Seiskavideo juutuupissa

Video sekä kuva osasto

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

multanen
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 147
Joined: 28 Dec 2007, 12:34
Location: Joensuu

Seiskavideo juutuupissa

Post by multanen »

Tuli katsottua tämä video pariinkin kertaan ennen kuin aloin rakentamaan Locostia:
http://www.youtube.com/watch?v=svzmp56YPY0

Hyvin ottaa Caterham kierroksia... Mukavasti kahdella kameralla kuvattuna.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

NYT KYLLÄ SATTU JUHAA LEUKAAN.... :shock: :shock:
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

olisi hyvä olla kypärälle sivu tuet, "norsunkorvat". Ehdotan että jos joku on laittamassa kuppipenkkiä niin sellainen penkki missä on tuet..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
multanen
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 147
Joined: 28 Dec 2007, 12:34
Location: Joensuu

Post by multanen »

Johan Svahn wrote:olisi hyvä olla kypärälle sivu tuet, "norsunkorvat". Ehdotan että jos joku on laittamassa kuppipenkkiä niin sellainen penkki missä on tuet..
Ihan samoja mietin. Omaan tulee uretaanikaukalo joten sivutuet pitäisi rakentaa itse "niskatukeen"... Eli saattaa olla parempi ilman? Katsoin myös heti videon sivutörmäyksestä HANS:in kanssa, sekin auttaa. Ainakaan minun autosta ei vaan taida päästä HANSin kanssa ulos...

Ja itse ajatteln opetella ajamaan arm-strapsien kanssa. Kädet lentelee kumminkin ulos katosta tai sivusta. Nascar-verkkokin on lähinnä symbolinen este. Videon yhteydessä olevan tekstin mukaan heppu loukkasi ainoastaan kätensä ja se tapahtui juuri kun auto pysähtyy viimeisen kerran pyörilleen.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Joo itse olen juuri pohtinut että haluaisin tuon neppiksen oikein penkillä ja Pasin kanssa just joskus oli juttua penkeistä ja sanoin silloin että jos laitan tuollaisen oikean penkin niin sen pitää olla mun mielestäni juuri tuollainen jossa on sivutuet päälle. Jos meinaan noin käy niin voi olla ainakin niska hellänä.
Tuota Hans tukea olen itsekkin katsonut, ainoa mitä en oikeasti ymmärä, on se miksi kaikki turvallisuuteen liittyvä voi maksaa niin perkeleesti? Oikeesti jonkun pitäisi puuttua tuollaiseen hinnoitteluun :evil:
Ehkä ne juuri hinnoitellaan siksi koviksi, että osassa ne on jo pakollisia ja toiseksi valmistajat varmaan ajattelee että tuo on vielä pieni hinta omasta turvallisuudesta :?:
No kun sais neppiksen siihen hanttiin että voisi sovitella penkkiä, niin voisi katsella samalla tuota Hans tukea että pääsekö sellainen päällä oikeesti vielä pois autosta :roll:
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Eiköhän locostista pääse yhtä helposti pois HANSin kanssa, kuin esim WTCC autosta? Itse mietin HANSin hankkimista, mutta sitten jäi... ehkä sitten ens kaudella.
Minkäköhän asteinen HANS sopisi Locostiin? Itsellä on suht makaava ajoasento, joten rallimalli on varmaan liian jyrkkä. Sitten vielä pitäisi saada kypärään ne nastat remmejä varten, mutta niitä taitaa saada laitettua vanhoihin pottiinkin. Uudet Arait taitaa olla samoissa hinnoissa HANS-tukien kanssa :cry:
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
User avatar
Tero Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 259
Joined: 18 Sep 2006, 09:03
Location: Toholampi
Contact:

Post by Tero Kellosalo »

Juu kannatta kyllä pitää tollaset videot mielessä, kun pirssiä rakentelee... Vaikkei mitään piruja seinille halua maalata, mutta kaikki aina mahdollista... Peltiä ja putkea saa aina uutta, mut päät ja raajat tuppaa oleen hakusessa...muissakin luokissa kun vain tässä!!
Turvallisuus ennen kaikkea :!:
Ei kyllä haittais vaikka esim. HANS:in hinnat laskis huomattavasti... Tai jotain hyvitystä sen käytöstä... :idea:
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Post by pasi.t »

:idea: vois kait kokeilla kysyä joltakin myyjältä esim 10 kpl hintaa hanssista, varmaan myy edullisemmin kuin yhden kappaleen.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

www.motorstars.fi sta saa ei-hiilikuitu HANSeja noin 600€ ja hiilikuituista 775 €. Mahtaako löytyä Suomesta mistään halvemmalla?
Kävin tuolta hakemassa turvavyöt Locostiin, koska hinnat oli kohdillaan ja liikekkin on ihan tossa vieressä.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

formuloissa käytetään 30 asteen HANS:ia.
En usko että kypärään saa jälkikäteen HANS napit jos kypärä ei ole HANS yhteensopiva. Nappien kohdalla kypärä on vahvistettu. Eli kannattaa ottaa asiasta selvää.

Esim. Arai GP5K on painavampi ja halvempi kun GP5. K:ssa hieman isompi aukko.. http://www.gprdirect.com/OnlineShop/Summary.do?c=35

HANS:n hinnat ovat laskeneet.. Muistaakseni alussa ne maksoivat yli 1500 euroa.. :? http://www.gprdirect.com/OnlineShop/Summary.do?c=60
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

No tuo 595€ Hans:sta alkaa olemaan jo kipurajalla, tosin sitten pitäisi ostaa uus kypäräkin. :roll:
Näytti vyötkin olevan suhteellisen edulliset. Pitänee laittaa linkki muistiin.
Jarkko Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 116
Joined: 30 Apr 2007, 09:44
Location: Sillankorva
Contact:

Post by Jarkko Kellosalo »

Mistä tuohon hintaa HANSsin saa ? on meinaa pakko ostos omalla kohalla.
-AUTOSSA PITÄÄ OLLA AUTON MOOTTORI-

Jarkko Kellosalo

+358505912680
-SILLANKORVA-
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

http://www.motorstars.fi/
Tuolta Mikan postaamasta paikasta. Kyllä kanssa laitoin ostos listalle. Kunhan sais ton pulkan siihen kuntoon että näkis millä asteella :roll:
Varmaan tuo 20 astetta on jees jos ajelee tehtaan penkillä?
Jarkko Kellosalo
Aktiivi
Aktiivi
Posts: 116
Joined: 30 Apr 2007, 09:44
Location: Sillankorva
Contact:

Post by Jarkko Kellosalo »

joo 20 astetta jos niin meinaa ja voi sit käyttää koppiauto luokissa samaa..
onko kukaan perehtyny noihin HANSsin kypärä kiinnikkeisii mitä myydään eriksee.. miten ne tulee kypärään kiinni.. vai onko tarkoitettu vain hans sovinnaisii kypärii
-AUTOSSA PITÄÄ OLLA AUTON MOOTTORI-

Jarkko Kellosalo

+358505912680
-SILLANKORVA-
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Post by Jari Kauttonen »

Taitaa olla vaan HANS kypäriin, mä luulen että Johanin pointti on oikea, kai ne oikeat Hans kypärät on vahvistettu noista kohdista ja itse en ainakaan rupeais poraileen reikiä kypärään :shock:
Post Reply