Taka akseleista

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Taka akseleista

Post by Jari Kauttonen »

Millaisia akseleita ihmiset on käyttänyt nuissa Locosteissa?
Ainakin Ladaa ja Foorttia onko jollain volvon akselia?

Nuita akseleitakin näyttäis olevan aika vaihtoehdot, mutta tuosta vulvasta vielä, mikä akseli se on jos joku tuollaisella ajelee? 1030 vai 1031?

Lukkoja tuntuis olevan kaikkiin saatavillä ja välityksiäkin ihan mukavasti.
Mistäs nuita ladan lukkoja porukka on hommannut?

Sitten tuo välitys puoli. Tuntuu tuo välitysten skaala olevan suhteellisen laaja. Toki tuohan riippuu monestakin asiasta, mutta mikä olisi esim tuollaisen auton koneellisen Locostin hyvä välitys?

Taas paljon kysymyksiä ilman vastauksia vielä :roll:
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

Käytössä 4.3 - 5.1 auton moottorisissa,riippuu vähän siitä onko 5 :s vaihde suora vai ylivaihde.
Nopein kohta alastarossa 162 km/h ,jurvas 173 km/h ,ahvenisto lienee alastaron luokkaa, vetelissä sais varmaan kulkee 200 km/h.
Mikä moottori / laatikko sulle on tulos ?
Pete
0405883436
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Post by kippo »

ladan perällä 4.3 välitys suoralla viitosella riitti sarja voittoon tällä kaudella mutta parempiakin vaihtoehtoja on.(itelle menee varmaan paikalle 4.45 ensi kaudelle mutta parempiakin varmaan on vielä vaihtoehtona
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Dohc4x4 wrote:Mikä moottori / laatikko sulle on tulos ?
Kuten tuolla toisella puolella jo laittelin ni Black top on tulon päällä suomeen. Laatikkoa etsi juuri kissojen ja koirien kanssa, hakusessa on 245 Getrag eli sportti aski suoralla vitosella ja väärinpäin olevalla vaihdekaaviolla.

Mutta tilanteet muuttuu, voipi olla että tuo tojota jääpi talliin makaamaan ja tilalle tulee joku muu auton kone :roll: tiedä häntä.
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

saattaa olla vaikea löytää / kallis tuo getrakki.
Fordin ja volvon laatikkoja olis irto kytkin kopalla ja ainaki foordiin saa välitys sarjoja.
Pete
0405883436
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Dohc4x4 wrote:saattaa olla vaikea löytää / kallis tuo getrakki.
Fordin ja volvon laatikkoja olis irto kytkin kopalla ja ainaki foordiin saa välitys sarjoja.
Joo kyllä noissa hinnat tuntuu kohdillaan olleen mitä aikaisemmin on myynnissä ollut. No pitänee tutkia tuota kun saisi ton kirjan ja sitä myötä rungon alulle.
Taka akseli pitänee haalia jostain jo valmiiksi varmaan Vulvan akseli kun löytyi suht hyvät hilut tuollaiseen akseliin.
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

täältä piirrustukset:

http://mcsorley.net/locost/drawings/bookChassis.pdf

fu 1 ja 2 putket kannattaa hitsata kiinni vasta ku sovittaa tukivarsien kiinnitys korvakkeita.

o3 putken joutuu katkaisemaan ja siirtämään kartaani tunnelin kohdalla ylemmäs jotta perä sopii liikkumaan
Pete
0405883436
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Joo kiitos vaan, kyllä mä noi olin jo löytänytkin. Haluisin vaan lukasta sen kirjan mikäli siinä on jotain mielenkiintoista vielä. :roll:

Varmaan viikolla pitänee raahata noi runko matskut tallille ja aloitella hiljalleen ton rungon kasaamista.
Sitten varmaan taas ilmenee kyseltävää. Pitää pistää nyt yläs jo noi putket mitä tossa laitoit ettei tuu vedeltyy vimmalla kiinni ja sitten taas rälläköityä :shock:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

multa on ollut kaksi kirjaa lainassa aikapitkään kylillä. jos jompikumpi on tarpeettomana lainaajalla niin voisin lainata kirjaa. rungon tekeminen on kuitenkin se tärkein vaihe tehdä oikein.


peristä :lol: siis auton.

foordin lukot kalliita (n1000)ja vetarit pirun herkkiä katkeemaan. jos saa jostain järkihintaan niin helpoin vaihtoehto kun taunuksen napojen kanssa sama jako. välityksi olemassa monenlaisia.

