Page 1 of 3
Taka akseleista
Posted: 30 Nov 2007, 16:30
by Jari Kauttonen
Millaisia akseleita ihmiset on käyttänyt nuissa Locosteissa?
Ainakin Ladaa ja Foorttia onko jollain volvon akselia?
Nuita akseleitakin näyttäis olevan aika vaihtoehdot, mutta tuosta vulvasta vielä, mikä akseli se on jos joku tuollaisella ajelee? 1030 vai 1031?
Lukkoja tuntuis olevan kaikkiin saatavillä ja välityksiäkin ihan mukavasti.
Mistäs nuita ladan lukkoja porukka on hommannut?
Sitten tuo välitys puoli. Tuntuu tuo välitysten skaala olevan suhteellisen laaja. Toki tuohan riippuu monestakin asiasta, mutta mikä olisi esim tuollaisen auton koneellisen Locostin hyvä välitys?
Taas paljon kysymyksiä ilman vastauksia vielä

Posted: 30 Nov 2007, 16:58
by Dohc4x4
Käytössä 4.3 - 5.1 auton moottorisissa,riippuu vähän siitä onko 5 :s vaihde suora vai ylivaihde.
Nopein kohta alastarossa 162 km/h ,jurvas 173 km/h ,ahvenisto lienee alastaron luokkaa, vetelissä sais varmaan kulkee 200 km/h.
Mikä moottori / laatikko sulle on tulos ?
Posted: 30 Nov 2007, 23:12
by kippo
ladan perällä 4.3 välitys suoralla viitosella riitti sarja voittoon tällä kaudella mutta parempiakin vaihtoehtoja on.(itelle menee varmaan paikalle 4.45 ensi kaudelle mutta parempiakin varmaan on vielä vaihtoehtona
Posted: 01 Dec 2007, 10:13
by Jari Kauttonen
Dohc4x4 wrote:Mikä moottori / laatikko sulle on tulos ?
Kuten tuolla toisella puolella jo laittelin ni Black top on tulon päällä suomeen. Laatikkoa etsi juuri kissojen ja koirien kanssa, hakusessa on 245 Getrag eli sportti aski suoralla vitosella ja väärinpäin olevalla vaihdekaaviolla.
Mutta tilanteet muuttuu, voipi olla että tuo tojota jääpi talliin makaamaan ja tilalle tulee joku muu auton kone

tiedä häntä.
Posted: 01 Dec 2007, 12:36
by Dohc4x4
saattaa olla vaikea löytää / kallis tuo getrakki.
Fordin ja volvon laatikkoja olis irto kytkin kopalla ja ainaki foordiin saa välitys sarjoja.
Posted: 01 Dec 2007, 14:36
by Jari Kauttonen
Dohc4x4 wrote:saattaa olla vaikea löytää / kallis tuo getrakki.
Fordin ja volvon laatikkoja olis irto kytkin kopalla ja ainaki foordiin saa välitys sarjoja.
Joo kyllä noissa hinnat tuntuu kohdillaan olleen mitä aikaisemmin on myynnissä ollut. No pitänee tutkia tuota kun saisi ton kirjan ja sitä myötä rungon alulle.
Taka akseli pitänee haalia jostain jo valmiiksi varmaan Vulvan akseli kun löytyi suht hyvät hilut tuollaiseen akseliin.
Posted: 01 Dec 2007, 17:24
by Dohc4x4
täältä piirrustukset:
http://mcsorley.net/locost/drawings/bookChassis.pdf
fu 1 ja 2 putket kannattaa hitsata kiinni vasta ku sovittaa tukivarsien kiinnitys korvakkeita.
o3 putken joutuu katkaisemaan ja siirtämään kartaani tunnelin kohdalla ylemmäs jotta perä sopii liikkumaan
Posted: 01 Dec 2007, 20:23
by Jari Kauttonen
Joo kiitos vaan, kyllä mä noi olin jo löytänytkin. Haluisin vaan lukasta sen kirjan mikäli siinä on jotain mielenkiintoista vielä.
Varmaan viikolla pitänee raahata noi runko matskut tallille ja aloitella hiljalleen ton rungon kasaamista.
Sitten varmaan taas ilmenee kyseltävää. Pitää pistää nyt yläs jo noi putket mitä tossa laitoit ettei tuu vedeltyy vimmalla kiinni ja sitten taas rälläköityä

Posted: 02 Dec 2007, 13:13
by markku
multa on ollut kaksi kirjaa lainassa aikapitkään kylillä. jos jompikumpi on tarpeettomana lainaajalla niin voisin lainata kirjaa. rungon tekeminen on kuitenkin se tärkein vaihe tehdä oikein.
peristä

siis auton.
foordin lukot kalliita (n1000)ja vetarit pirun herkkiä katkeemaan. jos saa jostain järkihintaan niin helpoin vaihtoehto kun taunuksen napojen kanssa sama jako. välityksi olemassa monenlaisia.
ladaan saa lukkoo puolta edullisemmin(400-500) ja paremmat vetarit. välityksien hinnassa fordiin ei isoja eroja. välityksiä löytyy monenlaisia. meidän autoissa keulakin muutettu 4x98 jaolle.
volvon silta painavampi ja leveämpi. tosin kestää ainoona näistä suorakytkennän ja tehokkaan moottorin rasitukset. levy lukkoo ei saa enää järkihintaan. atb saa kyllä n500e. koitin 200sarjan perää 195/55-15 renkaalla 8x15 et0 vanteella niin menee just maksimi leveyteen.
Posted: 02 Dec 2007, 19:28
by Jari Kauttonen
markku wrote:multa on ollut kaksi kirjaa lainassa aikapitkään kylillä. jos jompikumpi on tarpeettomana lainaajalla niin voisin lainata kirjaa. rungon tekeminen on kuitenkin se tärkein vaihe tehdä oikein.
peristä

siis auton.
foordin lukot kalliita (n1000)ja vetarit pirun herkkiä katkeemaan. jos saa jostain järkihintaan niin helpoin vaihtoehto kun taunuksen napojen kanssa sama jako. välityksi olemassa monenlaisia.
ladaan saa lukkoo puolta edullisemmin(400-500) ja paremmat vetarit. välityksien hinnassa fordiin ei isoja eroja. välityksiä löytyy monenlaisia. meidän autoissa keulakin muutettu 4x98 jaolle.
volvon silta painavampi ja leveämpi. tosin kestää ainoona näistä suorakytkennän ja tehokkaan moottorin rasitukset. levy lukkoo ei saa enää järkihintaan. atb saa kyllä n500e. koitin 200sarjan perää 195/55-15 renkaalla 8x15 et0 vanteella niin menee just maksimi leveyteen.
Kyllähän mä tuollaisen lainaan otan jos vaan joltain liikenee lainaan. Toisaalta niin kuin laitoin aiemmin, mulla on kuvat yms tiedot jo, mutta kun jotenkin tuo kirjan lukeminen ja jonkun toisen autoon tutustuminen olisi ehkä sittenkin se viisain tapa aloittaa rakentaminen?
Hmmm... Taitaa tuo vulva siis jäädä laskuista pois ton leveyden myötä? Pitänee tutkia vielä.
Jako tulee olemaan kaikesta riippumatta 4*100 kun tuolla jaolla on talli piukassa vanteita

ja noita taitaa helpoimmin saada edelleen.?
Täytynee perehtyä tuohon laatokan perään hieman syvällisemmin... jotenkin tuo laatokan osan tuominen omaan talliin ei vaan viehätä ajatuksena?

Posted: 02 Dec 2007, 20:15
by pasi.t
lujaa laatua ladan periä ei kait ole hajonnut vielä yhtään näissä neppiksissä, tosin ei kait ole ollut vielä voimakkaita autojakaan.
Posted: 03 Dec 2007, 10:05
by tumpelo
Juuri paloittelin Volvon taka-akselista ylimääräisiä rautoja pois viikonloppuna. Jos oikein ymmärsin että sen sisukalut on Dana 30 niin siihen saa Detroit Truetrac

lukkoa jenkeistä 450 taalan hintaluokassa. Kasimiesten huhupuheina kuulemani kokemukset on olleet enempi myönteisiä mutka-ajon osalta tuon rataslukon suhteen. Tosin se möntti painaa melkoisesti.
Ei kukaan ole tuollasta Volvon alumiiniperää löytäny? Sellasiakin kuulemma olis tehty?
Tuomo
Posted: 03 Dec 2007, 14:59
by Jari Kauttonen
Hmmm.. Tuohan pistää paketin uusiksi. Taalan kurssin huomioiden ja hyvät kontaktit vielä tuonne rapakon taakse... pitänee tutustua tosissaan tuohon vulvan akseliin kuitenkin.
Posted: 05 Dec 2007, 15:06
by tumpelo
Tuoooota, jos saat jostain sen danan truetracin erittäin edullisesti ja suomeen rahdattua niin tulisikos niitä kaksi? Ei kehtaa omia kontakteja ihan heti vaivata kun toi matkatavarana juuri landcruiseriin moisen...On kuulemma painava kanniskella pitkin kenttiä
T
Posted: 07 Dec 2007, 09:24
by Jari Kauttonen
Juu mä kattelen tilannetta. Mulle on just tuolta paketti tulossa jossa vinssi traileriin. Noi menee helpoiten tolla pikkupaketilla tuollaiset lähetykset, ainoo että sitten joutuu tuon tullin ja Alvin maksamaan. Jos noita saa mukanaan kulkemaan ni sitten voipi säästyä tulleilta yms.
Mä ilmoittelen kun taas olen jutuissa tonne kavereihin.