Lukko

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Lukko

Post by KakeK »

Millaista lukkoa yleensä käytetty asvaltilla?/ kitkalukon toimivuus?
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Ja samaan vetoon millä kireydellä lukkoja löytyy käytössä?
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Lukko

Post by Jari Kauttonen »

En jaksa uuttakaan topiikkia avata, joten. Tuossa olen huomannut että yksi jos toinen on lukkoja etsiskellyt, itse olen nyt ostanut toisen lukon varalle, eli siis hiukan meinasin vinkkiä antaa jos olis vaikka jollekkin apuja jatkossa.
Kyseessä siis ladan perä ja siihen sopivat lukot.
Mulla on molemmat lukot Fiatin lukkoja alunperin, eli toinen taitaa olla 124 mallin ja toinen 125 A mallin, eli tuo 124 koppa pitäisi kuullemma olla identtinen ladan kanssa. 125A mallin lukko on muuten mitoiltaan sama mutta poskilaakerien olake on n. 2mm isompi kuin ladassa, eli pikku sorvauksella myös tuon lukon saa sopimaan ladan perään. Lisäksi hammaskehän pulttijako on hiukan eri fiatissa kuin ladassa, tästä selviää pienellä reikien avarruksella.

Itse olen molemmat lukot ja välitykset ostanut Lada kerhon foorumilta, eka tuli ihan osto ilmoituksen kanssa heti ekan päivän aikana ja tämä toinen oli ollut myytävänä jo jonkin aikaa siellä. Ja voin sanoa että nyt olen ostanut 2 kpl lukkoja 3 eri välitystä ja laatokan banjo alle sen mitä ladan uudet lukot maksaa. 8) Molemmat lukot on ainakin vielä timmissä kunnossa, mutta jatko sitten näyttää mitä tuleman pitää. Kannattaa seurailla aika ajoin lada kerhon foorumia kyllä niitä sieltä löytyy! :wink:
Esim tuo keneltä ostin viimeisen lukon, hänellä oli niitä juuri 2 kpl
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Lukko

Post by pasi.t »

oliko kitka lukkoja?
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Lukko

Post by Jari Kauttonen »

Jup kitkoja oli.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Lukko

Post by kippo »

mulla oli jonninlainen kitka ennen käytössä ei mielestäni oikein toimonut. nykyisellä jonninverran parempia aikoja
Post Reply