ladaan saa lukkoo puolta edullisemmin(400-500) ja paremmat vetarit. välityksien hinnassa fordiin ei isoja eroja. välityksiä löytyy monenlaisia. meidän autoissa keulakin muutettu 4x98 jaolle.

volvon silta painavampi ja leveämpi. tosin kestää ainoona näistä suorakytkennän ja tehokkaan moottorin rasitukset. levy lukkoo ei saa enää järkihintaan. atb saa kyllä n500e. koitin 200sarjan perää 195/55-15 renkaalla 8x15 et0 vanteella niin menee just maksimi leveyteen.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

markku wrote:multa on ollut kaksi kirjaa lainassa aikapitkään kylillä. jos jompikumpi on tarpeettomana lainaajalla niin voisin lainata kirjaa. rungon tekeminen on kuitenkin se tärkein vaihe tehdä oikein.


peristä :lol: siis auton.

foordin lukot kalliita (n1000)ja vetarit pirun herkkiä katkeemaan. jos saa jostain järkihintaan niin helpoin vaihtoehto kun taunuksen napojen kanssa sama jako. välityksi olemassa monenlaisia.

ladaan saa lukkoo puolta edullisemmin(400-500) ja paremmat vetarit. välityksien hinnassa fordiin ei isoja eroja. välityksiä löytyy monenlaisia. meidän autoissa keulakin muutettu 4x98 jaolle.

volvon silta painavampi ja leveämpi. tosin kestää ainoona näistä suorakytkennän ja tehokkaan moottorin rasitukset. levy lukkoo ei saa enää järkihintaan. atb saa kyllä n500e. koitin 200sarjan perää 195/55-15 renkaalla 8x15 et0 vanteella niin menee just maksimi leveyteen.
Kyllähän mä tuollaisen lainaan otan jos vaan joltain liikenee lainaan. Toisaalta niin kuin laitoin aiemmin, mulla on kuvat yms tiedot jo, mutta kun jotenkin tuo kirjan lukeminen ja jonkun toisen autoon tutustuminen olisi ehkä sittenkin se viisain tapa aloittaa rakentaminen?

Hmmm... Taitaa tuo vulva siis jäädä laskuista pois ton leveyden myötä? Pitänee tutkia vielä.
Jako tulee olemaan kaikesta riippumatta 4*100 kun tuolla jaolla on talli piukassa vanteita :lol: ja noita taitaa helpoimmin saada edelleen.?

Täytynee perehtyä tuohon laatokan perään hieman syvällisemmin... jotenkin tuo laatokan osan tuominen omaan talliin ei vaan viehätä ajatuksena? :shock:
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

lujaa laatua ladan periä ei kait ole hajonnut vielä yhtään näissä neppiksissä, tosin ei kait ole ollut vielä voimakkaita autojakaan.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Post by tumpelo »

Juuri paloittelin Volvon taka-akselista ylimääräisiä rautoja pois viikonloppuna. Jos oikein ymmärsin että sen sisukalut on Dana 30 niin siihen saa Detroit Truetrac :!: lukkoa jenkeistä 450 taalan hintaluokassa. Kasimiesten huhupuheina kuulemani kokemukset on olleet enempi myönteisiä mutka-ajon osalta tuon rataslukon suhteen. Tosin se möntti painaa melkoisesti.

Ei kukaan ole tuollasta Volvon alumiiniperää löytäny? Sellasiakin kuulemma olis tehty?

Tuomo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Hmmm.. Tuohan pistää paketin uusiksi. Taalan kurssin huomioiden ja hyvät kontaktit vielä tuonne rapakon taakse... pitänee tutustua tosissaan tuohon vulvan akseliin kuitenkin.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Post by tumpelo »

Tuoooota, jos saat jostain sen danan truetracin erittäin edullisesti ja suomeen rahdattua niin tulisikos niitä kaksi? Ei kehtaa omia kontakteja ihan heti vaivata kun toi matkatavarana juuri landcruiseriin moisen...On kuulemma painava kanniskella pitkin kenttiä :roll:

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Juu mä kattelen tilannetta. Mulle on just tuolta paketti tulossa jossa vinssi traileriin. Noi menee helpoiten tolla pikkupaketilla tuollaiset lähetykset, ainoo että sitten joutuu tuon tullin ja Alvin maksamaan. Jos noita saa mukanaan kulkemaan ni sitten voipi säästyä tulleilta yms.

Mä ilmoittelen kun taas olen jutuissa tonne kavereihin.
Post Reply