Page 1 of 1
Millä tekniikalla nykyiset autot on?
Posted: 15 Sep 2008, 16:15
by mäkkäri
kone+laatikko+perä?
Posted: 15 Sep 2008, 16:37
by pasi.t

onko mahdollisesti kysymys autonmoottorisista. tälää hetkellä löytyy alfaa, mazdaa, opelia, fiattia ja toyotaa, joka on valtamerkki moottorinvalmistajissa, ainakin 4 kpl. perä taitaa olla suhtkoht kaikissa ladasta ja laatikot on itse sovitettuja´.
Posted: 15 Sep 2008, 16:46
by pasi.t
tekniikosta ja muista vastaavista voi kysellä multa numerosta 0405573049. vastailen sen mitä osaan.
Posted: 15 Sep 2008, 21:51
by mäkkäri
Juu, auton moottoreita tarkotin. Eli millasia kokonaisuuksia ja peränvälityksiä jne.. Mä oon aatellu 1.8 8v golffia, volvon laatikkoo ja volvon/ladan/enkkuperää.
Posted: 15 Sep 2008, 22:05
by markku
mun vanhassa mestaruus autossa oli volvon laatikko ja ladan perä. sopivilla osilla ne sai hyvin toisiinsa

.
Posted: 15 Sep 2008, 22:08
by mäkkäri
Jep. Enemmän arveluttaa toi koneen ja laatikon liittäminen toisiinsa=)
Posted: 15 Sep 2008, 22:11
by markku
kytkinkopan saa muokata/valmistaa mutta kytkin akseli pitää olla orkkis mittainen.
5.2 Vain jäykkä taka-akseli hyväksytään. Moottori oltava auton pituussuunnassa. Vaihdelaatikko asennetaan moottoriin. Adapteripaksuus maksimi 30mm. Kytkinkoteloa saa muuttaa tai erikoisvalmistaa mutta vaihdelaatikon kytkinakselia ei saa vakio-osasta pidentää. Vaihdelaatikkojen minimi valmistusmäärä on 5000 kpl. Mekaaninen tasaustonpyörästön lukko sallittu. Maksimi 6 vaihdetta eteenpäin. Sekventiaali- ja suorakytkentävaihteisto automoottorin kanssa kieletty. Veto ja kardaaniakselit vapaat. Elektrooninen kierrosluvun ohjaus joka sallii vaihtamisen ilman kytkintä kielletty. Traction control on kielletty.
Posted: 16 Sep 2008, 12:24
by mäkkäri
Kyllähän mä noita sääntöjä oon lukenu mutta ku se toteuttaminen...
Posted: 16 Sep 2008, 14:36
by Jari Kauttonen
Tän päivän kattaus---> Toyota 4 AGE kone, T 50 laatikko ja laatokan perä lukolla. Mutta kun auto on edelleen runko vaiheessa niin huomenna tilanne voi olla taas jotain ihan muuta
Mutta nuo on hankittuna ja odottaa asentelua

Toisaalta tein tuolloin kaksikin runkoa ja toinen odottelee edelleen vahvistusta kaverin suunnalta että ostaako hän sen, niin voipi olla että jos innostuu ja löytää mieluisan mopon tekniikan että tekasee toisen mopo koneisena
Ainoo että menin myymään ton oikee kätisen hammastangon harrastajalle, mutta tuolta briteistä niitä uusia saa
Mutta tuohon kaikkeen on vielä aikaa....... ja paljon

Posted: 16 Sep 2008, 17:07
by Dohc4x4
Toimiva kattaus, ruuvaa kiinni.
Ens kesä on aika pian.

Posted: 30 Sep 2008, 17:00
by mäkkäri
Paljonkos Markku toi sun autos paino? Siis tämä 4A-GE koneinen.
Posted: 30 Sep 2008, 22:33
by markku
555 kyllä kuulosti hyvälle

kunnes muisti ettei ollut tehdas subaru
