Page 1 of 8

KK 724 FIN

Posted: 19 Jul 2008, 16:41
by KakeK
Ylistaron Halkosaaressa runko rupeaa olemaan rullaavassa kunnossa pikkuhiljaa :lol: . Hitsaushommat palautunu muistiin pidemmän tauon jälkeen.. Koneeksi tulossa Gsxr 1000 -04.

Posted: 25 Sep 2008, 21:59
by KakeK
Tekniikkaa hieman tarkemmin:

Kone: GSXR 1000 -04
Perä: Ford 3.54 Guaife ATB
Alusta: Avo 12"/13"
Jarrut: Wilwood powerlite, pedalbox+paineensäädin
Ohjaus: Ford RH 2.4 kierrosta, Momo 280mm, Wilwood pikakiinnitys
Pyörät: Compomotive CXR 1380

Niin ja kuljettaja:Aloittelija :lol:

Posted: 05 Oct 2008, 09:44
by KakeK
Oikeankokoiset renkaat alla. CXR vanne tuntuis olevan asiallinen locostiin. Joulunpyhinä tarkoitus laittaa auto tulille ensimmäistä kertaa 8)

Posted: 05 Oct 2008, 09:48
by KakeK
:shock:

Posted: 05 Oct 2008, 10:29
by PMC
Mistä näihin katilla varustettuihin koneisiin löytää ilmoitetun teholukeman ilman kattia?

Posted: 05 Oct 2008, 18:36
by KakeK
Tietääkseni sellaisia ei kyllä tehdas ilmoita mutta jos viisampia niin kertokaa.
Oman koneeni ilmoitus 164hp ja ei muuta. Suoraan Suzukin teknisistä tiedoista mikkä maahantuoja antaa huoltotiedoissa. Voin kysäistä virallisesti Yamahalta R1 /FZS tehoa 2 viikon päästä huoltokoulutuksessa niin ei pitäisi olla epäselvää sen jälkeen. :roll:
Ja Katilla ei juurikaan pitäisi olla vaikutusta tehoon enää nykylaitteissa....
Tehty tuplaputkilla jos virtausta tarvitaan enemmän kuin pata tarvii.......

Posted: 05 Oct 2008, 21:58
by PMC
Sillä ihan kysyin, koska ennen tähän ei ole törmätty. Kaikki kisoissa mukana olevat auton on kaasarikoneita ja näissä ei ole ollut vakiona kattia. Säännöthän sanovat, että painon laskentaan käytetään ilmoitettua tehoa ilman kattia. Säännöissä olevassa painonlaskentaesimerkissä on ruisku R1, johon on lisätty 3 hv ilmoitetun tehon päälle. Jonkun pitäisi varmaan Norjasta tarkistaa, miten tätä sääntöä tulkitaan.

Posted: 06 Oct 2008, 09:12
by tumpelo
Tarkottaako toi että jos auton koneessa katilla on ilmoitus likimain 200 nii pitää laittaa katti? Mitataanko että se myös toimii? Pitääkö olla alkuperänen?

Edit...toi näemmä koskikin vaan mopoja...

Tuomo

Posted: 15 Nov 2008, 21:31
by KakeK
Runkokatsastus tehty. Mahdollisesti joutuu hieman käyttää ohutta laikkaa :lol:

Posted: 16 Nov 2008, 12:22
by Dohc4x4
Ennen maalausta ja pellitystä se laikan käyttö on vielä suht heleppoo. :shock:

Posted: 16 Nov 2008, 13:52
by KakeK
Juu näistä asioista keskustellaan missä laikka käy. Jos se käy kk projektissakin... :D

Posted: 16 Nov 2008, 14:06
by markku
juu kyseessä kevyt ensitarkistus. runkokatsastus tehdään sitten myöhemmin.

käynnissä oli se hyvä että sääntöihin tulee lisää kuvia jossa kerrotaan mitä kuvia kirjassa on. ja mitä niistä kuvista käytetään. säännöt kirjoitetaan kokonaan uusiksi(asiat ei muutu) jotta saataisiin helpommin ymmärrettävät niille jotka aloittavat rakentamaan ensimmäistä autoaan.

Posted: 16 Nov 2008, 14:14
by KakeK
Koskas markku tehdään raskas runkokatsastus ja annetaan jopa runkonumero? Vai missä vaiheessa moinen myönnetään?

Posted: 16 Nov 2008, 23:06
by Johan Svahn
Runko numero myönnetään silloin kuin auto on valmis.

Posted: 18 Nov 2008, 15:00
by hege
Dohc4x4 wrote:Ennen maalausta ja pellitystä se laikan käyttö on vielä suht heleppoo. :shock:
Oli ehkä ihan hyvä että sääntöihin tehtiin kuvat mitä putkea rungossa saa missäkin käyttää. Meillä melko lahjakkaasti sotkettu pyöreät ja neliöputket keskenään. Menee 8 putkea vaihtoon per runko. Näköjään meilläkin toi luetun ymmärtäminen vaikeeta.

Kylkipellit 2mm alumiinia ja kiinnitetty koriliimalla, eikun irrottelemaan. :lol: