Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Kysymyksiä ja vastauksia Locost sääntöjen tulkintaan

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Ymmärränkö oikein että etupään 1.5mm teräslevyn lisäksi saa asentaa vielä 3mm alumiinilevyn pohjapanssariksi?
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

kyllä panssari saa olla mutta panssaroivan osan max leveys 200mm,tälleen on eletty tähän asti
BATMAN
Jäsen
Jäsen
Posts: 89
Joined: 15 Sep 2006, 07:25
Location: Askola

Post by BATMAN »

Mika wrote:Yksi homma tuli mieleen MP-moottoreista. Pitääkö myös MP-koneen olla 4 sylinterinen rivimoottori, vai sallitaanko V koneet?
En tiedä onko edes olemassa mitään kilpailukykyisiä V-koneita, mutta periaatteessa kiinostaisi tietää.
Saattais olla uuden jammun V-Maxin kone aika muikee :twisted:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

keulassa pohja peitteet o-2mm alumiinia. pohja panssari 200mm leveä pituutta saa olla koko keski osan verran.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

mutta panssari joka suojaa tukivarsia ja etuosaa sai olla hieman leveämpi joku 450x450. en nyt tarkkaan muista :wink: . sitä lähinnä tarkoitin että 1.5mm teräs+3mm alu etuosaan sallittu ilmeisesti?
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

KakeK wrote:mutta panssari joka suojaa tukivarsia ja etuosaa sai olla hieman leveämpi joku 450x450. en nyt tarkkaan muista :wink: . sitä lähinnä tarkoitin että 1.5mm teräs+3mm alu etuosaan sallittu ilmeisesti?
Herranjestas... Onks tää oikeesti näin vaikeeta? :x

15. Vapaasti asennettavia varusteita
Seuraavat varusteet voi vapaasti asentaa: Peilit, mittaristo, matkustajan istuin (sama vaatimus kuin kuljettajan istuimelle), pakoputkiston suojapelti ja valojen suoja.

Keulan alle saa asentaa pohjapanssarin joka ulottuu enintään 50 mm rungon eteen, maksimimitat 50x50cm. Tämän on tarkoitus suojata alatukivarsien kiinnikeitä ulosajon sattuessa ja se ulottuu moottorin etureunaan asti. Pellin on oltava enintään 3 mm alumiiniä tai 10 mm vaneria. Pellin voi reittää paremman jäähdytyksen saamiseksi.
Öljypohjan, vauhtipyörän ja vaihdelaatikon alle saa laittaa 20 cm leveän peltilevyn suojaksi.


Sääntöpalvelu kiittää. Alan kohta velottamaan minuuttitaksaa. :wink:
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Päiviteltäiskö mopokone infolistaa ens kesälle vai ajetaanko mututuntuma ec tehoilla? :lol: . Ens kaudella mahdollisesti ainakin kaksi moottoria mikkä ei listalla ole jos saa ajaa.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Post by Tomi Jutila »

KakeK wrote:mutta panssari joka suojaa tukivarsia ja etuosaa sai olla hieman leveämpi joku 450x450. en nyt tarkkaan muista :wink: . sitä lähinnä tarkoitin että 1.5mm teräs+3mm alu etuosaan sallittu ilmeisesti?
mitä siellä etuosassa on suojattavaa??
kyllä välillä on menty NIIN pitkällä jurvan radan kannikossa ja ainut mikä tarvii suojaa on öljypohja.
mulla on koneen alla panssaroivalta osalta 200mm levee suksi joka ulottuu koneen edestä kardaanitunneliin asti.panssari kandee luiskata etuosasta muuten se haukkoo ne kannot konehuoneen puolelle.(niin paitsi jos aiot ajaa vain rataa pitkin :oops: )
siitä 200mm max leveydestä on sitten pidetty kiinni,tietämättömyyttään liian leveäksi tehtyä alkuperäistä jouduin kaventamaan.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

