jarrujen painosta ja pulttijaosta ym.
Posted: 17 Dec 2008, 17:22
Voi pojat että on paljon optioita tässä puuhassa.
Nyt kun mietiskelen mille pulttijaolle uusi taka-akseli tehdään (etunapoja olis ford ja lara jaolla valmiina) niin samalla aloin hämmästellä jarruja. Viimekesäisen perusteella tuulettamattomat pikkulevyt ja vakiot rautasatulat pitäsi riittää edelleen.
Takana mennee helpoiten Volvon perään Volvon levyt ja satulat, levyä joutuu vissiin vähän pienentämään. Siihen sitten pulttijako akselin mukaan.
Edessä vaihtoehtoja olisi valmiiksi sovitetut Volvon satula ja ilmeisesti ohennetut tanen levyt. Tai sitten vakiot tanen levy ja satula. Jälkimmäinen tulisi lähinnä kyseeseen jos mennään voortin pulttijaolle.
Satuloissa painoeroa noin 400g kappale Volvon eduksi mutta taneen menis sama tai numeroo suurempi pala. Männän halkaisijat V 38 ja tane 49 (noin sinneppäin).
Mikä on näkemys, onko 500g painoerolla jousittamattomassa massassa per pyörä näppiksen etupäässä oikeesti väliä?
Ja sitten se toinen, ilmeistä etua olisi jos molemmilla akseleilla olisi sama pulttijako. Toisaalta houkuttaisi pitää edessä olemassa oleva lada, jäis 2srj vanteita ja 15" löytyis taas taakse vanteita Volvosen jaolla. Onko pulttijaon mulkkaminen vaivansa väärtti?
Ja kolmas. Nyt olis 15" vanteita ja edellisen kohdan mukaan tuolle taka-akselin olevalle pulttijaolle sopisi juuri 15". Miten näette 13" / 15" tuumaa erot muussa kuin hinnassa ja vanteiden saatavuudessa?
Kyselee Tumpelo suupielet vaahdossa ja menee liottamaan ruosteisia jarrusatuloita lipeään ja sitruunahappoon...
Ainiin, onko kukaan kokeillu omassaa Ferodon 2.11 paloja vielä? Ja onko kukaan poraillu levyihin reikiä itte? Kokemuksia?
T
Nyt kun mietiskelen mille pulttijaolle uusi taka-akseli tehdään (etunapoja olis ford ja lara jaolla valmiina) niin samalla aloin hämmästellä jarruja. Viimekesäisen perusteella tuulettamattomat pikkulevyt ja vakiot rautasatulat pitäsi riittää edelleen.
Takana mennee helpoiten Volvon perään Volvon levyt ja satulat, levyä joutuu vissiin vähän pienentämään. Siihen sitten pulttijako akselin mukaan.
Edessä vaihtoehtoja olisi valmiiksi sovitetut Volvon satula ja ilmeisesti ohennetut tanen levyt. Tai sitten vakiot tanen levy ja satula. Jälkimmäinen tulisi lähinnä kyseeseen jos mennään voortin pulttijaolle.
Satuloissa painoeroa noin 400g kappale Volvon eduksi mutta taneen menis sama tai numeroo suurempi pala. Männän halkaisijat V 38 ja tane 49 (noin sinneppäin).
Mikä on näkemys, onko 500g painoerolla jousittamattomassa massassa per pyörä näppiksen etupäässä oikeesti väliä?
Ja sitten se toinen, ilmeistä etua olisi jos molemmilla akseleilla olisi sama pulttijako. Toisaalta houkuttaisi pitää edessä olemassa oleva lada, jäis 2srj vanteita ja 15" löytyis taas taakse vanteita Volvosen jaolla. Onko pulttijaon mulkkaminen vaivansa väärtti?
Ja kolmas. Nyt olis 15" vanteita ja edellisen kohdan mukaan tuolle taka-akselin olevalle pulttijaolle sopisi juuri 15". Miten näette 13" / 15" tuumaa erot muussa kuin hinnassa ja vanteiden saatavuudessa?
Kyselee Tumpelo suupielet vaahdossa ja menee liottamaan ruosteisia jarrusatuloita lipeään ja sitruunahappoon...
Ainiin, onko kukaan kokeillu omassaa Ferodon 2.11 paloja vielä? Ja onko kukaan poraillu levyihin reikiä itte? Kokemuksia?
T