Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Kysymyksiä ja vastauksia Locost sääntöjen tulkintaan

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

KakeK wrote:menee kunnon säädöksi sääntöhommat näköjään :roll:.
Tän on tarkotus olla keskustelua kirjotettujen sääntöjen sisällön parantamisesta, ja mun mielestä on hyvä että se käydään avoimesti.

Se ettei tarvi olla leimaa penkissä ei ole mun mielestä mainittu roadsport säännöissäkään. Pitääkö säännöissä olla maininta että saa ajaa vanhentuneella penkillä? Mun mielestä ei tarvi.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Yksi homma tuli mieleen MP-moottoreista. Pitääkö myös MP-koneen olla 4 sylinterinen rivimoottori, vai sallitaanko V koneet?
En tiedä onko edes olemassa mitään kilpailukykyisiä V-koneita, mutta periaatteessa kiinostaisi tietää.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

En tiedä. Periaatteessa säännöt nykyisellään kieltää muut kuin 4-syl rivimoottorit vain autonmoottoreissa.

Toi V-koneiden perään katteleminen ei oo kuitenkaan yhtä eksoottista kuin kakstahtikoneet. Kuulostais locostin käynti melko erikoiselta. :lol:
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Tai HD:n malmi :shock: Pitäis väännön olla kohdillaan? Eikös niissä ole erillinen laatikkokin? Vois olla melko tärisyttävä kokemus tuollaisessa neppiksessä?
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Post by mäkkäri »

Kysymys noista Hegen tekemistä piirustuksista joihin on linkki tän ketjun eka sivulla.
Eli kuva 16. Noi vaaleanpunaset alueet. Onko toi pohjapelti keulassa ja kolmiot koneen sivuilla pakko tehdä tosta 1,5mm pellistä vai saako olla ohuempaa/paksumpaa tai alumiinia?
Sit nämä koneen kiinnikkeiden "pohjat" eli levyt jotka hitsataan koneen sivulla olevien kolmioiden päälle. Onko niille mitään mittoja olemassa? Vai saako tehdä paksusta raudasta vaikka koko kolmion kokoset?
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Säännöissä mainitaan: "Tullakseen rekisteröidyksi infolistalle, kirjan piirustuksista ja materiaali valinnoista ei saa poiketa saadakseen kilpailullista hyötyä. "

Mulla ei oo nyt kirjaa käden ulottuvilla, mutta muistaakseni noi piti olla pellistä.

Moottorin kiinnikkeiden pitää olla moottorin kiinnikkeitä, eivätkä ne saa muodostaa kiinteää rungon rakennetta. Tonne moottorikiinnikkeitä varten sai hitsata jotain runkoon, mut en oo lisänny sitä sääntöihin kun en oo nähny vuosikokouksen päiväkirjaa. Runkoon saa hitsata poikittaiset putket moottorikiinnikkeiden alle kolmioiden alueelle.

Moottorin kiinnikkeet ei saa olla muuta kuin moottorin kiinnikkeet.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

eiks moottorin kiinnittämistä varten saa laittaa vapaaehtoiset latat moottorin molemmin puolin oleviin kolmioihin ei koko kolmioita umpeen vaan palaset moottorin kiinnikettä varten.
markulla semmoset on,kun mulla ei ollu niin markku nimenomaan kyseli mikset ole laittanut.markun sivuilla ko. pellit näkyy parissakin kuvassa.

onks toi etummaisesen kolmion eli heti syylärin takana oleva pohjapelti pakollinen,mielestäni sitä ei kaikissa autoissa ole.sama homma kardaanitunnelin alkuosan pohjapellin "pakollisuus" kattoinko väärin mutta oliko mikalla tunnelin alkuosa ummessa??itselläni se on avoin.
mielestäni pohjapellit saisi olla näiltäosin vapaaehtoiset
mäkkäri
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 340
Joined: 08 Sep 2008, 17:11

Post by mäkkäri »

Kävin eilen vakoilemassa tota 704 ja siinä oli keula ja kolmiot alumiinia. Eli vissiin molemmat sit käy?
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

kuskin perseen sivulla oleva pitää olla 1.5 rauta levyä. keulassa ja konehuoneen sivukolmiot saa laittaa umpeen alumiinilla. tunnelin alkupään saa kanssa laittaa kanssa umpeen alumiinilla. koneen korvien kohdalle saa laittaa sääntöjen mukaiset teräspalat.
Last edited by Anonymous on 11 Dec 2008, 22:44, edited 2 times in total.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

:?: oletko tomi saanut syyskokouksen pöytäkirjalunnosta kun ei ole kuulunut mitään. saatais menemään pöytäkirja eteenpäin.... soita
040-5573049
pasi
Last edited by pasi.t on 11 Dec 2008, 22:43, edited 1 time in total.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Ohjaamon lattia 1,5mm peltiä?
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Muokkasin kuvaa 16, onks nyt kirjan mukanen? Lisäsin että pohjalevyn pitää olla 1-2mm terästä.

Linkki sääntöihin

Joskus oli puhetta alumiinirunkoisista GAZ GP iskareista, pitäiskö iskarit tarkentaa teräsrunkosiksi?

Tuleeko mieleen muita juttuja mitä pitää tarkentaa? Oon saattanu unohtaa lisätä yhtä sun toista tonne sääntöihin, niin kaikki palaute on tervetullutta. Tän keskustelun ekalla sivulla oleva lista tarkennuksista on ajan tasalla, jos joku juttu ei ole siellä, niin sitä ei ole säännöissäkään. Linkki
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

pasi.t wrote::?: oletko tomi saanut syyskokouksen pöytäkirjalunnosta kun ei ole kuulunut mitään. saatais menemään pöytäkirja eteenpäin.... soita
040-5573049
pasi
sori,juu olen saanut mutta tallinnan reissu otti niin koville ettei ole pystynyt pariin viikkoon tekeen muuta kun käydä töissä lepäilemässä :oops: :oops:
laitan tuleen heti.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

markku wrote:kuskin perseen sivulla oleva pitää olla 1.5 rauta levyä. keulassa ja konehuoneen sivukolmiot saa laittaa umpeen alumiinilla. tunnelin alkupään saa kanssa laittaa kanssa umpeen alumiinilla. koneen korvien kohdalle saa laittaa sääntöjen mukaiset teräspalat.
eli nokkapala,koneen sivut ja kartaanitunnelin alkuosa saavat olla myös avoimet
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Sääntöluonnoksessa on allaoleva kuva selityksineen:

Image
Kuva 16. Rungon putket ja vahvistukset kirjan mukaan.
Oranssi on 25x25mm huonekaluputkea.
Sininen on 20x20mm huonekaluputkea.
Vihreä on D19mm putkea.
Vaaleanpunaiset alueet ovat terästä. Sivulevyn paksuus 1,5mm ja pohjalevyn 1-2mm.
Vihreät alueet saa vahvistaa 1,5mm pellillä tai 0-2mm alumiinilla.
Last edited by hege on 13 Dec 2008, 00:18, edited 1 time in total.
Post Reply