Seiskavideo juutuupissa
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Seiskavideo juutuupissa
Tuli katsottua tämä video pariinkin kertaan ennen kuin aloin rakentamaan Locostia:
http://www.youtube.com/watch?v=svzmp56YPY0
Hyvin ottaa Caterham kierroksia... Mukavasti kahdella kameralla kuvattuna.
http://www.youtube.com/watch?v=svzmp56YPY0
Hyvin ottaa Caterham kierroksia... Mukavasti kahdella kameralla kuvattuna.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Ihan samoja mietin. Omaan tulee uretaanikaukalo joten sivutuet pitäisi rakentaa itse "niskatukeen"... Eli saattaa olla parempi ilman? Katsoin myös heti videon sivutörmäyksestä HANS:in kanssa, sekin auttaa. Ainakaan minun autosta ei vaan taida päästä HANSin kanssa ulos...Johan Svahn wrote:olisi hyvä olla kypärälle sivu tuet, "norsunkorvat". Ehdotan että jos joku on laittamassa kuppipenkkiä niin sellainen penkki missä on tuet..
Ja itse ajatteln opetella ajamaan arm-strapsien kanssa. Kädet lentelee kumminkin ulos katosta tai sivusta. Nascar-verkkokin on lähinnä symbolinen este. Videon yhteydessä olevan tekstin mukaan heppu loukkasi ainoastaan kätensä ja se tapahtui juuri kun auto pysähtyy viimeisen kerran pyörilleen.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Joo itse olen juuri pohtinut että haluaisin tuon neppiksen oikein penkillä ja Pasin kanssa just joskus oli juttua penkeistä ja sanoin silloin että jos laitan tuollaisen oikean penkin niin sen pitää olla mun mielestäni juuri tuollainen jossa on sivutuet päälle. Jos meinaan noin käy niin voi olla ainakin niska hellänä.
Tuota Hans tukea olen itsekkin katsonut, ainoa mitä en oikeasti ymmärä, on se miksi kaikki turvallisuuteen liittyvä voi maksaa niin perkeleesti? Oikeesti jonkun pitäisi puuttua tuollaiseen hinnoitteluun
Ehkä ne juuri hinnoitellaan siksi koviksi, että osassa ne on jo pakollisia ja toiseksi valmistajat varmaan ajattelee että tuo on vielä pieni hinta omasta turvallisuudesta
No kun sais neppiksen siihen hanttiin että voisi sovitella penkkiä, niin voisi katsella samalla tuota Hans tukea että pääsekö sellainen päällä oikeesti vielä pois autosta
Tuota Hans tukea olen itsekkin katsonut, ainoa mitä en oikeasti ymmärä, on se miksi kaikki turvallisuuteen liittyvä voi maksaa niin perkeleesti? Oikeesti jonkun pitäisi puuttua tuollaiseen hinnoitteluun
Ehkä ne juuri hinnoitellaan siksi koviksi, että osassa ne on jo pakollisia ja toiseksi valmistajat varmaan ajattelee että tuo on vielä pieni hinta omasta turvallisuudesta
No kun sais neppiksen siihen hanttiin että voisi sovitella penkkiä, niin voisi katsella samalla tuota Hans tukea että pääsekö sellainen päällä oikeesti vielä pois autosta
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Eiköhän locostista pääse yhtä helposti pois HANSin kanssa, kuin esim WTCC autosta? Itse mietin HANSin hankkimista, mutta sitten jäi... ehkä sitten ens kaudella.
Minkäköhän asteinen HANS sopisi Locostiin? Itsellä on suht makaava ajoasento, joten rallimalli on varmaan liian jyrkkä. Sitten vielä pitäisi saada kypärään ne nastat remmejä varten, mutta niitä taitaa saada laitettua vanhoihin pottiinkin. Uudet Arait taitaa olla samoissa hinnoissa HANS-tukien kanssa
Minkäköhän asteinen HANS sopisi Locostiin? Itsellä on suht makaava ajoasento, joten rallimalli on varmaan liian jyrkkä. Sitten vielä pitäisi saada kypärään ne nastat remmejä varten, mutta niitä taitaa saada laitettua vanhoihin pottiinkin. Uudet Arait taitaa olla samoissa hinnoissa HANS-tukien kanssa
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
- Posts: 259
- Joined: 18 Sep 2006, 09:03
- Location: Toholampi
- Contact:
Juu kannatta kyllä pitää tollaset videot mielessä, kun pirssiä rakentelee... Vaikkei mitään piruja seinille halua maalata, mutta kaikki aina mahdollista... Peltiä ja putkea saa aina uutta, mut päät ja raajat tuppaa oleen hakusessa...muissakin luokissa kun vain tässä!!
Turvallisuus ennen kaikkea
Ei kyllä haittais vaikka esim. HANS:in hinnat laskis huomattavasti... Tai jotain hyvitystä sen käytöstä...
Turvallisuus ennen kaikkea
Ei kyllä haittais vaikka esim. HANS:in hinnat laskis huomattavasti... Tai jotain hyvitystä sen käytöstä...
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
www.motorstars.fi sta saa ei-hiilikuitu HANSeja noin 600€ ja hiilikuituista 775 €. Mahtaako löytyä Suomesta mistään halvemmalla?
Kävin tuolta hakemassa turvavyöt Locostiin, koska hinnat oli kohdillaan ja liikekkin on ihan tossa vieressä.
Kävin tuolta hakemassa turvavyöt Locostiin, koska hinnat oli kohdillaan ja liikekkin on ihan tossa vieressä.
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
formuloissa käytetään 30 asteen HANS:ia.
En usko että kypärään saa jälkikäteen HANS napit jos kypärä ei ole HANS yhteensopiva. Nappien kohdalla kypärä on vahvistettu. Eli kannattaa ottaa asiasta selvää.
Esim. Arai GP5K on painavampi ja halvempi kun GP5. K:ssa hieman isompi aukko.. http://www.gprdirect.com/OnlineShop/Summary.do?c=35
HANS:n hinnat ovat laskeneet.. Muistaakseni alussa ne maksoivat yli 1500 euroa.. http://www.gprdirect.com/OnlineShop/Summary.do?c=60
En usko että kypärään saa jälkikäteen HANS napit jos kypärä ei ole HANS yhteensopiva. Nappien kohdalla kypärä on vahvistettu. Eli kannattaa ottaa asiasta selvää.
Esim. Arai GP5K on painavampi ja halvempi kun GP5. K:ssa hieman isompi aukko.. http://www.gprdirect.com/OnlineShop/Summary.do?c=35
HANS:n hinnat ovat laskeneet.. Muistaakseni alussa ne maksoivat yli 1500 euroa.. http://www.gprdirect.com/OnlineShop/Summary.do?c=60
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
-
- Aktiivi
- Posts: 116
- Joined: 30 Apr 2007, 09:44
- Location: Sillankorva
- Contact:
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
http://www.motorstars.fi/
Tuolta Mikan postaamasta paikasta. Kyllä kanssa laitoin ostos listalle. Kunhan sais ton pulkan siihen kuntoon että näkis millä asteella
Varmaan tuo 20 astetta on jees jos ajelee tehtaan penkillä?
Tuolta Mikan postaamasta paikasta. Kyllä kanssa laitoin ostos listalle. Kunhan sais ton pulkan siihen kuntoon että näkis millä asteella
Varmaan tuo 20 astetta on jees jos ajelee tehtaan penkillä?
-
- Aktiivi
- Posts: 116
- Joined: 30 Apr 2007, 09:44
- Location: Sillankorva
- Contact:
joo 20 astetta jos niin meinaa ja voi sit käyttää koppiauto luokissa samaa..
onko kukaan perehtyny noihin HANSsin kypärä kiinnikkeisii mitä myydään eriksee.. miten ne tulee kypärään kiinni.. vai onko tarkoitettu vain hans sovinnaisii kypärii
onko kukaan perehtyny noihin HANSsin kypärä kiinnikkeisii mitä myydään eriksee.. miten ne tulee kypärään kiinni.. vai onko tarkoitettu vain hans sovinnaisii kypärii
-AUTOSSA PITÄÄ OLLA AUTON MOOTTORI-
Jarkko Kellosalo
+358505912680
-SILLANKORVA-
Jarkko Kellosalo
+358505912680
-SILLANKORVA-
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact: