Mä ilmoittelen kun taas olen jutuissa tonne kavereihin.