Tarkoitus on koittaa siitä purkaa tuo automaattisammutus piiri ja koittaa erottaa näyttö erikseen
Olisi kätevää jos ton automaattisammutuksen voisi jotenkin kytkeä pois.
Itselläkin neljä vaakaa. En ole vielä päässyt kokeilemaan miten punnitus käytännössä onnistuu noilla vaaoilla.
Tuskin tuo automaatti sammutus mikään ihmeellinen keksintö on, raportoin kunhan eka vaaka tulee.
Sama tuo näyttöjen siirto, sehän on periaatteessa vain johtojen jatkamista
Jari wrote:Eikös se kannata ottaa 200 kilon vaa'at. Jos auto on tehokas niin kokonaispaino tulee jo yli 600kg, eli 150kg / nurkka ei riitä.
Olen ymmärtänyt esson jutuist että autot olisi suhteellisen tasapainoisia ihan sellaisenaan, eli mitään isompia eroja ei nurkkapainoissa pitäisi lähdössä olla? Tiedä sitten onko totta kun essolla kertoivat.
Tuossa suora linkki tohon mitä itse nyt tilasin kokeeksi yhden:
Kokeiltiin viikonloppuna testimielessä Lidl vaakoja. Käytössä oli vaan kaksi vaakaa neljästä (eka etupää ja sit takapää) ja punnittiin ilman kuskia. Ei pahemmin haitannut tuo automatiikka kun oli molemmissa kulmissa äijä katsomassa vaakaa. Tilanne on varmasti eri kun on käytössä kaikki neljä vaakaa ja toinen vaaittajista istuu autossa.
Eka vaaka saapui ja odottelee vielä paketissa tallissa. Törmäsin toiseenkin ongelmaan tuon automaatti sammutuksen lisäksi, nimittäin vaakaan jää "muistiin" lukema kun se ei enää muutu, eli jos tekee säätöjä, pitäisi vaaka "nollata" välissä. Mutta pitää tutkia miten nuo on oikeesti toteutettu. Kyllä nuo pitäisi mun mielestä saada toimimaan niin että kaikki näytöt saa yhteen, niissä ei ole mitään automaatti sammutuksia ja että lukemakaan ei jää "muistiin" Muutoin ainakin itse koen tuollaiset ehkä turhan kepuleiksi?
Tietty yksi olisi jos joko yhdistys tai sitten joku porukka ostaa kimppaan tollasen oikean setin joka maksaa sen 1000€:n kieppeillä. Nopeestihan tota lähettelis MH:n tai postin kanssa eri ihmisille ja kisoissa se olis aina jollain mukana.
mä vien yhen vaakan paikalliselle telkkarikorjaajalle ja se kattoo josko sen sais olemaan päällä kokoajan eikä lukema lukitu,sitten yks mies voi kattoo lukemat ylös kun laittaa valekuskin kyytiin (saneerauslaasti säkkejä )
Tomi wrote:mä vien yhen vaakan paikalliselle telkkarikorjaajalle ja se kattoo josko sen sais olemaan päällä kokoajan eikä lukema lukitu,sitten yks mies voi kattoo lukemat ylös kun laittaa valekuskin kyytiin (saneerauslaasti säkkejä )
yhteiset kulmapainovaakat ei toimi...ne on aina kuiteskin toisessapäässä suomen kun niittä tarvis
Eipä noita tarvi säädellä ellei siirtele kamoja autossa tai vaihda jousia. Jos on menossa ajamaan niin melkeimpä sen tietää jo hiukan ennen koska menee. Silloin ne kerkeis lähetteleen vielä.
onko joku teistä yrittänyt nostaa "kunnon" vaakoja (4kpl) yhtä aikaa...?? Matkahuolto on riemuissaan jos joku haluaa lähettää niin painavaa pakettia
Jos hommaa vaakoja niin säätöpöytä helpottaa asian huomattavasti.
Ainakin yksi Locost teami on hommanut vaakoja..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Jos nuo olisi nyt sitten kunnon vaakoja: http://www.rollcentre.co.uk/rollcentre/ ... scales.asp
Niin ainakin kun katselen tuota kuljetus salkkua joka tehty abs:stä tms. voisin melkein väittää setin maksimi painoksi 10kiloa
Ainakin yksi Locost teami on hommanut vaakoja..[/quote]
on mullakin vaakoja 8kpl pilteman perinteisiä rulla asteikkomallisia...2kpl per pyörä,lankunpätkä yhdistää vaaaaat...helvetin hyvä systeemi muuten jos näyttäis kahesti peräkkäin saman lukeman
me ollan käytetty niitä lidlin halpoja 14 € / kpl ja 180 kg näyttäviä vaakoja jo jonkin aikaa, ongelma on tosiaan ettei yksi mies ennätä joka nurkkaan yhtäaikaa. emme kuitenkaan koe ylitsepääsemättömäksi esteeksi auton liikuttelua punnituksen aikana. takapäätä joutuu nostelemaan jousien säätdön yhteydessä kuitenkin, kun ei ole 4 pilarinosturia tallissa. meinataan jumpata vielä jatkossakin.