Page 1 of 23

PK 722 FIN

Posted: 06 Sep 2006, 10:52
by Dohc4x4
Kuljettajan nimi: Kyntäjä Petri
Vuosimalli -68
Paikkakunta: Nurmo
Lyhyt kertomus itsestään: Autourheilusta on aiempaa kokemusta muutaman jokkis kisan verran.

Auto
Rungontekijä: Omavalmiste (Yhteistyössä TN 714 FIN kanssa)
Moottori (viritysaste): Opel c20xe (virilastulla jotain 150-170 hv)
(kaasareilla 170-180 hv)
Vaihteisto: Ford Sierra 5v
Akselisto: Ford English 4.7 välitys, kitka lukko.
Jarrut: Edessä taunuksen levitetyt satulalat, jäähdytetyt levyt.
Takana vectran takasatulat ja escortin 240mm levyt.
Iskarit: GAZ
Lyhyt kertomus projektista: Auton rakentaminen aloitettiin syksyllä 2005, runko valmistui nopeasti.
Osien hankkiminen vaati hyviä hermoja(kytkinkoppa,kytkin,kardaani), sovitut toimitus ajat venyivät viikkoja.
Toimitusten viivästyminen vaikutti osaltaan siihen että auto ei kisassa mukana kaudella 06 :cry:

Matalalla viritysasteella haetaan luotettavuutta ja mahdollisuutta ajaa paljon reeni kilometreja.

kausi 2007

Posted: 06 May 2007, 10:15
by Dohc4x4
Asuinpaikkakunnan vaihto aiheuttaa sen että 722 ei valmistu kaudelle -07

Ajan S40 Racingiltä vuokratulla 704:sella kauden -07

Posted: 25 Oct 2007, 11:01
by Dohc4x4
kausi -07 ajettu vuokra-autolla.
Omaan projektiin hankittu kaasarit ja suorasytty vehkeet lisätehon toivossa :twisted:

Posted: 25 Oct 2007, 18:55
by pasi.t
laitoitko vpv;n

Posted: 26 Oct 2007, 18:47
by Dohc4x4
Tarkoitus laittaa Megasquirt poxi ja fordin suorasyttyosia.
Jos käyttöön tulee fordin edis poxi niin pitää vaihtaa trikkeri pyörä.
Jos käyttää opelin omaa pyörää niin pitää teherä purkki joka muuttaa anturilta tulevan sini aallon kantti-aalloksi.

Posted: 27 Oct 2007, 07:35
by Tomi Jutila
muuten...ooppelin hydraulisiin venttiilin nostajiin löytyy patentti kiinteisiin nostajiin täältä jämsän seudulta,muistaakseni toteutettu titaani tapin pätkällä ja pösön säätöprikalla.

Posted: 27 Mar 2008, 21:14
by Dohc4x4
Jarruihin tullu vähä päivitystä rakentamisen aikana, eteen tulossa outlaw 2000 satulat. Ovat hieman kevyemmät ku taunuksen omat.

Posted: 18 Jul 2008, 10:34
by Dohc4x4
Ajoin 722 :sen ekaa kertaa ulos tallista, oman moottorin avulla.
Pienen kokeilun tulos, auto liikkuu eteen ja taakse, jarrupoljin hieman pehmeä.
Mutta ajatus siitä että tällähän voi joskus päästä ajamaan jopa kilpaa, antoi uutta intoa auton viimmeistelyyn. :wink: :wink: :wink:

Posted: 18 Jul 2008, 11:49
by Tero Kellosalo
Hienoa :!: :!: :D
Lisää tämmösiä viestejä muitten projekteista :!: :)

Posted: 21 Jul 2008, 12:29
by Dohc4x4
Sunnuntaina olin testaamassa jurvas, eka veto puoli kierrosta ja varikolle.
Pakosarjalle tuli kurveissa öljyä ja aiheutti valtaisan savupilven, paikalla olleet moottoripyöräilijät oli aika kiinnostuneita mikä hajos.(Jotta rasvasinko koko radan).
Kone tila oli kuiva, ei öljyä oikeen missään!
Vähensin koneesta n. puoli litraa öljyä ja uudestaan radalle, 3-4 varovaista kierrosta ja taas savupilvi ja visiiri öljyyn.
Todennäkoisesti huohotus ei toimi kunnolla ja vena koppaan tuleen niin kova paine että se sylkee öljyt pakosarjalle. :cry:
Keskiviikkona tarkotus kokeella uurestaan ku modit on tehty. :twisted:

Kierrosluku mittari on asennettava, jotta hoksais ajaako kolomosella vai vitosella :roll:

Posted: 22 Jul 2008, 17:42
by pasi.t
oliskin mennyt liika hyvin jos mitään ei olisi ilmennyt kun on eka kertaa radalla. toivottavasti ongelma ei ole ylitsepääsemätön.

Posted: 25 Jul 2008, 12:18
by Dohc4x4
Keskiviikon testeissä öljyt pysyi koneessa ja sai keskittyä ajamiseen.
Kello pysähtyi loppuillasta 1.22.00 lukemiin, vielä on kirittävää poikien huippuaikoihin.
Auto on aika ongelmaton ajaa, luisut loppuu nätisti ja kanttarit ei muuta auton suuntaa.

Posted: 26 Jul 2008, 14:21
by Dohc4x4
Autoni ei olekkaan niin helppo ajaa kun luulin :!: :!: :!: :!:
Annoin autoni koeajoon, reilu puolikierrosta ja ulosajo.
Tukivarsi solmussa, kone ei käy.
Hieman vastustaa tää aloitus.

Posted: 26 Jul 2008, 16:28
by Tomi Jutila
puolikierrosta ja pihalle,potentiaalinen syy=kylmät renkaat :?:

Posted: 26 Jul 2008, 23:57
by kippo
on tosi harmi että käy tuollalailla "mutta se joka ei tapa se vahvistaa". ei muutakun tukivarret suoriksi ja kone käyntiin ja menoksi hämeenlinnassa kisataan vasta n.22.8 aikaa on tehda vaikka minkälaisia muutoksia jos ottaa asiaksi(kuin myös itseä pitää ottaa kohta niskasta kiinni että saa jotain valmista muutosta apparille autoon jotta kyyti lisään tyis) :twisted: