PK 722 FIN

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Moi. Minkälainen mielipide kitkalukosta perässä?
tietäis että viittiikö moista alle laittaa.
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

Toimii
Pete
0405883436
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

Auto runkokatsastettu 15.8.2008.
Katsastuksen teki Jarkko Minni, Jarkko on päivätöissä seinäjoella Lännen katsastusasemalla.
Penkitys oli pettymys, moottori antoi vain 108 kw locostin rungossa, sama moottori antoi opelissa ennen irroitusta 115kw. :cry:
Pete
0405883436
markku

Post by markku »

oliko samassa penkissä? etuvetoisessa ja kanki vetoisessa ei ole sama tehohävikki todennäköisesti.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Post by kippo »

voihan tossa pakosarjakin häiritä tehoja se on kumminkin asia jota varmaan joutuu muuttaan kun kone laitetaan locostiin :?
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Post by Dohc4x4 »

Eka kisa autolla takana, oma kierros aika parani n. 5s viime vuodesta vaikka auto oli "vajaa" tehoinen.
Harmittavan paljon oli öljyä/jäähdytysnestettä radalla viikonlopun aikana.
Alastaroon ei ehdi kokeilemaan mitään uusia juttuja moottoriin.
Kivaa oli 8) 8) 8)
Pete
0405883436
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

ei ollu muuten apparalla toisen erän öljyt isän stiletosta.hukassa oli öljyä vajaat 2 dl eikä vanan paikat täsmännyt ajolinjoihin ja silloin kun täsmäs niin vana oli tullut eri nurkasta autoa missä öljyn kerääjä on stiletossa.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

oli kyllä oikestaan eri linjoilla missä ilkka yleensä ajaa. tulin perässä lähtösuoralle tultaessa sen verran kaukana etten nähnyt kenen autosta hyvät savut tuli, käsittääkseni ilkka oli kyllä siinä ryppäässä??? radalla oli kyllä enemmän kuin 2dl öljyä.
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Post by Tero Kellosalo »

Mun mielestä haiskahti vahvasti vaihteisto/peräöljylle se kun oli pyhänä radalla..
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Re: PK 722 FIN

Post by Dohc4x4 »

Kauden -09 eteen on tehty pieniä valmisteluja, kasasin vaihdelaatikon välitykset uusiin kuoriin. Samalla vaihtu synkrot ja siirtäjät.
Ysi viikko on lomaviikko ja piti tehdä perään tukivarsi päivitystä mutta koko viikko on mennyt kuumeen kouris.
Ajopuvun pesuun vienti taitaa jäädä ainoaksi autourheiluun liittyväksi tapahtumaksi tällä viikolla. :(
Pete
0405883436
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Re: PK 722 FIN

Post by Dohc4x4 »

Tämän kevään ekat savut otettu koneesta.
Muutoksia vanhaan-> vakio ruutta vaihtui kaasareihin ja syttyä ohjaa megasquirt boxi.
Ensimmäinen ongelma suorasytyn kans tuli ku ajoituslamppu ei näytä mitään.
Kiire tulee tänäkin kesänä :shock:
Pete
0405883436
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Re: PK 722 FIN

Post by Dohc4x4 »

Veteliin -09 on tarkoitus saada evo1 moottori autoon.
Evo moottoris erilaaset nokat ja pakoputki olis tarkootus muuttaa 4-1 malliseksi.
Moottori ei oo vielä käyny mutta yritetään päästä perjantaina kokeilemaan.
Vaihde laatikko korjattu jurvan jäljiltä.

Torstain tilanne:
Kone käytetty lämpööseksi ja ei isoja vuotoja mutta laatikosta ei löytyny ku neljä vaihdetta eteen, vetelin pääsuoralla kaipaa sitä viidettäki..
Pete
0405883436
Dohc4x4
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 251
Joined: 19 Jun 2006, 21:46
Location: Sein

Re: PK 722 FIN

Post by Dohc4x4 »

Evo moottoria pääsi kokeilemaan vetelis.
Perjantain vesikelis säädöt kohdilleen.

Lauantaina kuivalla ajettaessa huomas jotta voimaa ei oo enempää ku jurvaskaa.
Lämmöt 120 ja puoli litraa öljyä kerääjäs.

Sunnuntaina vesikelis lömmöt pysy kuris.

Kotona mittasin puristuspaineet
1.syl 13.5 bar 2.syl 4 bar 3.syl 9 bar 4 .syl 13
syy huohottamiseen selvis.

Evo kokeilut taitaa olla tältä kesää ohi.
Pete
0405883436
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: PK 722 FIN

Post by pasi.t »

:shock: mikä vikana? otitko ohivuotomittauksen kans, selviäis vuodon lähde. ko mittari ei ole kallis hankkia, olikohan jotain 40 €. syyhän saattaa olla jopa vain venttiilien säädössä.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: PK 722 FIN

Post by Tomi Jutila »

stanupata sit vaa nokille ja apparalle.
Post Reply