No ei sielä nyt niin suojattavaa oo mutta sais keulaan alas painoa peliin kun sitä on varaa laittaa ylimääräistä ja vois turvallisesti ajaa offroadia jurvan puskassa :D
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

KakeK wrote:Päiviteltäiskö mopokone infolistaa ens kesälle vai ajetaanko mututuntuma ec tehoilla? :lol: . Ens kaudella mahdollisesti ainakin kaksi moottoria mikkä ei listalla ole jos saa ajaa.
Tää ei oo sääntöasia, vaan infolista-asia. Ja vastasin tohon sun kysymykseen jo aiemmin.
hege wrote:Turha kirjottaa tollasta foorumeille ja sitten vaan odottaa että jotain tapahtuu. Kannattaa ottaa yhteys virallisia teitä.
Jos kaikki ei oo ymmärtänyt, niin locostfinlandin tarkotus ei oo olla joka kilpailijan tiedustelupalvelu. Ollaan vaan harrastajia jotka haluaa ajaa kovaa radalla eikä meidän aika riitä kaikkeen. Jos haluaa että jotain tapahtuu niin se pitää tehdä itse. Ois ollu kiva että tää infolista-asia ois tuotu esille vuosikokouksessa, sillon ois ollu helpompi saada sitä eteenpäin.
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

voi jeesus näitä puheita.. Kannattaa tulostaa sääntöjä ja LUKEKAA niitä :!:

Jos panssarilla ajetaan kilpaa niin Locost on väärä luokka..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

BATMAN wrote:
Mika wrote:Yksi homma tuli mieleen MP-moottoreista. Pitääkö myös MP-koneen olla 4 sylinterinen rivimoottori, vai sallitaanko V koneet?
En tiedä onko edes olemassa mitään kilpailukykyisiä V-koneita, mutta periaatteessa kiinostaisi tietää.
Saattais olla uuden jammun V-Maxin kone aika muikee :twisted:

homma menee niin että kaikki alle 190hv koneet on sallittu. mutta kone pitää esittää hallitukselle katittoman tehon kanssa joka sitten laittaa koneen infolistalle. tällähetkellä listalle on lisättävänä vain yamaha fazer jossa ei ole teho murheita kun kyseessä on kaasari kone.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

markku wrote:
BATMAN wrote:
Mika wrote:Yksi homma tuli mieleen MP-moottoreista. Pitääkö myös MP-koneen olla 4 sylinterinen rivimoottori, vai sallitaanko V koneet?
En tiedä onko edes olemassa mitään kilpailukykyisiä V-koneita, mutta periaatteessa kiinostaisi tietää.
Saattais olla uuden jammun V-Maxin kone aika muikee :twisted:

homma menee niin että kaikki alle 190hv koneet on sallittu. mutta kone pitää esittää hallitukselle katittoman tehon kanssa joka sitten laittaa koneen infolistalle. tällähetkellä listalle on lisättävänä vain yamaha fazer jossa ei ole teho murheita kun kyseessä on kaasari kone.
Sama koskee Norjaa. Siellä pitää esitää koneen hallitukselle ja he lisäävät sen infolistaan. :wink:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

:oops: ja ilmeisesti tullaan poistamaan infolistalta sana "sallitut moottorit"
koska (joku) voi tulkita, että vain nämä moottorit ovat sallittuja.
jos koneeseen ei löydy katitonta tehoa, niin olisko 5hv sopiva lisä ilmoitetun tehon päälle.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

tuntuu 5hp kohtuuttomalta jos se r1 ruiskukoneessa on 2hp. jos vaikka 2% lisä niin menis pikkasen tasaisemmin ettei tehottomampi kone saa enempi kiloja suhteessa suurempi tehoisen. mitä hallitus olis mieltä ehdotuksesta?
tolla kaavalla lisä olis noin 3-4hp konetehosta riippuen.

T:Kari
Post Reply