Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Kysymyksiä ja vastauksia Locost sääntöjen tulkintaan

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

EDIT: Laitoin sähköpostia hallitukselle infolistan sallittujen moottoreiden tiimoilta ettei (jonkun) tarvi ihmetellä.

Näköjään foorumeilla kirjottaminen saa rattaita rullaamaan...
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Sääntöjä taas päivitetty. Lisäsin moottorin kiinnikkeiden alle sallitut putket ja jousitussäännöissä on maininta 8-14,5mm rei'istä.

Muokkasin infolistan samaksi kuin norjan nykyiset säännöt, ja lisäsin alle maininnan uusien koneiden hakemuksesta.

Norjan nykyinen infolista:
- Yamaha Thunderace 145 HK - EC
- Yamaha R1 1998 - 2001 150 HK - EC
- Yamaha R1 2002 - 2003 152 HK - EC
- Honda Fireblade
- Honda Blackbird 1100 XX Innj. 160 HK.EC
- Honda Blackbird 1100 XX Forg. 156 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2004. 165 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2005. 178 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2008. 185 HK - EC
- Kawazaki ZX9 142 HK - EC
- Kawazaki ZX12 181 HK - EC

Ja Avo iskarit sallittu vaan teräsrunkoisina.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Post by KakeK »

Kiitos hegelle :) nyt onnistuu se painon laskeminen ilman ylimääräisiä soittoja. Voisko panhard tangon kiinnityksestä laittaa tarkennuksen? Ilmeisesti kiinnityspiste rungon päässä vapaa korkeudeltaan mitä markun kans asiasta juteltiin.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Toi on ihan totta. Muistaakseni panhardin rungonkiinnitystä sai muuttaa korkeussuunnassa ilman painolisiä eikä tätä ole säännöissä mainittu. Pahoittelen, mutta en pannut tarkemmin muistiin kun on painolisät jo käytössä. Eiköhän Markku tai joku muu joka varmasti muistaa miten tämä kohta menee ilmoittele jossain vaiheessa.
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Tota hahmotelmaa taas muokattu.
Lisätty: Panhardin rungon puoleisen kiinnikkeen korkeutta saa muuttaa saadakseen panhardin vaaka-asentoon.
Perän yläpuolella olevaa putkea saa korottaa saadakseen perälle tilaa.
TAI
Jäsen
Jäsen
Posts: 56
Joined: 10 Aug 2006, 07:04
Location: Isokyr

Jäähdyttimestä

Post by TAI »

Jäähdyttimestä oli puhetta myös kokouksessa, niissä tapauksissa missä on suuri jäähdytin sai nokkapalan alle tehdä kotelon että sai mahtumaan, ehtona oli ettei ole ilmareikiä. Onko tarpeen olla eritelty sääntöihin ?

Teemu 718
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: Jäähdyttimestä

Post by hege »

TAI wrote:Jäähdyttimestä oli puhetta myös kokouksessa, niissä tapauksissa missä on suuri jäähdytin sai nokkapalan alle tehdä kotelon että sai mahtumaan, ehtona oli ettei ole ilmareikiä. Onko tarpeen olla eritelty sääntöihin ?
Oishan toi ihan hyvä lisätä että toikin tieto löytyisi säännöistä.

Eli toi kohta menis jotenkin näin:
Mikäli käytössä on suuri jäähdytin, saa nokkapalan alle tehdä kotelon että jäähdytin mahtuu korirakenteen sisälle.

Tilan kannalta jäähdytintä koskevaan osioon mahtuis vielä paljon muutakin :)
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Post by Mika Hirvonen »

Mikäs se putki/putket oli joka joiltakin puuttui takakontista? Oli syyskokouksessa jotain puhetta selaisten lisäämisistä. Katselin tossa kirjaa ja silmään ei osunut mitää putkea mikä ainakaan minulta puuttuisi.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Post by hege »

Muistaakseni oli kyse latoista jotka tulevat takakontin pohjaan. Eli takakontin pystyputkien alle tulee latat joiden tehtävä on... ?

Hankala selittää mutta selviää kyllä kun katsoo tarkasti kirjasta rungon kuvia.
slugmika
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 262
Joined: 28 Sep 2006, 10:37
Location: m
Contact:

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Post by slugmika »

latat taitaa estää kirjanmukaisen bensatankin tippumisen tielle.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Post by Mika Hirvonen »

Jep just ne tankin alle tulevat latat. Eli onko ne nyt pakollisia? Kirjan mittapiirustuksissahan niitä ei näy.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Post by hege »

Latat tulee siis putkien V ja Y väliin, eikä koko takakontin alle.

Mä ymmärsin että eivät ole pakolliset, eikä niitä nykysäännöissä vaadita.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Post by Jari Kauttonen »

Markun kommentti mulle oli, lisää 25*25 putket niihin paikkoihin taakse joissa kirjassa on latat. Eli ainakin mä menen tuolla sitten :roll:
TAI
Jäsen
Jäsen
Posts: 56
Joined: 10 Aug 2006, 07:04
Location: Isokyr

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Post by TAI »

Ilmeisesti Putki C saa myös olla ? Kun moottoripyörän koneisessa mahtuu olemaan...

TAI nro:718
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Post by Mika Hirvonen »

Jari wrote:Markun kommentti mulle oli, lisää 25*25 putket niihin paikkoihin taakse joissa kirjassa on latat. Eli ainakin mä menen tuolla sitten :roll:
Tuo kuulostaa aika lähelle miten minäkin sen muistan ymmärtäneeni. Aloin vain epäillä muistiani, kun en noita putkia kirjasta löytänyt.
Ilmeisesti Putki C saa myös olla ? Kun moottoripyörän koneisessa mahtuu olemaan...
Tälläinen käsitys minullakin on.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Post Reply